Інформаційні системи і технології в банках - Страхарчук А.Я. - 4.3.2. Модуль Клиенты банка

Система Scrooge, як система автоматизації банківських операцій, перш за все, призначена для автоматизації клієнтських операцій - виконання розрахункових, касових, кредитних, депозитних, вкладних операцій, комунальних платежів тощо. За кожною з таких операцій стоїть клієнт, який має бути зареєстрований у системі за допомогою застосування Клиенты. Застосування до роботи викликається командою Приложения/Клиенты або командою Приложения/Клиенты/Клиенты банка. Шлях доступу до застосування визначає сам користувач, символ "!" у команді вказує на безпосередній кінцевий доступ, тобто прискорений. Вікно Клиенты поділене на три частини - верхню, середню, нижню (рис. 4.5).

Вікно Клиенты

Рис. 4.5. Вікно Клиенты

Верхня частина - групи клієнтів. Групи клієнтів - це логічне об'єднання клієнтів банку за певними ознаками. Групи клієнтів банки формують самостійно, найчастіше на три групи: Банки; Фізичні особи; Юридичні особи.

Додавання групи клієнтів можна виконати таким чином: активувати верхню частину вікна; активувати кнопку Добавить; заповнити шаблон форми, який з'явився на екрані; натиснути кнопку Годится.

Середня частина - перелік клієнтів групи, яка виділена у верхній частині вікна.

Нижня частина вікна - перелік рахунків того клієнта, назва якого активована в середній частині вікна (цю частину вікна можна використовувати для відкриття клієнтських рахунків, але доцільніше таку роботу виконувати за допомогою спеціального застосування - Счета).

Вікно Клиенты може мати й іншу структуру, яку визначає користувач системи. Зміни в структурі вікна можна здійснити, якщо активувати кнопку Настройки та у вікні Настройки клиентов, що з'явиться, встановити відповідні прапорці на присутність/ відсутність верхньої або нижньої частин (Показывать таблицы [ ]Группы [ ]Счета).

Реєстрацію клієнта банку виконують так: у верхній частині вікна Клиенты виділяють групу, до якої під'єднують клієнта; вказівником миші активують середню частину вікна, а потім активують кнопку Добавить - з'являється вікно Вставка із шаблоном форми для реєстрації. Бланк реєстрації має досить просту структуру, тому не вимагає детального пояснення технології заповнення. Бланк реєстрації слід доповнювати додатковими реквізитами, формування яких починається після активації кнопки Параметры - з'являється вікно Вставка із переліком додаткових реквізитів (рис. 4.6).

Вікно додаткових реквізитів про клієнта

Рис. 4.6. Вікно додаткових реквізитів про клієнта

Перший стовпець вікна додаткових реквізитів клієнта визначає властивість поля: Р- поле не обов'язкове, яке можна редагувати; ОР - обов'язкове поле, яке можна редагувати (якщо таке поле не буде введене, система такого

клієнта реєструє як недовведеного, і у вікні Клиенты такий клієнт буде висвітлений червоним кольором); ОРС - поле обов'язкове, яке можна редагувати, перелік значень поля зберігається в довіднику. Другий стовпець - НБУ висвітлює ім'я довідника (довідники створює і розсилає електронним шляхом НБУ), в якому зберігається показник довідкового поля (відсутність запису означає, що файл не існує). Третій стовпець - ім'я поля; наступний стовпець вікна призначений для фіксації визначеного користувачем значення поля.

Додаткові реквізити, як уже зазначалося, поділяються на обов'язкові і рекомендовані, перелік і властивості реквізитів визначає адміністратор системи у вікні Реквизиты клиентов, виклик цього вікна здійснюється командою Приложения/Клиенты/ Настройка/Правила открытия.

Зареєстрованого клієнта за потреби можна вилучити (фактично клієнт із системи не вилучається, він набуває статусу Закрытый). Технологія вилучення клієнта - курсором відмітити потрібного клієнта, активувати кнопку Удалить - з'являється вікно Удаление, в якому слід натиснути кнопку Годится.

Закритого клієнта можна відкрити за допомогою кнопки Изменить: після активації клієнта у вікні Изменение спід установити опцію Действующий.

4.3.3. Модуль Счета клиентов банка
4.3.4. Модуль !Документы+
4.3.5. Модуль Касса
4.3.6. Модуль Розрахункові правила і нарахування процентів за розрахунково-касове обслуговування клієнтів банку
4.3.7. Модуль Кредиты
4.3.8. Депозитні операції
4.3.9. Модуль Валюта
4.4. СИСТЕМА АВТОМАТИЗАЦІЇ БАНКІВСЬКИХ ОПЕРАЦІЙ БАРС MILLENNIUM
4.4.1. Загальна характеристика системи
4.4.2. Основні функціональні модулі САБО БАРС Millennium
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru