Корпоративна культура: діловий етикет - Тимошенко Н.Л. - РУКОСТИСКАННЯ

Найбільш поширеною формою вітання у діловому світі є потиск рук — традиційний символ довіри. У далекому минулому простягнута рука демонструвала відсутність зброї та дружні наміри.

Сьогодні потиск рук — важливий знак поваги, найбільш значущий аспект у протоколі ділового вітання. Це коректна форма вітання колег, ділових партнерів та клієнтів. Вагомою складовою першого враження про людину є саме оцінка "якості" її рукостискання.

У ділових стосунках (у західній культурі) руки тиснуть як чоловіки, так і жінки.

Як потискати руки

Звичайно, усім відомо, як потискати руки. Та все ж таки деякі люди роблять це мляво і безвільно, деякі ж, навпаки, стискують вашу руку так сильно, ніби хочуть, побачити сльози у ваших очах. Як ви потискаєте руку? Нижче наведено три кроки, які треба робити для адекватного професійного рукостискання:

1. Назвіть своє ім'я та простягніть руку. У більшості ситуацій особа, яка обіймає вищу посаду, має першою простягнути руку. Якщо вона цього не зробила, активною стороною повинні бути ви.

2. Тримайте свою руку під невеликим кутом, з великим пальцем, піднятим угору. Місце з'єднання великого та вказівного пальця на вашій руці має доторкнутися відповідного місця на руці іншої особи. Опустіть обережно ваш великий палець зверху на руку знайомця та обхопіть іншими пальцями його долоню.

3. Твердо, але не дуже сильно, потисніть руку (не дуже довго: 2 — максимум 3 рази). Потім відпустіть руку.

Протягуючи руку для потискання, будьте певні у тому, що ви при цьому передаєте іншій людині відповідний, адекватний сигнал.

Якщо долоня вашої руки буде повернута вниз (до підлоги), ви своїм жестом, навіть не маючи такого наміру, продемонструєте бажання мати контроль над ситуацією і, ширше, домінувати у стосунках з даною особою.

Повернувши долоню вверх, ви тим самим проявите свою готовність віддати контроль над ситуацією та, ширше, ініціативу у стосунках іншій людині (рис. 1, 2). (Майте на увазі, що у деяких країнах такий жест — долоня повернута вгору — може розцінюватися як залякування партнера зі спілкування.)

потиск рук

Протягуючи руку для потискання, ви маєте продемонструвати визнання рівності сторін (вас та іншої людини) у спілкуванні. Для цього тримайте вашу руку таким чином, щоб долоня не була повернута ні до підлоги, ні вверх (рис. 3).

Коли потискати руки

Рис. 3. Рівність сторін

Коли потискати руки

Знати, коли потискати руки, так само важливо, як і вміти адекватно, професійно це робити.

Визначте, коли у ділових ситуаціях необхідно потискати руки:

• Коли ви знайомитеся з кимось/вас знайомлять із кимось.

• Коли ви прощаєтеся з кимось.

• Коли хтось не з вашої організації (клієнт, відвідувач, покупець і т. ін.) завітає до вашого офісу.

• Коли ви зустрічаєте людину, з якою довго не бачились, наприклад, колегу з представництва вашої фірми в іншому місті.

• Коли ви приходите на ділову зустріч і вас представляють іншим присутнім.

• Коли ділова зустріч закінчилась.

• Коли ви зустрічаєте колегу/ділового партнера/клієнта компанії за межами офісу.

• Коли ви відчуваєте, що рукостискання необхідне та очікуване у конкретній ситуації.

У принципі, в усіх названих ситуаціях прийнятим і ввічливим є потискання руки.

Проблеми при потисканні рук

1. Рукостискання занадто міцне. Розслабте свою руку, щоб вона могла "вислизнути із обійм твердої руки". Такі дії можуть досить ефективно захистити вас від непотрібних больових відчуттів. Тримаючи руку під невеликим кутом, ви також можете певною мірою послабити силу занадто міцного рукостискання.

2. Рукостискання дуже слабке і мляве. У подібному випадку намагайтеся максимально наблизити точку з'єднання великого та вказівного пальців вашої руки до відповідної точки на руці іншої особи. У такий спосіб ви зможете певною мірою уникнути млявості рукостискання.

3. Інша особа не простягнула своєї руки, щоб потиснути вашу. Просто опустіть свою руку без ніяких коментарів. Ви зробили усе правильно, ваша поведінка була адекватною. Якщо хтось не потиснув простягнуту вами руку, це проблеми його/її виховання та ділової культури, а не ваші.

4. У правій руці ви тримаєте келих, портфель чи будь-яку іншу річ. Звільніть руку поставивши/поклавши річ, що тримаєте, або ж візьміть її у ліву руку. Якщо ви у ситуації, яка передбачає численні рукостискання, тримайте свій напій чи іншу річ у лівій руці.

5. Спітнілі руки. Використайте свій носовичок чи серветку.

6. Вашу руку потискають двома руками. Не кладіть свою ліву руку зверху.

У принципі, у західній діловій культурі потискання двома руками вважається неадекватним у ділових ситуаціях, тому що розцінюється як прояв більш близьких відносин між людьми.

3.2. ЕТИКЕТ БІЗНЕС-КАРТОК
ЗАГАЛЬНИЙ ВИГДЯД БІЗНЕС-КАРТКИ
ЧАС ОБМІНУ БІЗНЕС-КАРТКАМИ
ЕТИКЕТ ОБМІНУ БІЗНЕС-КАРТКАМИ
3.3. НЕФОРМАЛЬНА БЕСІДА: ВМІННЯ СЛУХАТИ ТА ГОВОРИТИ
ВМІННЯ НАЛАШТУВАТИСЯ НА БЕСІДУ
ВМІННЯ СЛУХАТИ
ВМІННЯ ГОВОРИТИ
Початок розмови
Слова та фрази, яких слід уникати
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru