Корпоративна культура: діловий етикет - Тимошенко Н.Л. - КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

Дайте відповіді "Так" чи "Ні",

1. Зовнішність та одяг, вибраний для роботи, повинні свідчити про приналежність конкретної особи до ділового світу, підкреслювати її професіоналізм та бути виявом гарного смаку.

2. Будь-який невідповідний елемент зовнішнього вигляду може послабити силу вашого професійного іміджу.

3. Найкращим принципом вибору одягу на роботу є принцип "Що я роблю сьогодні".

4. Неофіційний діловий одяг у "неформальний день" означає, що моя поведінка та мова також можуть бути неофіційними.

5. Неофіційний діловий одяг для чоловіків передбачає наявність коміра на сорочці.

6. Неофіційний діловий одяг для жінок передбачає верх з відкритими плечима.

7. Якщо мій колега прийшов на роботу у невідповідному одязі, я зобов'язаний сказати йому про це.

8. Якщо увечері мені необхідно бути присутнім на формальному заході, я можу зранку прийти на роботу у відповідному (формальному/вечірньому) вбранні і цілий день працювати у ньому.

9. Кожна ділова людина повинна усвідомлювати, що догляд за собою є невід'ємною та надзвичайно важливою частиною її професійного іміджу.


10. Жування гумки — хороша звичка для того, щоб боротися з неприємним запахом із рота.

11. Кожен окремий жест іншої людини необхідно "читати'' у комплексі з її іншими жестами. При цьому увесь комплекс жестів можна аналізувати, не звертаючи уваги на вираз обличчя та позу конкретної особи.

12. У ділових ситуаціях прийнятна відстань між людьми при спілкуванні приблизно дорівнює довжині витягнутої руки.

СИТУАЦІЇ

Оцініть жести, вираз обличчя та позу людей (поясніть мову їхніх тіл)

жести

Відповіді на контрольні запитання

1. Так. Зовнішність та одяг ділової людини мають свідчити яро її приналежність до відповідної сфери діяльності, підкреслювати професіоналізм цієї особи та її гарний смак.

2. Так. Будь-який невідповідний елемент зовнішнього вигляду (одяг, зачіска, як і жести, міміка та поза) може посла-
бити силу професійного іміджу ділової людини.

3. Ні. Те, як ми одягаємося на роботу, може, звичайно, залежати від наших планів на конкретний день. Але такий
підхід не є найкращим, тому що містить елемент ризику;ми ніколи на можемо абсолютно точно гарантувати, як
саме пройде сьогоднішній день (завжди існує можливість незапланованої зустрічі, термінових переговорів, інших
непередбачених ситуацій). Одягаючись залежно від ваших поточних робочих планів, ви можете відчувати себе досить
упевнено, лише якщо в офісі маєте змінний одяг. Краще ж кожен день одягатися відповідно до існуючого у вашій
організації кодексу одягу співробітників.

4. Ні. Ваша поведінка, як і мова, має бути професійною та високого рівня завжди. Означення "неформальний" стосується лише вашого одягу, який все одно має залишатися відповідним — діловим.

5. Так. Неформальний діловий одяг означає, що чоловіки мають одягати сорочки з коміром. Спортивного типу сорочки та з V-подібним вирізом не прийнятні.

6. Ні. Неформальний діловий одяг для жінок передбачає блузки та кофтинки, що закривають плечі. Навіть блузки та кофтинки без рукавів у деяких організаціях вважаються неприйнятними для співробітниць. Тому жінкам варто звернути увагу на прийняту довжину рукава на місці їх роботи.

7. Ні. Якщо ви не начальник цього співробітника, тримайте свої думки щодо його одягу при собі.

8. Ні. Вважається неприйнятним зранку і до вечора бути у формальному (вечірньому) вбранні на роботі. Винятком може бути ситуація, коли з певних особливих причин усі співробітники одягнуті формально (по-вечірньому). Якщо у вас запланований вечірній захід, принесіть одяг, який збираєтесь одягнути, на роботу, щоб пізніше переодягнутися. Ви можете також за можливості перепланувати свій робочий розклад таким чином, щоб звільнити час для підготовки до заходу.

9. Так. Ділова людина має завжди приходити на роботу прибраною, охайною та у відповідному діловому одязі.

10. Ні. Жування гумки у ділових ситуаціях вважається виявом поганих манер і є до того ж малопривабливим для інших людей. Маючи поганий запах з рота, краще непомітно для оточуючих використовувати освіжаючі м'ятні пастилки.

11. Так. Тому, що жести можуть мати різне значення, їх можна адекватно інтерпретувати лише у комплексі з іншими жестами.

Ні. Комплекс жестів слід аналізувати у контексті ситуації, у якій вони спостерігаються, звертаючи увагу на вираз обличчя та позу людини.

12. Так. Прийнятна відстань між людьми у ділових ситуаціях приблизно дорівнює довжині витягнутої руки. (Важливо пам'ятати про різний підхід до цього питання у культурах окремих регіонів та країн.)

СИТУАЦІЇ

А

Схрещені перед собою руки свідчать про відокремленість, закритість цього чоловіка від оточуючих його людей та подій. Відчуття відокремленості посилює вираз очей, так само незацікавлений. Міцно стиснуті губи підкреслюють загальний недружелюбний настрій особи.

Б

Чоловік, який сидить справа, використовує комплекс жестів, що відповідають конкретній ситуації. Його руки схрещені (вияв відокремленості), ноги широко розставлені (вияв чоловічої агресивності), брови зведені (прояв невдоволеності), очі дивляться в сторону (вияв відокремленості, незацікавленості), губи міцно стиснуті (свідчать про незгоду, відмову від контакту), усе тіло повернуте вбік (вияв незацікавленості). Він відчуває себе виключеним із процесу спілкування двома іншими особами, які встановили контакт і знайшли спільну мову, про що свідчить вираз їх облич та пози, які "віддзеркалюють" одна одну.

Розділ 5. ОФІС КОЖНОГО ДНЯ
5.1. ВХІД ТА ВИХІД З ОФІСУ: ДВЕРІ, ЛІФТИ,СХОДИ
ДВЕРІ
ДВЕРІ, ЩО ОБЕРТАЮТЬСЯ
ЛІФТИ
СХОДИ
5.2. ВІЗИТ ДО ОФІСУ. ПОВЕДІНКА ГОСПОДАРЯ ТА ГОСТЯ
ЕТИКЕТ ВІЗИТУ
ЧАС ВІЗИТУ
ПРИБУТТЯ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru