Корпоративна культура: діловий етикет - Тимошенко Н.Л. - ПЛАНУВАННЯ РОЗМІЩЕННЯ ПРИСУТНІХ ЗА СТОЛОМ

Як правило, людина, яка запрошує, сплачує чек. Щоб уникнути будь-яких незручностей, під час запрошення необхідно чітко сформулювати мету ланчу, а також те, хто сплачуватиме чек. Ви можете сказати, наприклад: "Я хочу запросити Вас на ланч, щоб відсвяткувати підписання контракту. Чи підійде Вам середа, 26-го цього місяця?"

Якщо ви добре знаєте людину, підтримуєте з нею тісні контакти і часто разом буваєте на ланчах, абсолютно прийнятним буде кожному з вас сплатити за свій ланч окремо ("go dutch"). Запрошуючи на ланч такого роду замість "Я запрошую Вас/тебе на ланч" краще сказати: "Давайте/давай разом підемо на ланч у вівторок 14-го". У будь-якому разі у питанні про те, хто оплачує ланч, не може бути ніякої нечіткості та невизначеності.

ПОПЕРЕДНЄ ЗАМОВЛЕННЯ РЕСТОРАНУ

Багато ділових ланчів, які є традиційними, рутинними для їх учасників, проходять у великих ресторанах, які відомі досить швидким, якісним обслуговуванням та достатньо вишуканими стравами. Але якщо ланч має особливе значення для вас, попереднє замовлення обов'язкове. Ви завжди можете змінити, або навіть відмінити своє замовлення у разі, коли обставини змінилися: необхідно перенести ланч на більш ранній час; кількість гостей зменшилась і т. ін. Значним порушенням норм етикету стане будь-яка затримка початку ланчу, пов'язана з відсутністю вільних столиків: ваш гість/ваші гості не можуть гаяти свій час через вашу непередбачливість або неорганізованість.

Для того, щоб зробити замовлення, ви повинні мати додаткову інформацію, крім дати та часу ланчу. Вам необхідно знати точне число гостей. Якщо ви не можете назвати конкретну цифру, замовляйте більшу кількість місць — легше забрати непотрібні стільці, ніж додати їх. У деяких місцях необхідно вказати, який зал, частину ресторану ви бажаєте замовити: там, де палять, чи там, де палити заборонено. Якщо ви маєте певне, особливе, побажання щодо місця розташування стола/столів, скажіть про це, роблячи замовлення, наприклад: "у зимовому саду", "з видом на річку", "максимально затишне місце" тощо. Ви можете також висловити своє побажання щодо конкретного офіціанта, який би вас обслуговував.

ПІДТВЕРДЖЕННЯ ЗУСТРІЧІ НАПЕРЕДОДНІ

Цей крок є обов'язковим. Він допоможе вам уникнути незручної для вас та вашого гостя ситуації у майбутньому. Якщо ви запрошували вашого гостя на ланч, зателефонуйте самі або ж доручіть вашому помічнику, секретарю зателефонувати йому зранку визначеного дня.(Це саме стосується і запрошення на обід. При запрошенні на сніданок, необхідно зателефонувати та підтвердити дату і час удень напередодні зустрічі.) Підтверджуючи вашу зустріч, ви повинні чітко домовитися, де ви зустрінетеся з вашим гостем (гостями) — при вході у ресторан, у холі готелю тощо. Ви можете також запропонувати гостю, якщо він прийде раніше за вас, сісти за замовлений столик.

ПЛАНУВАННЯ РОЗМІЩЕННЯ ПРИСУТНІХ ЗА СТОЛОМ

Попереднє планування розміщення гостей — важливий та необхідний етап підготовки як ланчу, так і будь-якої ділової їжі. Заздалегідь продумана розсадка допоможе уникнути певної ніяковості, що часто виникає серед гостей, які не знають, яким чином їм належить зайняти місця за столом.

Ввічливий господар (особа, яка запрошує) завжди повинен продумувати розсадку таким чином, щоб гості займали кращі місця — ті, які дивляться на вихід із залу, на вікно, що виходить

у парк, на річку і т. ін. Неприйнятними для розміщення гостя/ гостей е місця, що дивляться на глуху стіну, двері до кухні та дзеркало. Почесний гість займає місце по праву руку від господаря. Необхідно брати до уваги і традиційні норми етикету щодо розміщення гостей за столом. Господар і господиня, як правило, сидять напроти один одного. Подружжя (або пари гостей) розміщують таким чином, щоб вони не сиділи поруч, а мали можливість спілкуватися з іншими гостями.

Під час ділової їжі першими за столом/столами розміщуються ділові партнери, а після них — співробітники вашої фірми, компанії.

Перед тим, як сісти за стіл, впевніться, що ви знайомі з усіма присутніми, в іншому разі представтеся.

Якщо при розміщенні виникають певні проблеми, спочатку спробуйте вирішити їх без переходу за інший стіл/столи (наприклад, у разі, коли сонячне світло попадає комусь із гостей в очі, попросіть закрити жалюзі на вікні). Ви можете попросити перевести вас та ваших гостей за інший стіл, якщо запропонований вам розташований близько до кухонних дверей, гучномовця або у глухому (і, можливо, від цього досить запиленому і незатишному) куті.

8.4. ПРОВЕДЕННЯ ДІЛОВОГО ЛАНЧУ ЗУСТРІЧ ГОСТЕЙ
ЗАМОВЛЕННЯ НАПОЇВ
ЗАМОВЛЕННЯ ЇЖІ
ЗАМОВЛЕННЯ ВИНА
ДІЛОВА ЧАСТИНА
ОПЛАТА ЧЕКА
ПРОЩАННЯ
ПРОДОВЖЕННЯ ПІСЛЯ ЛАНЧУ
8.5 ТАРІЛКИ, ФУЖЕРИ, СЕРВЕТКИ, ПРИБОРИ: ДЕ, КОЛИ, ЯК?
ТАРІЛКИ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru