Інвестування - Мойсеєнко І. П. - Моніторинг стану підприємства

Для забезпечення досягнення цілей діяльності підприємства є необхідним моніторинг стану підприємства, який забезпечує:

• Збір та аналіз внутрішньої та зовнішньої інформації про стан підприємства.

• Виявлення "вузьких місць" на підприємстві.

• Аналіз та оцінку фінансових та інвестиційних операцій.

• Аналіз зовнішнього середовища та оцінку нових можливостей.

• Контроль ризиків діяльності.

• Виявлення резервів зниження собівартості, підвищення прибутку підприємства.

• Виявлення кризових явищ у фінансовій та господарській діяльності.

Побудова системи моніторингу на підприємстві передбачає виконання таких етапів робіт:

• Визначення сфер спостереження: зовнішніх та внутрішніх суб'єктів та об'єктів даних моніторингу.

• Визначення характеру інформації, яку треба зібрати, проконтролювати та обробити.

• Організацію системи збору та обробки інформації.

• Визначення моделей координації даних для прийняття управлінських рішень.

Метою моніторингу підприємства є визначення взаємозалежності між різними показниками, які характеризують фінансово-господарську діяльність.

Зацікавлені працівники апарату управління та окремі особи з числа акціонерів, постачальників, покупців, фінансових та податкових органів використовують інформацію, одержану в результаті аналізу фінансового стану підприємства, для своїх потреб.

Головне в моніторингу — оцінка динаміки основних показників, місце підприємства серед конкурентів. Ось чому треба аналізувати економічні показники в часі (за місяць, квартал, півріччя, рік, декілька років).

Моніторинг передбачає застосування ряду прийомів:

1. Складання порівняльних таблиць за ряд років, при цьому виявляють відхилення в абсолютних сумах та у відносних показниках (у % ) за основними об'єктами господарської та фінансової діяльності.

2. Визначення відносних відхилень показників (у % відносно до базового періоду).

3. Визначення показників за ряд років (кварталів) у % до будь-якого підсумкового показника (до суми балансу, власних активів тощо).

4. Визначення спеціальних коефіцієнтів, які характеризують співвідношення між окремими статтями звітності.

Результати аналізу в системі внутрішнього моніторингу носять конфіденційний характер.

Сучасний стан розвитку моніторингу характеризується ускладненням ринкової орієнтації підприємства, що призводить до зростання значення управління, якості змін у структурах і методах управління. Динамічно відбувається процес трансформації та інтеґрації традиційних методів обліку, аналізу, нормування, планування та контролю в єдину систему отримання, обробки інформації та прийняття на її основі управлінських рішень, у систему, що управляє підприємством, будучи орієнтованою на досягнення не лише поточних, а й стратегічних цілей.

Список літератури

1. Вень Т. Г., Довбня С. В. Інтегральна оцінка фінансового стану підприємства // Фінанси України. — 2002. — № 6.

2. Бирман Л, Шмидт С. Экономический анализ инвестиционных проектов. — М.: Банки и биржи, 1997.

3. Бланк H.A. Инвестиционный менеджмент. — К.: Ника-Центр, 2001.

4. Бланк H.A. Основы финансового менеджмента. — К.: Ника-Центр; Эльга, 1999.

5. Закон України "Про інвестиційну діяльність № 1560—XII від 18 вересня 1991 року // Відомості Верховної Ради України. — 1991. — №47. — С. 646.

6. Закон України "Про цінні папери та фондову біржу" № 1201—ХН від 18 червня 1991 року.

7. Кобилянський Л. С. Управління проектами: Навч. посіб. — К.: МАУП, 2002. — 200 с.

8. Кручок С. Оцінка фінансового стану підприємства // Фінанси України. — 2002. — № 8.

9. Маринченко Б. Підготовка та експертиза лізингових проектів // Вісник НБУ. — 1997. — № 2. — С. 31.

10. Норткотт Д. Принятие инвестиционных решений. — М.: Банки и биржи; ЮНИТИ, 1997. — 247 с.

11. Терещенко О. О. Фінансова санація та банкрутство підприємств: Навч. посіб. — К.: КНЕУ, 2000. — 412 с.

12. Федоренко В. Г. Інвестознавство: Підручник. — 3-тє вид., доп. — К.: МАУП, 2004. — 480 с.

13. Финансовый менеджмент: Теория и практика: Учебник // Под ред. Е. С. Стояновой. — М., 1996.

14. Чернявский А. Д. Антикризисное управление: Учеб. по-соб. — К.: МАУП, 2000. — 208 с.

16. Шеремет А.Д., Сайфулин P.C. Методика финансового анализа. — М.: Инфра-М, 1995.

Розділ 12. ІНВЕСТИЦІЙНА ПРИВАБЛИВІСТЬ ОБ'ЄКТА ІНВЕСТУВАННЯ
12.1. Дослідження підприємства як об'єкта інвестування
Методи вивчення підприємства як об'єкта інвестування
Фінансова звітність як основа фінансового аналізу
12.2. Експрес-аналіз фінансового стану підприємства
Особливості розрахунку фінансових показників
Основні розділи методики
Дослідження структури і динаміки фінансового стану
Показники оцінки майнового стану
Аналіз фінансової стійкості підприємства
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru