Інформаційні системи і технології на підприємствах - Плескач В.Л. - ГЛОСАРІЙ

Авторизація - одержання дозволу від банку-емітента банківської платіжної картки на здійснення операцій з використанням банківської платіжної картки (перевірка прав користувача на здійснення транзакцій).

Аутентифікація - ідентифікація особи, яка бажає дістати інтерактивний доступ до інформації, послуг, здійснити операцію тощо. Застосовується для забезпечення безпеки і гарантування виконання операцій, ґрунтується на використанні паролів, спеціальних карток, алгоритмах електронного цифрового підпису; перевірка факту, що відправники або одержувачі повідомлень є саме тими особами, за яких вони себе видають.

Аутсорсинг (outsourcing) - залучення зовнішніх виконавців для виконання неосновних бізнес-процесів компанії. Економічна основа аутсорсингу - прагнення до зниження витрат і необхідність концентрації здійснення тільки профільних операцій.

База даних - іменована сукупність структурованих даних, що відображає множину об'єктів та зв'язків між ними певної предметної області.

Ваза знань - формальне подання цілісної, несу переч ливої сукупності суджень, що відображають знання певної предметної області.

Візнес-процес - взаємопов'язані процеси, що реалізують цілі функціонування компанії в контексті її організаційної структури.

Віртуальне підприємство - тимчасова або постійна сукупність географічно роз'єднаних осіб (фізичних/юридичних) з визначеними базовими компетенціями, економічна діяльність яких здійснюється за обов'язкової участі ІКТ в інформаційно-економічному просторі з метою отримання прибутку.

Дані - факти, поняття, подані у формалізованому вигляді, що дає змогу здійснити їх передачу, інтерпретацію та обробку, й зареєстровані за допомогою матеріальних носіїв.

Державна політика інформатизації - комплекс взаємопов'язаних політичних, правових, економічних, соціально-культурних і організаційних заходів, спрямованих на встановлення загальнодержавних пріоритетів розвитку інформаційного середовища країни та створення умов переходу до інформаційного суспільства.

Дистанційна освіта - методично організований дистанційний процес отримання знань і навичок за допомогою ІКТ.

Дистанційне навчання - процес передачі й засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому інформаційно-освітньому середовищі, яке базується на застосуванні сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Електронна комерція - це електронна економічна діяльність, яка забезпечує повний замкнутий цикл бізнес-процесів, що включають замовлення товарів/послуг, проведення платежів, доставку товарів/послуг шляхом ІКТ і забезпечують передачу прав власності юридичних/фізичних осіб іншим.

Електронна пошта - обмін повідомленнями між користувачами за допомогою ІКТ.

Електронна платіжна система - сукупність нормативно-договірних документів, фінансових та програмно-технічних засобів, у тому числі автоматизованої ІС з відповідними технологічними процедурами, яка призначена для розрахунків у мережі Internet між фінансовими, комерційними, виробничими, урядовими організаціями або окремими користувачами, та учасниками, що надають можливість для функціонування системи фінансових взаєморозрахунків в Internet.

Електронний документ - документ, який містить необхідні реквізити, у тому числі електронний цифровий підпис.

Електронний документообіг - сукупність процесів складання, оброблення, передавання, одержання, зберігання та використання документів, поданих в електронній формі, що здійснюються з застосуванням перевірки цілісності, автентичності та підтвердження факту одержання таких документів.

Електронний обмін даними - обмін електронними документами між компаніями та установами, окремими структурними підрозділами за допомогою ІКТ.

Електронний торговельний майданчик - віртуальний простір, що забезпечує можливість здійснення електронної угоди купівлі/продажу і надає учасникам електронного ринку гарантовану реалізацію цієї угоди.

Електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.

Єдиний інформаційний простір - сукупність інформації, технологій її обробки, збереження та передачі, що функціонують на основі єдиних принципів і загальних правил.

Застосунок, або застосування (application) - спеціалізоване програмне забезпечення, створене для задоволення потреб користувача в певній предметній області.

Знання - результат пізнавальної діяльності людини; закономірності ПрО (принципи, зв'язки, закони), отримані у результаті практичної діяльності та професійного досвіду людини, які дають змогу розв'язувати задачі певної ПрО. Це інформація, формалізована за певними правилами, з якої шляхом логічного виведення можна отримати нову інформацію.

Ідентифікація - засіб установлення ідентичності особистості за сукупністю загальних і спеціальних даних.

Інтелектуалізація інформаційних систем - відтворення інтелектуальних здібностей людини шляхом використання систем штучного інтелекту.

Інтелектуальна власність - результат творчої діяльності людини, її інтелектуальної праці; що відображає право володіння, користування і розпорядження результатами інтелектуальної творчої діяльності людини у суспільстві.

Інтелектуальні програмні агенти - інтелектуалізовані програмні системи, що базуються на знаннях.

Інформаційна безпека - захищеність інформації та інфраструктури, що її підтримує, від впливів, здатних завдати збитків власникам або користувачам інформації.

Інформаційна економіка - напрям економічної науки, що вивчає господарську діяльність у сфері інформаційних послуг, їх виробництва та обміну, де основними ресурсами є інформація та знання.

Інформаційна індустрія - виробництво обчислювальної техніки, інформаційних товарів і послуг.

Інформаційні послуги - діяльність, спрямована на задоволення потреб користувача шляхом ІКТ.

Інформаційна технологія - сукупність економ і ко-мате-матичних методів, певних методик, програмно-технічних засобів для зберігання, передачі, обробки інформації в певній предметній області для досягнення поставленої мети.

Інформаційно-комунікаційна технологія - цілеспрямована сукупність методів, процесів, комунікацій, мереж та програмно-технічних засобів, об'єднаних у технологічний ланцюг, що забезпечує збір, зберігання, обробку та передачу інформації з метою підвищення ефективності діяльності людей.

Інформаційне суспільство - постіндустріальне суспільство, в якому головними продуктами виробництва є інформація та знання, а більша частина працюючих зайнята обробленням інформації.

Інформаційно-економічний простір - сукупність інформаційних ресурсів економічної системи і технологій їх обробки, зберігання та передачі, інформаційних систем і телекомунікаційних мереж, які функціонують на основі єдиних принципів та загальних правил.

Інформаційний ресурс - інформація, що має цінність у певній ПрО і може бути використана людиною в економічній діяльності для досягнення певної мети.

Інформаційно-комунікаційна інфраструктура - сукупність територіально-розподілених державних та корпоративних інформаційних засобів комунікації та управління інформаційними потоками, а також організаційних структур, правових, нормативних механізмів, що забезпечують їх ефективне функціонування.

Інформаційно-пошукова система - програмний засіб здійснення інформаційного пошуку.

Корпоративний інформаційний портал - ¥еЬ-сервер компанії, що є єдиною точкою входу в усі інформаційні підсистеми компанії, здійснює повне інформаційне забезпечення бізнес-процесів компанії, її зовнішніх і внутрішніх користувачів.

Мережеві форми організації співпраці - суспільні відносини групи осіб (юридичних/фізичних), які займаються спільною економічною діяльністю і рівноправно взаємодіють між собою шляхом мережних відношень.

Мультиагентні системи - інтелектуалізовані інформаційні системи, які складаються з множини автономних модулів програмних агентів*

Онтологія - - формально представлені знання на основі концептуалізації про об'єкти та зв'язки між ними.

Операційна система - комплекс програмних засобів, призначених для управління завантаженням, запуском і виконанням інших програм, а також для планування й управління обчислювальними ресурсами комп'ютера.

Портал - зовнішній інформаційний ДУеЬ-ресурс компанії, мета якого полягає в інформуванні цільової аудиторії (споживачів, партнерів, постачальників) і наданні зовнішніх послуг з розширеною функціональністю.

Предметна область - частина реальності, що викликає у людини спеціальний інтерес, виділяється нею з загальної картини навколишньої об'єктивної дійсності.

Програмний агент - програмне забезпечення, спроможне автономно функціонувати та взаємодіяти з іншими програмними агентами для здійснення цілей, які ставить перед програмою користувач в оточенні, що динамічно змінюється. Це програма-робот, що виконує в комп'ютерній мережі роботу за завданням свого господаря.

Реінжиніринг бізнес-процесів - перебудова бізнес-процесів на основі ІКТ і систем для прискорення реакції на зміну умов ведення бізнесу.

Система управління закупівлями (е-ргосигетепЬ) - технологія матеріально-технічного забезпечення з використанням засобів ІКТ, що охоплює всі електронні форми купівлі, постачання товарів/послуг у виробничому циклі підприємства.

Система управління ланцюжком постачальників - інтегрована система планування процесів постачання та управління ними, що забезпечує координацію та контроль діяльності всіх учасників ланцюжка постачань.

Системи управління продажу (е-аЧзІгіЬиНоп) - технологія продажу товарів/послуг з використанням засобів ІКТ, що забезпечує оптимізацію роботи з мережею дилерів і споживачами продукції підприємства, зниження витрат на логістику і документообіг, підвищення якості обслуговування клієнтів.

Система повного циклу супроводу споживачів (CRM) - технологія забезпечення повного циклу супроводу клієнтів, що дає можливість зібрати повну інформацію про клієнта і зробити її доступною всім підрозділам підприємства, а також упорядкувати всі фази взаємодії з клієнтами - від вибору товарів/ послуг до післяпродажного обслуговування.

Штрихові коди - блок ліній різної ширини, які придатні до оптичного сканування і призначені для кодування інформації про товар на основі міжнародних стандартів.

Internet - глобальна метамережа, в основі якої лежить використання протоколу передачі даних TCP/IP.

Intranet - внутрішня мережа компанії, що використовує протоколи, стандарти і технології Internet.

SET - це набір стандартів щодо захисту платежів за кредитними картками в комп'ютерних мережах, що ґрунтується на використанні електронного цифрового підпису та сертифікатів.

SSL (secure socket layer) - основний протокол для проведення захищених транзакцій у World Wide Web, який забезпечує передачу даних на мережевому рівні.

Web-сервіс - інформаційна послуга, надана користувачеві засобами Web-технологій (набір логічно пов'язаних функцій, які можуть бути програмно викликані через мережу Internet).

Web-сайт - представництво у мережі Internet у вигляді сукупності Web-сторінок, об'єднаних за змістом і фізично розміщених на одному Web-сервері.











© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru