Безпека життєдіяльності людини та суспільства - Мягченко О.П. - ЗАКЛЮЧЕННЯ

З всього викладеного матеріалу видно, що курс безпеки життєдіяльності людини комплексно-синтетичний, являє собою високо інтегровану науку про безпеку і навчальну дисципліну, яка навчає основним прийомам захисту від небезпек. Знання - це сила, яка зменшує вірогідність реалізації небезпек.

Сучасне життя, в будь-якій сфері - природній, від якої залежать інші -виробнича, яка найбільш насичена небезпечними факторами, побутова, психічна, соціальна відзначається насиченістю небезпечними факторами, явищами. Знання їх природи, специфіки дії на людину, на все живе та неживе, може знизити шкідливість їх дії, забезпечити здорове тривале життя.

Уміння забезпечити безпеку собі та оточуючим характеризує загальну культуру людини, рівень освіченості фахівця в будь-якій сфері діяльності. Спеціаліст несе відповідальність за життя не тільки своє, але й оточуючих його людей. Тому він повинен знати основні прийоми допомоги постраждалому, вміти навчити оточуючих підлеглих правилам безпечної діяльності, брати на себе відповідальність за життя підлеглих.

Для цього треба знати передусім законодавство, яке гарантує права на безпечне життя, підказує ті дії, які треба здійснити, щоб забезпечити безпеку. Важливим є "Кримінальний кодекс України", який найбільш суворо відноситься до дій, які суперечать вимогам законодавства, порушують морально-етичні принципи.

Закони України охороняють конституційний рівень України, права і свободи людини, її власність, правопорядок, громадську та екологічну безпеку. Права і свободи - це право на життя, свободу, охорону здоров'я, працю і відпочинок, страйк і соціальний захист, особисту недоторканність і недоторканність житла, таємниця листування, конфіденційність особистого і сімейного життя об'єднання у громадські організації та політичні партії, проведення зборів та мітингів. Все це передбачено другим розділом Конституції України.

Отже, фахівець у будь-якій сфері діяльності повинен знати законодавство як державне, так і міжнародне. Тоді він грамотно, свідомо може впливати на події, передбачати їх результати, щоб завчасно організувати належні заходи, забезпечити безперервну роботу підприємства, його окремих виробництв. Фахівець-менеджер повинен так організувати діяльність, щоб природні, технічні та інші джерела загальної небезпеки, на які впливають люди, суспільство не створювали б небезпеки для життя та здоров'я працівників, для збереження матеріальних цінностей.

Сучасний стан світу, проблеми його збереження та питання безпеки у побутовій, виробничій, природній сферах ставлять перед фахівцем, керівником, будь-якою людиною вимоги збереження життя - людського, всієї природи.

ЛІТЕРАТУРА

1. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник /За ред. В.Г. Цапка. - К.: Знання-Прес, 2003. - 397 с.

2. Гарнагина Н.Е. и др. Безопасность и охрана труда. Учебное пособие.- С.-Петербург: МАНЭБ.-2000.- 143 с.

3. Готовский Ю.В., Перов Ю.Ф. Электромагнитная безопасность в офисе и дома.- М.: ИМЕДИС.- 1998.- 174 с.

4. Гусева Т.В. Гидрохимические показатели состояния окружающей среды.- М.: Соц.-єкол. союз.- 2000.- 146 с.

5. Девятова С.В., Купцов В.И. Развитие естествознания в контексте мировой истории.- М.: МНЭПУ.- 1998.- 146 с.

6. Желібо Є.П. Безпека життєдіяльності. - Навчальний посібник -К., 200. - 312 с.

7. Калошин А.И. Охрана труда.- М.: Агропромиздат.- 1991.- 303 с.

8. КозаченкоГ.В., Пономарьов В.П., Ляшенко О.М. Економічна безпека підприємства та механізм забезпечення: Монографія.-

К.: Лібра, 2003.- 280 с.

9. Кулагина Г.Д. Статистика окружающей среды.- М.: МНЭПУ.-1999.- 101 с.

10. Максимович В.О., Солдак І.І., Горецький О.С. Контроль та поліпшення теплового стану людини.- Донецьк.- 1997.- 158 с.

11. Малахов И.Н. Качество жизни.- Кривой Рог: Вежа.-1999.-159 с.

12. Мягченко А.П. Экология. Охрана природы. Экономика рационального природопользования.- Бердянск: АРИУ.- 1997.- 206 с.

13. М'ягченко О.П. Екологія Північного Приазов'я.- Бердянськ: АРІУ.- 1999.- 207 с.

14. М'ягченко О.П. Безпека життєдіяльності людини.- Бердянськ:

АРІУ.- 2000. - 484 с

15. Петрова Т.А.. , Галактионова Н.А. Математическое моделирование в экологии.- М.: МНЭПУ.- 1997.- 55 с.

16. Русак О.Н., Гребенников С.Ф., Кармазинов Ф.В. Безопасность жизнедеятельности. Энциклопедический словарь. - С. - Петербург: МАНЭБ.- 2000.- 511 с.

17. Соколов О.А., Черников В.А. Экологическая безопасность и устойчивое развитие.- М.- 1999.- 164 с.

18. Хенс Л., Мельник Л., Бун Э. Экономика природопользования. -К.: Наук. думка. - 1998.- 480 с.

ЛІТЕРАТУРА
ПЕРЕДМОВА
РОЗДІЛ І. Лабораторні роботи з основ охорони праці та безпеки життєдіяльності
РОБОТА № 1. Дослідження параметрів, що описують вологість в навчальних приміщеннях
І. Цільова програма
ІІ. Підготовка до роботи
ІІІ. Теоретичні відомості
ІV. Технологія і техніка виконання експериментів
РОБОТА № 2. Визначення швидкості повітряних потоків на робочому місці
І. Цільова програма
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru