Стимуляція здоров'я та інтелекту - Чепига М.П. - 1.12. Підсвідоме навчання

Надзвичайні можливості підсвідомого навчання відомі вже давно. Ще в 1916 році дослідник Л. Л. Терсон виявив, що навчання матросів азбуки Морзе у сні потребувало на три тижні менше часу, ніж при використанні традиційного методу.

У 1954 році кінотеатр у Форте Лі (Нью Джерсі) для експерименту між кадрами фільмів розміщував короткі рекламні оголошення. Протягом півтора місяця такі заклики: "Зголоднів? їж попкорн!" чи "Пийте кока-колу!" - повинні були спалахувати на екрані на 40 міні-секунд, що значно менше від часу, потрібного, щоб їх прочитати. Незважаючи на це, в період перегляду кінофільмів продаж попкорну збільшився на 57,7 %, а кока-коли - на 18,1 %. Після оголошення результатів експериментів люди стали вимагати заборони підсвідомої реклами. Проте заборони немає, бо така реклама приносить великі прибутки. Інформація, яка сприймається підсвідомістю, сильніше впливає на кору головного мозку, ніж свідома.

На цій основі Шееле [1985] розробив методику фоточитання. Читачам інформація подається лише на мить: вони могли затримати свій погляд на сторінці на одну-дві секунди, щоби свідомість не встигла обробити матеріал. Стандартний тест на швидкість читання показав, що Шееле міг прочитати книжку в 68 000 слів за одну з половиною хвилини із сприйняттям змісту на 74 %.

Повністю методику фоточитання описано в книжці "Все про систему фоточитання". Скорочений зміст цієї методики описано в книзі В. Венгер і Р. Поу [1997].

В останні роки використовують підсвідомість при вивченні іноземних мов. У 1987 році Академія наук СРСР офіційно дозволила використати такий метод навчання. Виявилось, 97 % психічної діяльності відбувається на рівні підсвідомості і тільки 3 % - в діапазоні свідомості.

Якщо інформацію за допомогою відеомагнітофона подавати з високою частотою (на іноземне слово з перекладом відводиться 0,1 с), а паралельно використати широковідомий принцип "25-го кадру", то запам'ятовування навчальної інформації відбувається ніби само собою, легко і швидко. До того ж, навіть не потрібно намагатися зрозуміти побачене і прочитати слова, що миготять з великою швидкістю - підсвідомість попрацює самостійно. За кожні 60 годин занять (відеокурс "Intell") людина може засвоїти від 2 до 6 тис. слів. Перед заняттям застосовуються короткі сеанси самонавіювання, а для зняття втоми - аутотренінг.

Сьогодні розробляються нові методи передачі знань.

Музика впливає заспокоююче на наші почуття, а це допомагає генерувати ідеї. Дослідження показують, що окремі музичні твори можуть позитивно впливати на настрій і продуктивність праці.

Центри нашого мозку, які контролюють емоційні реакції, також зв'язані з нашою здатністю до творчості. Музика і творчість стимулюють такі подібні процеси і властивості, як інтуїція, абстрактна символіка і творча інтерпретація інформації. Музична композиція теж е творчим процесом. Якщо мати на увазі взаємозв'язок між музикою і творчістю, то необхідно використовувати музику при генеруванні нових ідей.

Існує три способи використання музики для розумового розслаблення:

1. Для цього підберіть відповідну музику. Влаштуйтеся зручніше і думайте про приємні справи. Через б хв. розслаблення записуйте ідеї і не намагайтесь оцінювати їх. Намагайтесь записати побільше ідей в наступні 5 хв. Потім знову розслабтесь, слухаючи музику, і знову поверніться до щоденника ідей.

2. Нехай розслаблювальна, але приємна музика звучить весь час. Послухайте її і сфокусуйте свою уяву на тому, що музика намагається вам повідомити. Це є стимулом народження ідей.

3. Використайте ліричні мотиви однієї чи декількох різних пісень як стимулятори ідей.

В наш час нерідко доводиться чути: "Я класичної музики не розумію". Ось що радить відомий пропагандист йоги та нетрадиційних методів лікування, автор багатьох книг і статей Юрій Полковников: "Прослухайте який-небудь твір класичної музики, наприклад, симфонію Чайковського, декілька разів з інтервалом у два-три дні, але так, щоб вам ніхто не заважав. Розслабте тіло, зосередьтесь на мелодії, начебто проспівуючи її подумки. Спочатку це буде складно й незвично, але з часом перед вами почне розкриватися емоційний світ музичних інтонацій, і класична музика покличе вас за собою. Ви увійдете в царину чарівних звуків".

1.13. Деякі застереження і рекомендації

Щоб не допустити до слухачів шкідливу музику, потрібно рекомендувати радіо- і телестудіям заздалегідь відфільтровувати з програм шкідливі частоти і ноти (свого часу для підсилення впливу промов А. Гітлера використовували частоту 16 Гц). Виробникам побутової радіо- і телеапаратури обладнати техніку контрольними пристроями частоти і висоти звучання. Музику всіх естрадних колективів облагородити, забравши наднизькі частоти і обмеживши силу звучання інструментів, і тільки після цього давати право (ліцензію) на естрадний виступ. Вартувало б опрацювати на комп'ютері "музику" всієї програми: чи немає там "смертельних нот". Необхідно також контролювати світлові ефекти як на телестудіях, так і на естрадних майданчиках. Музика суттєво впливає на агресивність і сексуальність молоді. Враховуймо також ефект натовпу. Все це дуже важливо! Це здоров'я нашої молоді!

1.13. Деякі застереження і рекомендації
Розділ 2. ЗАПАХИ У НАВЧАННІ ТА ОЗДОРОВЛЕННІ
2.1. Історія ароматерапії
2.2. Класифікація і хімічний склад ароматичних олій
2.3. Механізми впливу рослинних ароматів на організм
2.4. Чому ми відчуваємо запах?
2.5. Використання запахів
Способи ароматизації повітря
2.5. Використання запахів
2.6. Емоційний вплив запахів
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru