Стимуляція здоров'я та інтелекту - Чепига М.П. - 3.12. Шкідливий вплив кольору

Поганий вплив на учнів можуть мати ілюстрації до книжок. Зокрема, ілюстрації до багатьох шкільних підручників не сприяють навчанню і оздоровленню. Прикладом може бути "Історія України" Гната Хоткевича (Київ: Веселка, 1993).

Велике значення має енергетика кольорів у рекламі: впливає на підсвідомість. На щастя, фахівців малярів-біоенергетиків ще небагато і ймовірність нав'язати нам чужу думку проти нашої волі мала. Проте така небезпека для споживача все ж існує.

Увага! Не можна недооцінювати вплив кольору та композиції на молодь навіть на побутовому рівні!

Наприкінці 1997 року по японському телебаченню діти дивились мультфільм, у якому з'явилося мерехтіння червоного світла (зображення на 25-му кадрі) з малою частотою (3-5) і призвело до психічного зриву - 700 дітей із судомами потрапили до лікарень.

Небезпечною може виявитись також світломузика та інші світлові ефекти. Потрібно контролювати відповідними приладами не тільки музичні, але і світлові ефекти, які посилаються в ефір із телестудій чи естрадних майданчиків. Це все шкідлива екологія довкілля. Довіримо її екологічній службі. А фахівців для неї треба готувати цілеспрямовано!

3.13. Комплексне використання музики, запаху і кольору для зняття психофізіологічного навантаження і стимуляції творчості молоді

Психологічний ефект зводиться до створення у людей ілюзії перебування на природі. З цією метою використовують фото-слай-ди з картинами природи, стереофонічні записи співу птахів, музики, світломузики. Краще дивитися кінофільм про природу, під час якого нюхати ароматичні олії, які відтворюють природний запах соснового лісу, розарію тощо. Треба тільки враховувати, що для зняття втоми підійдуть одні аромати, для підвищення розумової працездатності - інші. Влітку дивимося зимовий пейзаж, а зимою - навпаки. Не забуваймо, що людина живе у світі кольорів і запахів і їй потрібна зміна кольорових і запахових вражень. Динамічна гра кольорів і запахів потрібна як гімнастика. Вона заспокоює розум, знімає втому, збадьорює.

Поетапність проведення психофізіологічного розвантаження

Сеанс триває 15 хв. Мета першого етапу відволікти людину від виробничого оточення. Перші п'ять хвилин лунає повільна музика, швидко змінюються картини лісу, лугу, спів птахів, у повітрі витають аромати.

Другий етап - заспокійливий (5 хв.). Звучить приємна мелодійна, заспокійлива музика. На екрані змінюються пейзажі (лісова галявина, струмок, парк).

Третій етап - стимулюючий (3-5 хв.). Музика стає голоснішою і бадьорою. На екрані - гра світла. Вводять аромати, які стимулюють і бадьорять.

У кінці сеансу вмикають світло, звучить бадьорий марш. Перший сеанс проводиться через 3 год. після початку роботи чи навчання, коли у робітників, службовців, учнів чи студентів з'являються перші ознаки втоми і знижується працездатність.

Все це робиться у спеціально обладнаних кімнатах, про які згадувалось вище. Бажано, щоб ця кімната розміщувалась у місці з добрими земними випромінюваннями (ритуальна зона). Ідеальним приміщенням для зняття психофізіологічного навантаження є церковна споруда. У ній враховано все: і музика, і аромати, і колір, а крім Того - висока енергетика споруди та корисні земні (і космічні) та людські випромінювання.

Ваші успіхи у навчанні чи роботі починаються із персонального простору (мікрооточення), який повністю належить і підконтрольний тільки вам. Перетворити цей простір в оптимальне робоче середовище можете тільки ви самі, оскільки тільки ви зможете відреагувати на всі деталі так, щоб почувати себе комфортно.

Кожна людина має персональний стиль навчання (модальності навчання: зорова, слухова, кінестетична) із впливом освітлення, музики й інтер'єру приміщення. Мета полягає у створенні атмосфери, яка забезпечує комфорт і можливість розслаблення, оскільки в стані розслабленого фокусування можлива найкраща концентрація, а отже, і оптимальне навчання, при напруженні м'язів затримується постачання крові мозку і притуплюється увага.

Створення оптимального робочого місця потрібно починати в домашньому кабінеті: музика, колір, аромати.

Релаксація, яка викликається певною музикою, підтримує здатність і готовність розуму до концентрації.

Дослідження доктора Геннадія Лозанова показали, що найбільше для цієї мети підходить музика в стилі бароко: твори Баха, Генделя і Вівальді. Ці композитори використовували специфічні розміри і ритми, які наче автоматично синхронізують розум і тіло. Так, ритми більшості творів у стилі бароко відповідали шістдесяти тактам (ударам) на хвилину, що співпадало із середньою частотою серцебиття.

Ця музика (бароко) впливає на рослини - листя стає пишнішим, а коріння - міцнішим. Рослини тягнуться до музики, як до світла.

Під час навчання музика здатна відволікти на себе праву півкулю головного мозку, підвищуючи таким чином ефективність роботи лівої півкулі.

Для різної мети і видів діяльності ми використовуємо ефективну музичну суміш. Вона допомагає створювати адекватний настрій і регулювати його. Наприклад, коли студенти (учні) зосереджені на вивченні академічних предметів, як фон звучить тиха музика в стилі бароко, а на перервах - голосніша ритмічна популярна музика, оскільки вона стимулює фізичну активність. Ця музика дозволяє створити піднесений бадьорий настрій. Декілька хвилин такої перерви дозволяє студентам (учням) швидко зосередитись на навчанні.

Рекомендується вмикати таку музику і вдома під час праці, навчання чи іншої творчої діяльності.

Отже, для стимуляції творчості молоді можна використати такі фактори:

- вчитись під тиху музику бароко;

- у перерві слухати популярну музику;

- дихати (періодично) ароматизованим повітрям (детальніше описано раніше)

- використовувати різноколірне освітлення до різних частин уроку: до вступної - рожеве, до основної - червоне, до заключної - зелене чи голубе;

- кольорові килимки (яскраві різнобарвні клаптики тканини чи паперу 9x9 см) для активізації мислення в похмуру погоду;

- писати кольоровою крейдою, фломастерами чи кульковими ручками;

- користуватись кольоровими плакатами, слайдами чи малюнками;

- у приміщенні, де відбувається заняття, стіни повинні бути пастельного жовтого кольору;

- синя лампа і жовті чи сині штори сприятимуть навчанню і відпочинку;

- для відпочинку очей під час напруженої розумової праці, дивіться на квіти.

3.13. Комплексне використання музики, запаху і кольору для зняття психофізіологічного навантаження і стимуляції творчості молоді
Поетапність проведення психофізіологічного розвантаження
Розділ 4.ЕНЕРГОІНФОРМАЦІЙНИЙ ОБМІН У НАВКОЛИШНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ
4.1. Фізична природа земного випромінювання
Решітчаста координатна сітка
4.1.1. Детектори біолокації
Одноручні рамки
Дворучні рамки
Маятник
Маятниковий феномен
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru