Стратегічний менеджмент - Осовська Г.В. - Обсяги продажу

За останні роки обсяги продажу сирів на українському ринку більш-менш стабілізувались. Протягом 1998 - 1999 рр. були здійснені значні інвестиції в переробку молока, відкрилися нові підприємства. Більшість підприємств розпочали закуповувати молоко у приватному секторі, що дозволило їм нарощувати обсяги виробництва - в ці роки було вироблено приблизно по 52 тис. т сиру (табл. б. 10).

Таблиця 6.10. Виробництво сирів в Україні, тис. т

Рік

Вид сиру

1995

1996

1997

1998

1999

9 міс.

2000

Тверді

33,1

26.5

18,9

21,3

20,4

20.2

М'які

2,11

1.9

1,5

1,5

1,6

1,3

Розсольні

2,і

1.9

1,4

1,6

1,9

1.2

Плавлені

19,1

14.5

13,8

14,8

15

12,5 .

Всього:

73,5

59,0

46,3

52,0

52.5

47,9

Основний оборот на ринку забезпечував вітчизняний товар. Частка імпортної продукції, яка утримується і дотепер, складає 15 - 20% в загальному обсязі реалізації (табл. 6.11).

Таблиця 6.11. Експорт-імпорт сиру та твердих сирів, тис. дол. США

Рік

1996

1997

1998

1999

7 міс.

2000

Експорт

1647

3517

3131

1780

980

Імпорт

13 722 000

7 906 000

6 696 000

7 555 000

7 128 000

За оцінками виробників та продавців оптових компаній на внутрішньому ринку реалізується приблизно 65тис. т сиру на суму 180- 200млн. дол. США в роздрібних цінах.

Суб'єкти галузі

Підприємства давальницької сировини. Вони можуть оперувати великооптовими партіями товару практично за цінами виробників.

Оптовики-інвестори. За останні два роки деякі підприємства почали інвестувати засоби в розвиток підприємств з виробництва сиру (іноді в одного виробника декілька інвесторів). їх можна розглядати як відділи збуту "власного" заводу. Якщо завод виготовляє продукцію в достатньому асортименті та обсязі, такі компанії можуть торгувати виключно продукцією власного підприємства. Якщо ні - обсяги та асортимент вони доповнюють у інших оптовиків, найчастіше використовуючи бартерні схеми.

Спеціалізовані оптові компанії з торгівлі сиром. До них можна віднести всіх, у кого обсяг реалізації сиру сягає 70- 80% товарообігу. Спеціалізуватись перспективно в тих регіонах, де погано розвинута виробнича інфраструктура г виготовлення сиру. Компанії закуповують сиру багатьох вітчизняних виробників і, сформувавши широкий асортимент, реалізують товар в основному в роздрібних

Компанії з широким асортиментом продукції. Основними їх позиціями можуть бути сир, м'ясні вироби. Такі компанії, як правило, закуповують товар в одного-двох виробників, а інший асортимент (як вітчизняний, так й імпортний) - у колег. Асортимент сирів у них нараховує приблизно 60- 70 найменувань. З них 17- 20- вітчизняні, 30-40- імпортні.

Представництва заводів. Як правило, їх відкривають у Києві та містах "мільйонниках". Обсяг їх продажу не досить значний - 10-20 т на місяць. Але вони є серйозними конкурентами для оптовиків, оскільки продукція через представництва реалізується за заводською ціною.

Приватні підприємці. Вони можуть реалізувати десятки тонн сиру за місяць. Такі підприємці закуповують великі партії сиру на одному заводі та, отримуючи значну знижку, можуть продавати товар дешевше, ніж оптова компанія, що здійснює закупки в декількох виробників. Як правило, приватні підприємці не створюють збутову мережу, а локально віддають товар в основному для реалізації на ринках.

Досить важко визначити, кого вважати великим, а кого - середнім чи дрібним виробником або оптовиком. Для міста з населенням 500 тис. чоловік великим є підприємство, яке продає 20 - 40 т сиру за місяць, а для міста з населенням в 1млн. чоловік це середньо оптова фірма.

За даними операторів, зараз на ринку приблизно 10 підприємств реалізують від 100 до 300т сиру в місяць, близько 70 підприємств - від 50 до 100 те місяць. Кількість дрібних підприємств не підлягає обліку. Обсяги їх продажу - від 5 до 20 те місяць.

Суб'єкти галузі
Ціна
Організація збуту
Стимулювання збуту
Приклад з практики
Приклад з практики
Приклад з практики
3. Оцінка макросередовища
Приклад з практики
Створення зони стабільності.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru