Теорія організації - Монастирський Г.Л. - 5.3. Технології управління організацією: теоретичні засади

Як вже зазначалося, система управління організацією включає об'єкти управління, суб'єкти управління та управлінські важелі. Управлінські важелі становлять систему менеджменту організації.

Можна дати декілька визначень менеджменту організації, які виражають його зміст:

менеджмент організації — це засіб організаційного управління;

• менеджмент організації — напрям наукових досліджень, що формує теоретичні засади та практичні пропозиції щодо ефективного управління розвитком організації;

• менеджмент організації — система спеціальних важелів та інструментів забезпечення розвитку організації через використання внутрішніх ресурсів та резервів.

Менеджмент організації також називають внутрішньо-організаційним менеджментом. Основними функціями менеджменту організації є планування, організація, контроль та мотивація. Функції менеджменту є елементами процесу управління, з'єднаними в єдине ціле алгоритмом прийняття управлінських рішень. Завданнями менеджменту організації є координація та інтеграція зусиль членів організації на досягнення її цілей; забезпечення взаємодії між окремими елементами організації; ефективний розподіл та використання ресурсів організації; налагодження контактів із зовнішнім середовищем; адаптація діяльності організації залежно від умов внутрішнього та зовнішнього середовища; постійне впровадження інновацій.

Як і будь-який інший вид менеджменту, менеджмент організації реалізується за допомогою інструментів, які в сукупності становлять спеціальний економічний інструментарій (табл. 5.1). Спеціальний економічний інструментарій менеджменту організації є комплексною системою взаємопов'язаних та взаємозалежних інструментів, застосування яких спрямоване на ефективне досягнення стратегії розвитку організації. Кожен з інструментів спеціального економічного інструментарію менеджменту організації реалізується за допомогою комплексу управлінських технологій.

Таблиця 5.1. Елементи спеціального економічного інструментарію менеджменту організації

Елемент інструментарію

Зміст елементу

Значення та перспективи впровадження елементу для забезпечення розвитку організації

1

2

3

Стратегічне управління

Формування цілісної системи вироблення та реалізації стратегії розвитку організації на основі визначення довгострокових пріоритетів

Забезпечення програмованості та визначеності розвитку організації на основі максимальної реалізації внутрішніх резервів та конкурентних переваг

Фінансовий менеджмент організації

Управління фінансовими ресурсами організації та фінансовими відносинами, які виникають у процесі їх руху

Створення системи прозорості руху фінансових потоків між підрозділами організації та збалансування доходів та видатків

Організаційна логістика

Управління рухом матеріальних, фінансових та інформаційних потоків В організації

Усунення бар'єрів у процесі руху ресурсопотоків за оптимальними траєкторіями

Організаційний маркетинг

Комплексна система одержання інформації про стан певних підсистем організації та зовнішнього середо-

Забезпечення можливостей для реалізації трансформаційного процесу та результату діяльності організації

вища, забезпечення просування організації в умовах напруженої конкуренції на основі реалізації конкурентних переваг

потрібної якості, якнайкраще, за вигідних умов та в потрібний час ва засадах максимальної інформованої

Проектний менеджмент

Забезпечення комплексного розвитку організації як складної системи проектів з конкретними цілями, ресурсами і часовими межами

Забезпечення ефективного використання організаційних ресурсів на принципах економічної та соціальної доцільності, концентрації та координації зусиль

Кадровий менеджмент

Формування адекватної системи управління кадровим забезпеченням організації на основі врахування пріоритетності людського фактора в процесі реалізації цілей її розвитку

Залучення професійних менеджерів та функціональних фахівців у процес забезпечення розвитку організації, постійне зростання кваліфікації кадрового персоналу організації

Інформаційні технології

Використання сучасних інформаційних розробок на основі формування локальних комп'ютерних мереж 3 їх подальшою інтеграцією в глобальне інформаційне середовище

Інформатизація та автоматизація процесу управління розвитком організації на основі технологій Ін-транету та Екстранету

Ризик-ме-неджмент

Зменшення чи усунення впливу зовнішніх та внутрішніх ризиків розвитку організації в умовах невизначеності

Забезпечення стабільності розвитку організації та її підсистем, зменшення можливих втрат організаційних ресурсів

Антикризове управління

Згладжування циклічних коливань розвитку організаційної системи з метою попередження кризових ситуацій

Усунення потенційних чинників виникнення криз, забезпечення зростання привабливості організації

Ситуаційне управління організацією

Застосування інструментів менеджменту організації з урахуванням характеристик конкретної організації та стану зовнішнього середовища

Формування спеціального набору інструментів менеджменту організації для кожної організації в конкретний момент часу

Спеціальний економічний інструментарій менеджменту організації спрямований на реалізацію стратегії розвитку організації в межах стратегічного управління. Формування набору інструментів менеджменту організації з врахуванням характеристик конкретної організації та стану зовнішнього середовища в певний момент часу відбувається за допомогою апарату ситуаційного управління.

Питання для самоконтролю

1. Охарактеризуйте співвідношення понять "організація" та "управління".

2. Яку роль відіграє управління всередині організації?

3. Чи потрібно управляти процесом взаємодії організації з зовнішнім оточенням?

4. Охарактеризуйте процес здійснення управління організацією.

5. Що таке система управління організацією? Назвіть її елементи.

6. Які елементи в організації є об'єктом управлінської діяльності?

7. Хто є суб'єктом управлінської діяльності та які ролі він виконує в організації?

8. Назвіть принципи, що характеризують організацію як керовану систему.

9. Що таке менеджмент організації? Назвіть елементи його спеціального економічного інструментарію.

Частина II. СТВОРЕННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
Розділ 6. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ПРОЕКТУВАННЯ
6.1. Сутність організаційного проектування
6.2. Універсальні погляди на проект організації
6.3. Етапи організаційного проектування
6.4. Методи проектування організації
6.5. Чинники проектування організації
Розділ 7. СТРУКТУРА ОРГАНІЗАЦІЇ ЯК ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ її ЕФЕКТИВНОСТІ
7.1. Поняття структури організації та принципи її побудови
7.2. Формальна та неформальна організаційна структура
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru