Планування туристичної діяльності - Мальська М.П. - 4.1. Виділення об'єктів планування на туристичних підприємствах

4.1 Виділення об'єктів планування на туристичних підприємствах

4.2 Типізація планування залежно від обраного об'єкта: нормативне, стратегічне, тактичне та операційне

4.3 Побудова трьох підсистем планування діяльності туристичних підприємств

4.1. Виділення об'єктів планування на туристичних підприємствах

Туризм за своїми основними характеристиками не має яких-небудь принципових відмінностей від інших форм господарювання. Тому всі суттєві положення сучасного планування можуть повною мірою застосовуватися в туризмі.

Водночас у туризмі є своя специфіка, яка відрізняє його не тільки від торгівлі товарами, а й інших форм торгівлі послугами. Характерною ознакою туристичного ринку є переважання реалізації туристичних послуг над товарами в приблизному співвідношенні 75—80 % до 25—15 %. За економічними заходами, реалізація турпродукту подібна до реалізації товарів, але характер експортно - імортних зв'язків, пов'язаний із рухом турпродукту, кардинально відрізняють ринок туристичних послуг від товарного ринку [30, с. 38].

У туризмі результат діяльності зводиться до туристичного продукту. Основним туристичним продуктом є комплексне обслуговування, тобто стандартний набір послуг, які продаються туристам в одному "пакеті". По суті, туристичний продукт — це будь-яка послуга, яка задовольняє ті чи інші потреби туристів і підлягає оплаті з їх сторони. Це готельні, транспортні, екскурсійні, перекладацькі, побутові, комунальні, посередницькі та інші послуги. За кордоном туристичні поїздки, які реалізуються на основі стандартних наборів чи пакетів послуг, часто називають пекідж - турами. Вони є предметом діяльності більшості туристичних фірм.

Відомий туризмознавець О. Любіцева дає таке визначення туристичного продукту: "Саме комплекс туристичних послуг, благ та товарів, що забезпечують реалізацію мети подорожі, є туристичним продуктом (турпродуктом). Турпродукт у формі туру виступає товаром на туристичному ринку".

Туристичному продукту, як і всім іншим послугам, що націлені на задоволення споживача, притаманний ряд специфічних ознак:

· неречовинна форма;

· нерозривність виробництва та споживання;

· неможливість накопичення та зберігання;

· неоднорідність та мінливість якості [30, с. 27].

Туристичному продукту поряд із загальними специфічними характеристиками послуг притаманні відмінні особливості. По-перше, попит на туристичні послуги надзвичайно еластичний відносно рівня доходів і цін, але багато в чому залежить також від політичних і соціальних умов.

По-друге, у зв'язку із присутнім природним елементом у туристичній послузі можуть бути виділені досить чітко туристичні зони. Наприклад, за фактором "сонце — море" — курорти Криму, Кіпру, Туреччини, Болгари; за фактором "відпочинок — лікування" — Карлові Вари, Трускавець, Єсентуки; за фактором "спорт" — гірськолижні курорти Домбай (Росія), Чехія тощо.

По-третє, пропозиція туристичних послуг прив'язана до певної території, де є атракційні елементи і не може створюватись у місцях, абсолютно не забезпечених ними. Хоч можливі і винятки, як-от: Діснейленд, Євроленд, Леголенд.

По-четверте, при створенні туристичного продукту має місце міжгалузева кооперація, що створюється зусиллями багатьох підприємств, кожне з яких має свої методи роботи, специфічні потреби і різні комерційні ціни.

По-п'яте, не може бути досягнута висока якість туристичних послуг при наявності незначних недоліків, оскільки саме обслуговування туристів складається з тих самих дрібниць і дрібних деталей.

4.2. Типізація планування залежно від обраного об'єкта: нормативне, стратегічне, тактичне та операційне
Реалізація стратегічного плану
Оцінка стратегічного плану
4.3. Побудова трьох підсистем планування діяльності туристичних підприємств
Розділ IV МАРКЕТИГОВИЙ ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ УСТАНОВ
Тема 5. ВИЗНАЧЕННЯ ЗАГАЛЬНО ФІРМОВИХ ТА МАРКЕТИНГОВИХ ЦІЛЕЙ НА ОСНОВІ ПРОВЕДЕНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ
5.1. Суть та функції маркетингу на туристичному підприємстві
5.2. Характеристика туристичного ринку України та її регіонів
В'їзний туризм
5.3. Планування сегментації ринку та визначення його місткості
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru