Планування туристичної діяльності - Мальська М.П. - Тема 6 ОСНОВНІ ПІДХОДИ до РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

6.1 Види маркетингових стратегій

6.2 Стратегічні альтернативи, що базуються на методі "товар — ринок"

6.3 Стратегії за методом "Бостон консалтинг груп"

6.4 Стратегічна модель Портера

6.1. Види маркетингових стратегій

Врешті, основним завданням маркетингового планування є розробка маркетингової стратегії.

Стратегія — це військовий термін, який перейшов у цьому розумінні в економіку. Отже, під поняттям стратегії маркетингу ми розуміємо детальний всебічний план досягнення маркетингових цілей.

Стратегія маркетингу повинна відповідати на такі запитання:

Який товар виводиться на ринок, в якому асортименті та за якими цінами?

На якого споживача (сегмент ринку) він розрахований?

Які умови необхідно створити для продажу товару на запланованому рівні?

Через які канали і в яких обсягах буде організоване постачання?


Яким має бути після продажне обслуговування і хто його буде здійснювати?

Яких економічних результатів очікують учасники ринку, які витрати для цього потрібні?

Стратегій є досить багато. Тому основним завданням є вибір найбільш вдалої, яка б відповідала досягненням маркетингових цілей.

Можна виділити дві групи маркетингових стратегій по відношенню до продукту та до ринку.

Стратегії стосовно продукту [12, с. 112] — це група стратегій, при розробленні яких враховувались різні аспекти, що забезпечують успішний збут продукції на ринку.

Стратегія диференціації передбачає надання туристичною фірмою різних модифікацій певної послуги, які відрізняються споживчими властивостями (різні умови проживання, харчування тощо). Таким чином, туристичне підприємство добивається глибокого проникнення на ринок та задоволення різноманітних вимог широкого спектра споживачів.

Стратегія низьких витрат — це ціле направлений процес здешевлення виробництва, що проводиться фірмою при умові стабільної конкурентоздатності. Зниження витрат відбувається за рахунок масового виробництва, відмови дорогих супутніх послуг, створення більш дешевих умов надання послуг, монополії на дешеву робочу силу, вдосконалення технології і виробничого процесу.

Стратегія вузької спеціалізації використовує для озброєння так звану модель Портера. Завдяки концентрованим зусиллям для збуту своїх послуг на окремому дуже платоспроможному сегменті ринку досягається значний комерційний ефект. Наприклад, туристична фірма може спрямувати свої зусилля на розробку екстремальних туристичних послуг або престижних туристичних турів на відомі курорти світу.

Стратегії стосовно ринку [12, с. 115] — це стратегії, що орієнтуються на завоювання нових ринків збуту. Ринок можна розширити за рахунок нових споживачів того ж продукту в інших районах. Також можна шукати нові сегменти ринку в тому ж таки регіоні. У цих випадках виникають дві додаткові стратегії розширення збуту: вертикальної інтеграції та диверсифікації.

Стратегія вертикальної інтеграції передбачає розширення збутової діяльності фірми шляхом приєднання фірм - агентів, готелів, де туристична фірма розміщує своїх клієнтів, харчових закладів та інших допоміжних споруд.

Диверсифікація — стратегія, що розширює сферу діяльності фірми шляхом надання нових послуг на нових ринках, не пов'язаних з попередньою діяльністю. Типовими є горизонтальна, концентрична та багатогалузева диверсифікація.

Горизонтальна диверсифікація — це надання послуг - аналогів. Наприклад, туристична фірма, що надає споживачам туристичну путівку з використанням одного виду транспорту, пропонує аналогічну путівку з використанням альтернативного виду.

Концентрична диверсифікація — стратегія розширення асортименту завдяки створенню послуг-додатків.

Конгломератна (багатогалузева) диверсифікація передбачає надання нових послуг, не пов'язаних з послугами, що надавались раніше. Ця стратегія широко застосовується великими фірмами, тому що діяльність фірми на декількох ринках знижує ймовірність банкрутства.

6.1. Види маркетингових стратегій
6.2. Стратегічні альтернативи, що базуються на методі "товар — ринок"
6.3. Стратегії за методом "Бостон консалтинг груп*
6.4. Стратегічна модель Портера
Тема 7. МЕТОДИ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ВИБРАНОЇ СТРАТЕГІЇ
Тема 8. ТОВАРНА ПОЛІТИКА
8.1. Конкурентоспроможність туристичного продукту
8.2. Життєвий цикл товару чи послуги та стратегії для кожного етапу
8.3. Асортиментна політика
8.4. Продуктова стратегія
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru