Сучасні різновиди туризму - Кляп М.П. - Геотуризм

Геотуризм - це різновид туризму, який характеризує повернення до унікальної культури та самобутньої історії місць відпочинку масового туриста.

У 2008 році на Першій Всесвітній конференції з геотуризму в місті Перт (Австралія), де серед інших країн була представлена і Україна (з Європи було всього 4 країни), зазначено - геотуризм прагне не завдавати шкоди навколишньому середовищу та закликає насолоджуватися справжністю місць. На сьогодні договір про геотуризм вже підписаний такими країнами, як Гватемала, Гондурас, Норвегія, Румунія та кількома штатами СІЛА. Також треба відзначити, що в багатьох країнах світу створено та створюються геопарки, які задовольнять культурні та рекреаційні потреби туристів.

У результаті глобалізації навіть у найвіддаленіших куточках планети з'являються готелі одних і тих же ланцюжків, ресторани великих мереж пропонують однакову кухню - все це призводить до того, що туристи позбавляються можливості насолодитися незвичністю нового для них місця. Але сьогодні туристи прагнуть провести відпустку в природному середовищі, а не серед гігантських готелів та розпеченого асфальту.

Також серед постулатів геотуризму - повага до місцевого населення. Якщо туристи відвідують те чи інше місце відпочинку через його унікальність, для місцевої влади з'являється стимул зберегти цю унікальність туристичного місця. Цей вид туризму відкриває можливості для забезпечення місцевого населення роботою і підвищення доходів місцевих підприємців. Адже одна з основ геотуризму - це вигода для місцевого населення, де яскраво виражена унікальність регіону чи міста збільшує потік туристів.

Найпопулярніші сьогодні країни геотуризму: Малайзія, США, Австралія, Оман, Великобританія.

Глибокий туризм - це такий вид туризму, що дає можливість якісно прожити кожен день подорожі поза межами масового туризму.

Глибокий туризм занурює туриста у нестандартні умови, але не "дикі'1, а комфортні, максимально сприяючи відпочинку від буденності. Це природна реалізація бажань як для тих, хто знаходиться в пошуку незвичайних вражень, так і для тих, хто шукає самого себе.

Під час такої подорожі у мандрівника є можливість самостійно скоригувати строк подорожі й навантаження впродовж неї. Хоча потрібно враховувати три важливі моменти. Перший-це насиченість програми: скільки місць відвідувати та скільки інформації отримувати. Другий - тривалість поїздки: як правило, це або 7-10 днів для відриву від дійсності, або майже місяць на тривалу подорож. Й нарешті, третій - якість та ступінь занурення в нові пригоди.

Для забезпечення глибини та змісту глибокої подорожі залучаються фахівці, які багато років професійно вивчають певні регіони, знають історію та культуру, міфи й легенди, етнічну специфіку країни. Як правило, ці люди добре знаються на справжньому етно. Вони спеціалізуються на розробці нестандартних маршрутів або організовують наукові експедиції. Максимально цікаво розповідають про всілякі версії, гіпотези, наукові відкриття, пов'язані з конкретним місцем, переказують легенди. Практика залучення фахівців (етнологів, істориків, культурологів, психологів, соціологів) до створення принципово нового і незвичайного продукту на туристичному ринку вже випробувана в Америці, Європі, Австралії. Й хоча такі поїздки відрізняються своєю ціною, їх якість і наповнення перевершать навіть найсміливіші очікування туристів-початківців і надзвичайно порадують бувалих мандрівників.

Грибний туризм

Грибний туризм - різновид туризму, що має на меті відвідування місць зростання їстівних грибів, пошук, споживання та купівлю грибів безпосередньо в грибному регіоні.

Грибний туризм - це чудова нагода побродити лісом, знайти їстівний гриб, презентувати товаришам по відпочинку свої здобутки. В грибному туризмі існує і свій к вест, наприклад пошук найякісніших категорій грибів, як у Франції через допомогу свиней - трюфелів, чи разом із досвідченим гідом знайти гриб Цезаря десь в Сан-Маріно, або ж вирушити до сибірської тайги не з корзинкою, а за цілим возом смачних рижиків чи лисичок. Найпопулярнішими в грибному туризмі вважаються такі гриби як - білий гриб, лисички справжні, підоснновик, шампіньйон, гриб Цезаря, енокітаке, строфарія, шиїтаке.

Грибний туризм довгий час був складовою інших видів туризму, але з появою окремої грибної гастрономії, грибних квестів, зацікавленості люкс-туристів окремими видами грибів (трюфелі, шампіньйони, шиїтаке, гриб Цезаря), він поступово виокремлюється в окремий вид туризму. Сьогодні чимало фірм Європи та Північної Америки пропонують в рамках своєї анімації - грибні тури для своїх клієнтів. До провідних країн грибного туризму входять:

1. Франція.

2. Росія.

3. Канада.

Грибний туризм
Демонологічний туризм (туризм за привидами)
Джайлоо-туризм
Діловий туризм
Екзотичний туризм
Екологічний туризм (туризм орієнтований на природні туристські ресурси, природний туризм
Економний туризм (заощадливий туризм, гарячі тури)
Екстремальний туризм
Етнічний туризм (ностальгічний туризм, етнографічний туризм)
Ігровий туризм (розважальний туризм)
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru