Фандрайзинг - Чернявська О.В. - 2. Результат фандрайзингової кампанії

Третій етап алгоритму фандрайзингової діяльності. Якщо донор згоден надати допомогу, то на цьому етапі обов'язково необхідно подякувати донору; провести аналіз, оцінку та моніторинг попередніх етапів фандрайзингу; реалізувати проект; відзвітуватися по проекту.

Результатом та основним завданням фандрайзингової кампанії є не просто написання конкурентоспроможної заявки та отримання гранту, а і якісне виконання пропонованого проекту.

Після присудження гранту:

- співробітники фонду (грант-аналітики) повинні ретельно перевірити бюджет проекту ще раз;

- необхідно підготувати коротку версію проекту, яка послужить додатком до договору про грант. Договір та додатки затверджуються підписами сторін. У короткій версії проекту будуть вказані найважливіші його елементи: мета, завдання, основні заходи, очікувані результати та бюджет;

- потрібно скласти розпорядок виплат по гранту, оскільки часто кошти гранту виплачуються частинами (траншами);

- відвідати спеціальний семінар з управління грантом (багато фондів збирають на нього заявників, неявка може спричинити припинення фінансування).

Якщо результатом фандрайзингу є відмова, то необхідно обов'язково з'ясувати її причину та домовитися про зустріч для детального роз'яснення помилок з метою урахування їх у майбутніх кампаніях.

Типові помилки при написанні проектів [16, с. 48]:

1. Ніколи не пишіть проекти поспіхом. Розробка проекту вимагає часу, необхідного для збору інформації, розробки цілей, завдань, стратегії і робочого плану. Тому проекти, підготовлені на основі минулорічної заявки, як правило містять досить багато помилок і неузгоджень між метою проекту, його завданнями і робочим планом.

2. Не потрібно намагатися виграти всі конкурси, які потрапляють у поле зору вашої організації. Всеядність організацій, які займаються всім потроху, може викликати здивування донора. Якщо, для прикладу, останній проект організації був присвячений реабілітації дітей-інвалідів, зараз організація займається проблемами свободи слова та розвитком громадянського суспільства, а новий проект подається на конкурс по профілактиці ВІЛ/СНІДу, то може виникнути питання - чи можна розраховувати на дійсно професійний рівень виконання цією організацією даних проектів, чи можливе продовження розпочатих робіт у майбутньому. Більш того, одразу помітно, що проект розроблено не тому, що організація займається цією проблематикою, а тому, що було оголошено конкурс і проект був швидко написаний для участі у конкурсі.

3. Часто організація сміливо заявляє, що є першою хто береться за вирішення унікальної проблеми у своєму місті чи регіоні, що до неї ніхто не займався цією проблемою, що її проект - унікальний. Такі амбіційні заяви є перебільшенням, і заявник або свідомо замовчує про те, що вирішенням цих проблем уже займається інша організація, або організація не знайома з ситуацією у своєму регіоні і не знає чим живуть інші організації. І перше, і друге суттєво підриває довіру донора до такої організації.

4. Бажання зробити щасливим все людство одразу і глобальні проекти, метою яких є зміна чого-небудь докорінно у національному масштабі, рідко отримують підтримку. Якою б гарною не була ідея, проект має бути реалістичним. Донори зацікавлені щоб проект було завершено своєчасно і з найкращими результатами. Досягнути цієї мети вам допоможе чітка уява про те, скільки заходів, враховуючи ваші організаційні можливості, ви зможете реалізувати у визначений для проекту відрізок часу.

5. Намагайтеся при написанні проекту притримуватися схеми: проблема - шляхи вирішення - проект (мета, завдання, методи, реалізація, ресурси) - результат проекту. Між проблемою і результатом вашого проекту повинен існувати чіткий зв'язок: у результаті реалізації проекту і досягненні його мети проблема, яку ви порушили, буде частково або повністю вирішена. Абстрактність проекту може "відвернути" донора. Навіть такі поняття, як "підвищення громадянської свідомості" "пропаганда поваги прав людини", мають бути якимось чином відображені в реальних, абсолютно конкретних акціях, подіях, кроках, людях, і, головне - після реалізації проекту адекватно оцінені і відображені в конкретних показниках.

6. Коректно відносьтеся до розробки бюджету проекту. При розробці бюджету проекту приймайте до уваги, що адміністративні витрати повинні бути в межах 20 % загальної суми гранту. Розглядаючи проект, бюджет якого на витратні матеріали і витрати на послуги споживача становить менше 50 %, а зарплати керівника проекту і різних консультантів вдвічі і більше перевищують зарплати простих виконавців проекту і, зарплата виконавців набагато перевищує середню по країні; коли видатки на придбання обладнання перевищують видатки на послуги цільовій групі - донор зробить висновок, що цей проект не підготовлений для виконання запланованої мети по розв'язанню зазначеної проблеми".

3. Подяка та її види. Міроприємства направлені на подяку донору
4. Моніторинг та оцінювання
Тема 8. Основні методики роботи фандрайзера
1. Менеджмент орієнтований на результат
2. Корпоративний фандрайзинг
3. Методики фінансової діяльності з державними установами та місцевого самоврядування
4. Приватні пожертви
5. Методика роботи з бізнес-структурами
Список рекомендованої літератури
Термінологічний словник
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru