Стратегічне управління - Порохня В.М. - 3.4. Вивчення постачальників фірми-виробника

Постачальники - це господарські одиниці й окремі особи, що забезпечують фірму і її конкурентів матеріальними ресурсами, необхідними для виробництва конкретних товарів і послуг. При вивченні можливостей постачальників шукаються відповіді на ряд питань:

1. Що поставляється?

2. Від чого залежить обсяг, структура і періодичність постачань?

3. Як вибрати надійного постачальника?

Кожна фірма вибирає постачальників, виходячи зі своїх критеріїв і реалізованої стратегії. Але існують і деякі загальні вимоги до постачальників:

- продукція повинна поставлятися точно в термін за графіком відповідно до замовлення;

- продукція повинна відповідати обумовленим стандартам якості;

- дотримуватися необхідних обсягів поставок;

- оперативно відгукуватися на нові вимоги фірми-замовника;

- надавати необхідну супровідну документацію;

- витримувати погоджені ціни;

- зміни в номенклатурі продукції (сировини) повинні відповідати новим стандартам;

- надавати при необхідності додаткові послуги;

- доступність (територіальна, інформаційна, комунікаційна) постачальника.

Діяльність і перевагу постачальників оцінюють за такими показниками: репутація та імідж; надійність; якість продукції і відповідність її стандартам; дотримання термінів, графіків постачання; рівень ціни на продукцію (послуги); умови постачання і форма розрахунків; взаємовідносини із замовником (довірчі, довгострокові, формальні); додаткові послуги.

При формуванні стратегії фірми питання матеріально-технічного забезпечення програм і проектів, що є окремими розділами стратегічного плану, набувають важливого значення. Тому вивчення можливостей постачальників - відповідальний етап при їх виборі. Вибір постачальників - одне з найскладніших і відповідальних завдань, особливо гостро ця проблема постає перед новими фірмами чи фірмами, що здійснюють стратегію диверсифікованого зростання [11, с. 99-100].

Узагальнення галузевого і конкурентного аналізу робиться за допомогою форми табл.9 [5, с.25].

Таблиця 9

УЗАГАЛЬНЮЮЧА ФОРМА ГАЛУЗЕВОГО І КОНКУРЕНТНОГО АНАЛІЗУ

1. Основні економічні характеристики галузевого оточення (зростання ринку, географічні особливості, структура галузі, економічний стан, вимоги до інвестицій і т. ін.).

2. Рушійні сили.

3. Конкурентний аналіз.

3.1. Суперництво серед конкуруючих продавців (сильне, помірне, слабке, знаряддя в конкуренції).

3.2. Загроза потенційного входу (сильна, помірна, слабка, зміст бар'єрів входу).

3.3. Конкуренція продуктів-замінників (сильна, помірна або слабка/чому).

3.4. Здатність " постачальників "торгуватися (сильна, помірна, слабка/чому?).

3.5. Здатність "торгуватися" споживачів (сильна, помірна, слабка/чому?).

4. Конкурентна позиція основних компаній /стратегічних груп.

4.1. Сприятливе позиціонування (чому?).

4.2. Несприятливе позиціонування (чому?).

5. Конкурентний аналіз.

5.1. Стратегічні підходи / можливі дії ключових конкурентів.

5.2. Кого спостерігати і чому.

6. Ключові чинники успіху.

7. Перспективи галузі і загальна привабливість.

7.1. Чинники, що роблять галузь привабливою.

7.2. Чинники, що роблять галузь непривабливої.

7.3. Специфічні галузеві результати / проблеми.

7.4. Перспективи рентабельності ( сприятливі / несприятливі).

Слід зазначити, що аналіз не є алгоритмом, який можна застосовувати бездумно. І підстановка початкових даних, і тлумачення результатів вимагають творчого осмислення. Такий аналіз не є також одиничною процедурою, а вимагає періодичного повторення з урахуванням реальних змін і результатів практики його вживання.

Тема 4. Методи аналізу і прогнозування розвитку середовища організації
4.1. Визначення стратегічного балансу і сутність SWOT- аналізу
4.2. Прогнозування в системі СУ. Функції і методи прогнозування
4.3. Необхідність і особливості застосування методів прогнозування для підприємств України
Глава II. Сутність та забезпечення стратегічного управління організацією
Тема 1. Стратегічне планування в організації
1.1. Сутність, мета і принципи стратегічного планування. Етапи стратегічного планування
1.2. Місія підприємства. Стратегічні цілі
1.3. Сутність стратегій. Стратегічний набір і його розробка
1.4. Стратегічні плани, їхня структура і показники. Стратегічні програми і проекти
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru