Корпоративна культура: діловий етикет - Тимошенко Н.Л. - 4.2. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ОДЯГУ ДІЛОВОЇ ЛЮДИНИ

Зрозуміло, що вибір одягу — власна справа кожної людини. Вбрання, що ви купуєте і носите, відображає вашу індивідуальність. Багато хто помилково вважає, що підбір ділового одягу/компонування ділового гардеробу — справа нудна і передбачає малий елемент творчості та польоту фантазії. Насправді ж, у рамках професійного вбрання існують численні можливості та варіанти вибору.

Дехто вважає, що при стрімкій зміні течій та напрямків сучасної моди вибір ділового вбрання за складністю схожий на створення нового механізму.

Але насправді підбір одягу для роботи зовсім не такий уже і складний. Головне, слід пам'ятати, що ваш вибір не може базуватися лише на вашому власному смаку та уподобаннях.

Ваше рішення щодо того чи іншого елементу гардеробу насамперед має базуватися на таких ключових моментах:

· Ваш одяг повинен "вписуватися" у робочу атмосферу місця вашої роботи.

· Ваш одяг має відповідати очікуванням та уявленням про нього осіб, які з вами працюють (начальство, колеги, клієнти, ділові партнери).

Очевидно, що багато у чому ваш вибір залежить від конкретних обставин. Але певні закономірності,які стосуються ділового одягу, є незмінними:

· Люди завжди оцінюють вас по одягу, який є основним елементом у створенні вдалого позитивного першого враження і важливим елементом у подальшій його підтримці.

· Вибір вбрання, що відповідає одягу, прийнятому на місці вашої роботи, але водночас є трохи більш стильним, надає вам перевагу, незалежно від того, де саме ви працюєте. Перше твердження підкреслює важливість одягу в сучасних ділових відносинах; друге визначає роль одягу в створенні професійного іміджу, який допоможе вам рухатися у вашій кар'єрі вперед.

Уявлення про сучасний діловий одяг сьогодні є більш складним або більш простим (залежно від того, як підходити до цього питання), ніж звичайне протиставлення традиційного — формального і нетрадиційного — неформального вбрання.

Сучасну ділову людину у питаннях одягу можна порівняти з хамелеоном. Те, що ви одягаєте на роботу в певний день, залежить від того, що ви робите у цей день (якими саме є ваші сьогоднішні плани). Якщо ви не маєте ніяких спеціальних планів і цілий день працюватимете в офісі, ви можете вибрати менш формальний одяг, наприклад, відмовитися від краватки; якщо ж у вас запланована зустріч з діловим партнером, клієнтом, який (ви певні) буде з краваткою, ви, зрозуміло, теж одягнете її. Якщо планується зустріч співробітників з президентом фірми, або ж на роботу виходить ваш новий керівник, ви у цей день, безумовно, будете у своєму кращому костюмі та з краваткою.

Те саме стосується спеціальних, особливих ситуацій: якщо ви представляєте свій проект раді директорів фірми/компанії, ваша зовнішність має відображати таку саму увагу до деталей, як і ваша презентація. З іншого боку, якщо ви маєте зустріч на будівництві з інженером, який носить джинси і сережку у вусі, ви відмовитесь від офіційного костюма з краваткою, тому що такий вибір може створити небажаний психологічний бар'єр між вами.

Водночас необхідно розуміти і пам'ятати, що вибір одягу залежно від ваших планів на день ("що я роблю сьогодні") може бути ризикованим. Ви ніколи не знаєте, коли ви отримаєте запрошення зустрітися з важливими клієнтами вашої компанії/ фірми. Солідний покупець може завітати до вас просто з вулиці.

Для того, щоб уникнути подібних небажаних ситуацій, можна:

1) мати зміну одягу у вашому офісі (якщо є така можливість);

2) незалежно від обставин, кожен день одягатися відповідно до існуючих — писаних або неписаних — правил щодо одягу співробітників на місці вашої роботи. Цей підхід є більш розумним і виправданим.

3) Незалежно від того, де саме ви працюєте, яким є стиль вашого місця роботи — традиційним чи надзвичайно сучасним, існують певні незмінні вимоги до ділового одягу:

· Робочий одяг має відповідати вимогам існуючої корпоративної політики.

Кожна організація має (повинна мати) свою політику (зафіксовану у спеціальних відповідних документах чи існуючу лише в усному вигляді) щодо одягу співробітників. Кожна організація має свій стиль, який ви сприймаєте, до якого пристосовуєтесь, щоб продемонструвати свою приналежність до конкретного місця і сфери професійної діяльності. Якщо стиль організації передбачає традиційний діловий одяг (костюм і краватку), ви у визначених рамках все одно маєте широкі можливості для вибору одягу, що відповідає вашим уподобанням та смаку.

Розуміння існуючої у вашій організації/фірмі/компанії/установі політики щодо одягу співробітників, як і визначення для себе, яким чином ви можете виглядати найкраще у встановлених рамках, не лише дасть вам можливість проявити свою індивідуальність, а й стане свідченням вашої далекоглядності, спрямованості у майбутнє та впевненості у собі, своїх силах.

В ідеалі, ви підбираєте свій робочий одяг таким чином, щоб він:

а) відповідав існуючим на вашому місці роботи правилам/кодексу і не виходив за передбачені межі;

б) давав вам можливість виразити своє "Я" і у той же час показати, яким ви вбачаєте своє професійне майбутнє, свій подальший кар'єрний рух. При цьому ви за необхідності оновлюєте/змінюєте свій гардероб.

Якщо ваша компанія має кодекс ділового одягу співробітників, зафіксований у відповідному документі, обов'язково зробіть його копію та ретельно вивчіть. Частіше, кодекс ділового одягу співробітників тієї чи іншої організації/фірми ніяк не документується і не озвучується, а підтримується щоденною практикою. У такому випадку ви маєте просто спостерігати і вчитися. Звертайте увагу на одяг ваших колег, насамперед вашого керівника. Незалежно від того, хто є вашим начальником — чоловік чи жінка, звертайте увагу на загальний стиль його одягу. Визначте, наскільки формальним є вбрання. Плануйте і підбирайте свій робочий гардероб у відповідному, подібному стилі. Скажімо, якщо ваш начальник носить костюм, вам також варто мати один чи два. При цьому ви не повинні абсолютно копіювати певну особу, втрачаючи свою індивідуальність і змінюючи свій імідж, але ви не можете "випадати" із загальної картини вашого офісу/місця роботи, а маєте гармонічно вписуватися у неї.

До великої консалтингової фірми на роботу був прийнятий новий співробітник. У перший день він прийшов у костюмі з голубою сорочкою, наступного дня він одягнув сорочку у смужку. Для третього дня він вибрав сорочку у бежевому тоні. Того ж дня, після ланчу йому було сказано, що у цій компанії прийнято носити білі сорочки ("В нашій компанії ми носимо білі сорочки"). Новий співробітник міг уникнути подібної, не дуже приємної для себе ситуації, якби звернув увагу на одяг, у тому числі і на колір сорочок, своїх колег.

Якщо ви не будете дотримуватися існуючих правил щодо одягу співробітників, це може бути розцінено як виклик керівництву. Жінка, яка має забагато прикрас або надто коротку спідницю, як і чоловік, що завжди носить спортивний піджак і "не любить" краваток, своїм зовнішнім виглядом заявляють про свою неприналежність до команди, про несерйозне ставлення до своєї кар'єри. Водночас вирізнятися особливою увагою до свого одягу (стилю, фасонів і т. ін"), як і до своєї зовнішності в цілому, не завжди означає, що ви робите собі добро: про вас може скластися враження, що ви цікавитеся насамперед і виключно вашим зовнішнім виглядом, а не справою.

· Робочий одяг повинен представляти вашу організацію.

Коли ви у справах стикаєтесь з людьми "ззовні", ви завжди у подібних випадках представляєте не тільки і не стільки себе, як свою компанію/фірму/організацію. Яким би не був кодекс ділового одягу у вашому місці роботи, завжди намагайтеся виглядати якнайкраще. Тому не варто одягатися за принципом "Одягаюсь так, якою є моя сьогоднішня робота". Ви ніколи не знаєте, як протягом дня можуть повернутися справи. Щоб не потрапити у неприємну ситуацію (наприклад, вас раптово запросили на засідання керівництва для доповіді про просування роботи над певним проектом у день, який завжди був для вас спокійним, неофіційним днем без краватки) вам, можливо, треба мати зміну одягу на роботі. Але найкраще одягатися так, щоб бути готовим до будь-яких ситуацій, що можуть виникнути.

· Ви маєте одягатися для інших (клієнтів, ділових партнерів і т. ін.).

Робота з клієнтами, представниками інших фірм/компаній також впливає на стиль вашого одягу. Залежно від того, чи працюєте ви над проектом спільно з компанією, офіс якої знаходиться у престижному діловому районі, чи офіс фірми-партнера розташований у приміщенні складів, ви виберете відповідний одяг. Одягаючись на роботу, не забувайте, що ваше вбрання має бути таким, щоб оточуючі, працюючі з вами люди почували себе комфортно. Поважайте інших і себе — це головний ключ до вдалого вибору.

· Робочий одяг повинен бути охайним та чистим.

Блузка з відірваним ґудзиком, як і брюки з жирною плямою мають залишатися вдома, аж поки ви їх не приведете у належний вигляд. Те саме стосується і взуття: навіть у ті дні, коли на вулиці ллє як із відра, воно має бути чистим. Вимога до чистоти та акуратності робочого одягу працює незалежно від того, яким — більш чи менш формальним — є місце вашої роботи. Навіть якщо код ділового одягу дозволяє вам працювати у джинсах та сорочці з короткими рукавами і розстібнутим коміром, ваше вбрання має бути охайним, в іншому разі воно стане виявом не вашого стилю, а вашої поганої звички не стежити за своєю зовнішністю.

· Робочий одяг має відповідати вашому стилю, зовнішності та статурі. Один із шляхів підбору вашого вбрання — визначення, який саме колір, фасон, його деталі найбільш вдало підходять вам.

Колір вашої шкіри, волосся, очей; особливості вашої фігури мають тут вирішальне значення. Дотримуйтесь принципу простоти. Якщо ви купуватимете більшість елементів свого гардеробу у подібних кольорах/тонах, це дасть вам можливість, практично, уникнути помилок при їх комбінуванні, а також зменшити свої витрати.

· Робочий одяг має бути для праці.

Робочий одяг очевидно має підкреслювати ваші привабливі риси, але при цьому не може бути занадто відвертим, привертаючи до вас уваги більше, ніж того потребує професійна діяльність. Бажаючи цього чи ні, дуже відкриті блузки, завузькі штани (як чоловічі, так і жіночі), надто короткі плаття та спідниці, прозорі тканини передають непрофесійні сигнали. Розумна ділова людина знає і пам'ятає, що на робочому місці абсолютно необхідно виглядати компетентним, упевненим у своїх силах, знаючим свою справу працівником, на якого можна покластися у будь-якій справі. Якщо ви справжній професіонал, одягайтеся для службового підвищення, на яке ви сподіваєтесь і для якого так багато працюєте, а не для того, щоб притягувати до себе погляди інших.

· Одяг повинен відповідати часу дня.

Прихід на роботу у вбранні, яке більше підходить до вечірнього заходу, — погана ідея. Навіть якщо ви вибираєте одяг, більш вишуканий, ніж звичайно, тому що маєте важливий діловий ланч, не варто зупинятися на чорному вечірньому платті з шарфом. Один із перших уроків корпоративної культури, який повинна засвоїти кожна ділова людина, — визначення типу, стилю одягу, підходящого, прийнятого для роботи (яка є денною) у певному конкретному місці.

4.3. ПРИНЦИПИ ТА КРИТЕРІЇ ПІДБОРУ ДІЛОВОГО ГАРДЕРОБУ
4.4. ТРАДИЦІЙНИЙ ДІЛОВИЙ ГАРДЕРОБ: СТРАТЕГІЯ ДЛЯ ЖІНОК
КОСТЮМ ЗІ СПІДНИЦЕЮ
БАЗОВИЙ ТРАДИЦІЙНИЙ ГАРДЕРОБ ДІЛОВОЇ ЖІНКИ
4.5. ТРАДИЦІЙНИЙ ДІЛОВИЙ ГАДЕРОБ: СТРАТЕГІЯ ДЛЯ ЧОЛОВІКІВ
БАЗОВИЙ ТРАДИЦІЙНИЙ ГАРДЕРОБ ДІЛОВОГО ЧОЛОВІКА
4.6. ОДЯГ БІЗНЕСМЕНА У НЕФОРМАЛЬНИХ РОБОЧИХ СИТУАЦІЯХ. НЕФОРМАЛЬНИЙ ДІЛОВИЙ ОДЯГ
4.7. МІМІКА, ЖЕСТИ, ПОЗА - ВАЖЛИВІ СКЛАДОВІ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ ДІЛОВОЇ ЛЮДИНИ
ЖЕСТИ
ВИРАЗ ОБЛИЧЧЯ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru