Стратегічний менеджмент - Осовська Г.В. - Приклад з практики

Застосуємо вище описаний метод порівняння можливостей конкурентів для ВАТ "Молочник". Для цього сформуємо узагальнену таблицю 6. 13.

Таблиця 6.13. Порівняльна характеристика конкурентів

Економічний індикатор

Од. виміру

ВАТ "Молочник

АТЗТ "Фаворит "

1

2

3

4

Виробничий потенціал

o Виробнича потужність підприємства

тис. т/рік

1,8

0,6

o Завантаженість виробничих потужностей

%

49,2

46,9

o Середньорічна вартість основних засобів

тис. грн.

3460,0

499,1

o Величина оборотного капіталу

тис. грн.

2564,0

368,5

o Коефіцієнт зносу основних засобів

0,417

0,111

o Чисельність ПВП

чол.

99

35

o Рентабельність виробництва

%

0.08

0,14

o Фондовіддача

5,7

5,4

Власність

o Величина статутного капіталу

тис. грн.

962,0

50,4

o Прибутковість однієї акції

гри/акцію

0,02

0,05

o Співвідношення власного та залученого капіталу

1:1,3

Товар

o Обсяги реалізації жирних сирів

тонн

983,7

520,4

o Середня собівартість І кг жирного сиру

грн.

6,55-

8,12

o Рентабельність продукції %

3,9

5,2

o Асортимент товару позицій

24

7

o Торгова марка

-

+

Збут

o Частка ринку підприємства

%

У4,9

25,1

o Товарооборот

тис. грн.

11273,7

9295,3

Побудуємо багатокутник конкурентоспроможності ВА Т"Молочник" за виробничим потенціалом. Для кожного з економічних індикаторів (табл. 6.13) відкладемо на окремій півосі відповідне значення.

Багатокутник конкурентоспроможності ВАТ

Мал. 6.7. Багатокутник конкурентоспроможності ВАТ "Молочник" за виробничим потенціалом

Головною перевагою представленого графіка є наочне відображення стратегічних переваг підприємства, зокрема, у виробничій сфері. Всі наведені фактори, крім величини зносу основних фондів, призводять до позитивного економічного, ефекту в разі їх зростання. Як бачимо, за більшістю з них ВА Т "Молочник" випереджає свого регіонального конкурента. Однак такі характеристики виробничого потенціалу, як величина основних фондів і оборотний капітал, чисельність промислово-виробничого потенціалу використовуються неефективно. І, як результат, рівень рентабельності А ТЗТ "Фаворит" є вищим. Крім того, ВАТ"Молочник" значно відстає від основного конкурента за рівнем технологічного оновлення, що в майбутньому загрожує втратою ринкових переваг. Отже, хоча ВА Т "Молочник" характеризується більшою економічною потужністю, проте необхідно краще розпоряджатися наявними ресурсами та підвищувати ефективність виробничого процесу, а також здійснювати значні інвестиції для модернізації устаткування.

Здійснити порівняння окремих аспектів діяльності ВА Т "Молочник" можливо за показниками власності, збуту, фінансів тощо. Проте представлені дані переконують, що "Молочник" значно випереджає свого конкурента щодо величини залучених у бізнес ресурсів, тобто дозволяє отримувати конкурентні переваги за рахунок масштабу виробництва і одночасно відстає за ефективністю їх використання.

Отже, аналіз мезосередовища підприємства дозволив отримати повноцінну інформацію щодо безпосереднього оточення: споживачів, конкурентів, постачальників. Підведемо короткі підсумки аналізу мезосередовища ВАТ "Молочник".

Приклад з практики

Основні висновки щодо взаємодії ВАТ "Молочник" з мезооточенням такі.

o Продукція підприємства - високоякісна та рентабельна, асортиментний ряд доволі широкий, однак випуск продукції супроводжується необхідністю вирішення чисельних завдань: зберігання сировини та готової продукції, сезонність попиту, відповідність ДСТУ тощо.

o Попит на продукцію підприємства визначається рівнем середньодушового доходу населення; підприємство володіє значним сегментом у центральному регіоні України та має потенційні можливості розширення ринків збуту.

o Галузевий аналіз призвів до виділення реальних та потенційних конкурентів підприємства та визначив перспективи розвитку маслосироробної галузі в найближчі роки.

o Порівняння господарської діяльності ВАТ "Молочник" з основним конкурентом АТЗТ "Фаворит" в розрізі виробничого потенціалу, збуту, власності, товарної політики дало змогу встановити лідируючу позицію підприємства в регіоні з виробництва та реалізації жирних сирів, однак незадовільний стан використання факторів виробництва не дозволяє працювати з високим ступенем рентабельності.

o Підприємство здатне витримати конкурентну боротьбу в разі підвищення професійного рівня менеджменту, найшвидшого впровадження маркетингового комплексу (розробка асортиментних позицій, розширення та завоювання сегментів ринку, стимулювання збуту, створення дилерської мережі, проведення маркетингових досліджень), а також заощадження коштів для оновлення та модернізації виробництва.

Приклад з практики
3. Оцінка макросередовища
Приклад з практики
Створення зони стабільності.
Управління за слабкими сигналами
Розподіл ризику
Система резервів
Активна ринкова позиція
Самовдосконалення
Пошук гаранта
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru