Стратегічне управління - Міщенко А.П. - Контрольні питання

1. Яке призначення й основні особливості галузевого аналізу?

2. Який основний результат аналізу зовнішнього середовища фірми?

3. Які фактори зовнішнього середовища відносять до макросередовища, а які - до мікросередовища?

4. Охарактеризуйте призначення й особливості застосування методу SWОТ-аналіз при аналізі мікросередовища.

5. У концептуальному плані зовнішнє середовище описується двома моделями - ієрархічною і неієрархічною. У чому відмінність цих моделей?

6. Охарактеризуйте призначення й особливості застосування методу РЕSТ-аналіз.

7. Сутність терміна "галузь".

8. Наведіть основні економічні показники, що характеризують стан галузі.

9. Які бар'єри перешкоджають проникненню на ринок нових фірм?

10. Як впливають на конкуренцію в галузі товари-за-мінники?

11. Які методи використовуються для визначення і прогнозування рушійних сил?

12. Опишіть послідовність упорядкування карти стратегічних груп.

13. Які інформаційні джерела можна використовувати при вивченні цілей і стратегій конкурентів?

14. Що таке КФУ?

15. Хто такі кінцеві споживачі й організації (підприєм-ства)-споживачі?

16. Які індивідуальні особливості впливають на поведінку кінцевих споживачів?

17. Опишіть співвідношення понять "зовнішнє середовище" і "межа організації".

18. Чому керівництву фірми слід оцінювати вплив змін загального стану економіки на діяльність організації?

Питання для обговорення

1. Розгляньте аспекти політичної обстановки в Україні, що становлять особливу важливість для керівників.

2. Виходячи з власного досвіду, наведіть приклади впливу соціокультурних і політичних факторів на організацію.

3. Прокоментуйте, беручи до уваги розуміння впливу зовнішнього середовища на організацію, чому вважається, що державні підприємства працюють менш ефективно, ніж приватні фірми.

4. Опишіть стан конкурентного середовища в нашій країні. Де, на Вашу думку, розгортається найбільш гостра конкурентна боротьба: між банками, страховими компаніями, інвестиційними фондами, різними комерційними структурами чи державними підприємствами?

5. Покупці - вагома конкурентна сила. Доведіть справедливість даного твердження.

6. Зміни в галузі і рівні конкуренції можуть відбуватися під дією рушійних сил. Наведіть приклади рушійних сил, характерних для окремої галузі.

7. Наведіть приклади й особливості прояву КФУ, що стосуються окремих підсистем фірми.

8. Аналіз споживачів. Обґрунтуйте необхідність етапу сегментування ринку.

9. Аналіз споживачів. Обґрунтуйте необхідність етапу дослідження мотивації споживачів.

10. Аналіз споживачів! У чому суть етапу виявлення незадоволених потреб споживачів?

11. На які питання шукають відповіді розробники стратегії при вивченні постачальників фірми-виробника?

12. Основне призначення і фактори, що впливають на ефективність системи відстеження стану зовнішнього середовища.

13. Прокоментуйте особливості і послідовність застосування техніки сценаріїв у системі стратегічного управління.

14. При зборі інформації про зовнішнє середовище використовуються такі методи: сканування і моніторинг. Опишіть особливості і призначення кожного методу.

15. Виходячи з характеру прояву в макросередовищі, розрізняють "примхи", тенденції і макротенденції. Наведіть приклади зазначених змін.

16. Навіщо проводять аналіз конкурентів? Чи завжди треба аналізувати конкурентне середовище?

17. Стан конкуренції в галузі залежить від ряду конкурентних сил. Назвіть ці сили, використовуючи модель М, Портера.

18. Що б Ви віднесли до основних засобів конкурентної боротьби між існуючими фірмами?

19. Постачальники - вагома конкурентна сила. Доведіть справедливість цього твердження.

20. Розвиток економіки України має свої тенденції. Виділіть тенденції, які можна розглядати як можливості, а які - як загрози стосовно відомих Вам підприємств.

21. Наведіть приклади можливостей і загроз, що виникають перед підприємствами різноманітних галузей.

22. Бар'єрами входу нових фірм у галузь можуть бути: великі інвестиції, наявність патентів, кваліфікований персонал. Наведіть приклади галузей, де вказані бар'єри можуть мати місце.

23. На прикладі успішно працюючої фірми виділіть КФУ її діяльності.

24. Назвіть КФУ галузей, що виробляють: спортивний інвентар, автомобілі, телевізори, ТНВ.

25. Обґрунтуйте, як інфраструктура, наприклад м. Дніпропетровська, впливає на ефективність діяльності окремої фірми.

Питання для обговорення
Конкретна ситуація: "Народний комп'ютер "Амата"
Питання до конкретної ситуації
Розділ 3. АНАЛІЗ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ФІРМИ
3.1. Внутрішнє середовище фірми та особливості його аналізу
3.2. SNW-підхід до аналізу сильних і слабких сторін фірми
3.3. Аналіз конкурентоспроможності цін і витрат фірми
3.4. Визначення конкурентної позиції фірми
3.5. Оцінка конкурентоспроможності фірми на основі методу бенчмаркінгу
3.6. Діагностика проблем фірми
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru