Психологічні джерела виховної майстерності - Бех І.Д. - Методика "Оцінна шкала прояву суспільних і моральних якостей підлітків і старшокласників"

Ця шкала може бути використана для самооцінювання підлітками, старшокласниками рівня розвитку суспільних і моральних якостей, а також для оцінювання керівником, педагогом.

Групи якостей

Якості

Показники прояву якостей

1

2

3

І. Суспільні

А. Ставлення до суспільної діяльності

1. Негативно ставиться (ставлюсь) до суспільних справ (СС).

2. Байдуже ставиться до СС.

3. Приваблює можливість одержати заохочення.

4. Приваблює значущість суспільних справ.

5. Захоплює творчий початок у СС, їх необхідність

В. Суспільна активність

1. Ніколи не бере (не беру) участі в СС.

2. Виконує доручення від нагоди до нагоди.

8. Бере участь в СС часто, але як виконавець.

4. Бере участь в СС регулярно.

5. Ініціатор СС у колективі

П. Професійно-моральні

А.

Усвідомлення

майбутньої

професії

1. Зовсім не задумується (задумуюся) про професію.

2. Івколи задумується про професію.

3. Задумується про професію лише в момент підвищеного інтересу.

4. Уявляє цілі професії, але не бачить свого місця в ній.

5. Усвідомлює цілі, зміст діяльності і свою роль в ній

В. Ставлення до майбутньої професії

1. Нічого не приваблює в майбутній професії.

2. Приваблюють насамперед переваги майбутньої професії.

3. Приваблює можливість займатися науковою діяльністю.

Продовження таблиці

1

2

3

4. Приваблює суспільна значущість професії.

5. Приваблює можливість професійної творчості

і суспільна важливість професії

В. Участь у навчальній діяльності

1. Вчиться (вчусь) без інтересу, часто пропускає заняття.

2. Цікавиться окремими проблемами, відвідує заняття вибірково.

3. Виявляє інтерес

до окремих предметів.

4. Розуміє необхідність вивчення усіх дисциплін, регулярно відвідує заняття.

5. 3 інтересом відвідує всі уроки, активний на практичних заняттях

Г. Участь у науково-дослідницькій діяльності

1. Не займається (займаюсь) науково-дослідницькою діяльністю.

2. Працює над проблемою, розуміючи ід необхідність.

3. Працює над темою, оскільки вона цікава.

4. Розробляє проблему, оскільки усвідомлює її суспільну важливість.

5. Творчо розв'язує проблему

Д. Участь у трудовій діяльності

1. Уникає участі у трудових справах.

2. Інколи бере участь,

але роботу виконує погано.

3. Бере участь, але за відсутності контролю роботу не виконує.

4. Однаково добре виконує будь-яку роботу.

5. Працює із захопленням, не допускає неакуратності

III. Морально-психологічні

А. Моральна свідомість

1. Не замислюється (замислююсь) над своїми вчинками.

2. Замислюється лише після критики.

3. Інколи аналізує свої вчинки за власною ініціативою.

4. Майже завжди аналізує власну поведінку.

5. Постійно аналізує свою поведінку

Закінчення таблиці

1

2

3

В. Ставлення до товаришів

Г. Негативно ставиться (ставлюсь) до товаришів по групі (класу).

2. Байдужий до товаришів по групі.

3. Позитивно ставиться лише до тих, у чийому доброму ставленні зацікавлений.

4. Уважний і чуйний стосовно більшості.

5. Уважність і чуйність стосовно товаришів поєднуються з вимогливістю до них

В. Участь у справах товаришів

1. Ніколи нікому

не допомагає (допомагаю).

2. Інколи допомагає обраним.

3. Допомагає постійно обраним.

4. Допомагає інколи будь-кому.

5. Допомагає завжди будь-кому

Запропонована шкала дає змогу діагностувати прояв 10 якостей особистості за трьома основними групами якостей; суспільні, професійно-моральні, морально-психологічні. Відповіді розташовані в ній у порядку зростання: 1 - "дуже погано", 2 - "погано", 3 - "задовільно", 4 - "добре", 5 - "відмінно".

6. Наука творення особистості у працях майстрів педагогіки
6.1. Костянтин Ушинський як основоположник наукової педагогіки
6.2. Естетика духовності Василя Сухомлинського
Короткий термінологічний словник
Література





© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru