Логістика - Тридід О.М. - 3.1. Перелік та характеристика елементів логістики

3.1. Перелік та характеристика елементів логістики.

3.2. Методологічне забезпечення ефективної взаємодії елементів логістики.

3.2.1. Кібернетичний підхід.

3.2.2. Теорія дослідження операцій.

3.2.3. Теорія ефективності та управління елементами логістичних витрат.

3.3. Інформаційне забезпечення ефективної взаємодії елементів логістики.

3.1. Перелік та характеристика елементів логістики

Елемент логістики – це функціонально відокремлена сфера логістичної діяльності, яка не підлягає декомпозиції та виконує локальну цільову функцію, пов'язану з виконанням певних логістичних операцій.

Логістика пов'язана з просуванням продукції від місця її виробництва до споживача, що зумовлює відповідно перелік елементів логістики. До їх числа входять: постачання, управління запасами та складування, розподіл, транспортування та вантажопереробка, інформаційне забезпечення.

Термін постачання несе в собі інформацію про організацію забезпечення підприємства необхідною сировиною, матеріалами, про можливі механізми мінімізації витрат часу та грошей на закупівлю. Логістика постачання має вирішувати такі питання:

– Коли і в якій кількості здійснювати закупівлі?

– Як обирати постачальника, за якими критеріями?

– Виготовляти самостійно чи закуповувати напівфабрикати і комплектуючі?

– Як досягти мінімізації витрат та максимізації якості закуплених матеріальних ресурсів?

– Як мінімізувати витрати на доставку закуплених матеріальних ресурсів?

Завданнями закупівельної логістики є:

– планування потреб у закупівлі продукції;

– скорочення рівня наднормативного запасу продукції;

– підтримка високого рівня обслуговування замовлень споживачів;

– координація графіка доставки й плану з виробництву й закупівлі.

Основні поняття, пов'язані з таким елементом логістики, як постачання (закупівлі):

– тривалість оформлення замовлення – час, затрачуваний на коригування й уточнення стандартного замовлення;

– періодичність розміщення замовлень – періодичність, із якою менеджер з закупівель може розміщувати регулярні замовлення на поповнення складських запасів (включаючи максимальну кількість днів з моменту продажу продукції до початку оформлення чергового замовлення або резервування потенційних транспортних можливостей);

– строк виконання замовлення – середній строк передачі стандартного замовлення, одержання продукції, розміщення отриманої продукції на складі і внесення в базу даних складської системи управління запасами;

– витрати на замовлення – це витрати на закупівлю кожної партії продукції, що включають витрати на контроль наявності, підготовку замовлення, передачу замовлення, одержання продукції, перевірку кількості й якості, розташування на місцях зберігання, перевірку документів, підготовку рекламації, взяття на облік.

Такий елемент логістики як управління запасами та складування передбачає вибір і використання науково обґрунтованих методів та систем управління запасами й організацію роботи складського господарства.

Правильне логістичне управління запасами це забезпечення їх раціонального рівня за умови мінімізації витрат на складування. Раціональний рівень запасів сировини й матеріалів визначається потребами виробництва. Раціональний рівень запасів товарів та готової продукції визначається необхідним рівнем обслуговування споживачів. Логістика складування вирішує питання, пов'язані з оптимізацією використання складських площ, їх відповідним обладнанням, прийняттям рішень про оренду чи будівництво власних складських комплексів.

Наступний елемент логістики – розподіл – пов'язаний з проектуванням розподільчих систем і ланцюгів. Завдання логістики полягає в забезпеченні якісного обслуговування клієнтів за рахунок своєчасної доставки товарів у потрібне місце і в потрібний час, мінімізації їх вартості за рахунок скорочення кількості посередників, що беруть участь у реалізації. Розподіл у логістиці пов'язаний ще й з визначенням місць розташування розподільчих центрів. Управління розподілом як у логістиці, так і в маркетингу пов'язане з доведенням готової продукції від виробника до споживача. Проте, логістика займається оптимізацією фізичного переміщення товаропотоків, а маркетинг – налагодженням ділових зв'язків з клієнтами і посередниками, а також просуванням продукції.

Елемент логістики – транспортування та вантажопереробка – забезпечує фізичне переміщення матеріалопотоків і зв'язок різних ланок логістичного ланцюга між собою. Роль логістики у транспортуванні та вантажопереробці полягає в виборі оптимальних видів транспорту, перевізників, оптимізації маршрутів перевезень, мінімізації транспортних витрат, у досягненні високого рівня транспортно-експедиційного обслуговування, організації роботи транспортних терміналів.

Інформаційне забезпечення як елемент логістики пов'язане зі збором, обробкою, аналізом логістичної інформації, побудовою й оптимізацією логістичних інформаційних систем. Логістична інформація – це цілеспрямовані знання, необхідні для забезпечення процесу управління логістичною системою. Докладніше цей елемент логістики розглянуто в підрозділі 3.3.

3.2. Методологічне забезпечення ефективної взаємодії елементів логістики
3.2.1. Кібернетичний підхід
3.2.2. Теорія дослідження операцій
3.2.3. Теорія ефективності та управління елементами логістичних витрат
3.3. Інформаційне забезпечення ефективної взаємодії елементів логістики
НАВЧАЛЬНИЙ ТРЕНІНГ
Розділ 4. ТЕХНОЛОГІЧНІ ПРОЦЕСИ ТА УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ПОТОКАМИ
4.1. Логістика технологічних процесів
4.2. Поняття матеріального потоку, його параметри та характеристики
4.3. Класифікація матеріальних потоків
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru