Cognos складається з таких компонент:
o Cognos Connection - портал, єдина точка доступу до всіх компонентів системи;
o Query Studio - компонент для побудови ad-hoc звітів;
o Report Studio - компонент, призначений для побудови професійних звітів;
o Analysis Studio - OLAP-клієнт;
o Metric Studio - компонент для автоматизації BSC;
o Event Studio - компонент для роботи з нотифікаціями.
Cognos Connection - Web-портал, з яким працює користувач. Призначений для розміщення індивідуальних сторінок, відкриття зовнішніх сайтів, організації ras-потоків, власних /г£т/-сторінок, отримання новин, тобто для використання як корпоративний портал.
Query Studio - призначений для створення запитів з дружнім інтерфейсом і дає можливість створення графіків, умовного форматування. Цей засіб орієнтований на бізнес-користувачів і призначений передусім для отримання звітів без залучення ІТ-фахівців.
Report Studio - призначений для створення складних звітів, багатосторінкових документів і має можливість форматування у стандартах фінансової звітності, подання картографічних звітів, вибраних наборів звітності.
Analysis Studio - забезпечує доступ до багатовимірних кубів і дає змогу проводити OLAP-аналіз. Повністю реалізує функціонал продукту Cognos PowerPlay.
Metrie Studio - використовується для створення системи збалансованих показників, аналізу дій, моніторингу змін. Дозволяє відображати діаграми метрик і відстежувати вплив показників.
Event Studio - дає можливість налагоджувати систему повідомлень про настання певних подій (зміна даних у встановлюваних межах). Повідомлення надсилається через e-mail, sms, новини в порталі. За настанням події можна генерувати нові звіти з відправкою особам або запускати послуги (збільшення пропускної спроможності системи при підвищенні часу реакції).
Основні програмні продукти, що входять до складу Cognos ВІ:
o Cognos ReportNet;
o Cognos PowerPlay;
o Cognos Visualizer;
o Cognos NoticeCast;
o Cognos DecisionStream;
o Cognos Impromptu Administrator.
Cognos ReportNet - система корпоративної звітності, що доставляє звіти великій кількості користувачів. Система ділової звітності ReportNet дає можливість створення звітів, що базуються на технології Drag-and-Drop і зручні для користувачів.
Нині більшість організацій використовують кілька рішень для забезпечення потреб корпоративної звітності. Хоча кожне з цих рішень зазвичай використовується в межах одного департаменту, всі вони мають підтримуватися одночасно. Прагнучи понизити вартість і спростити складність систем звітності, багато керівників ІТ-підрозділів приходять до необхідності отримання єдиного рішення, що базується на Web, яке здатне задовольнити всі потреби підприємства. Cognos Report-Net - це рішення, що дає змогу вирішити усі завдання звітності у межах одного продукту.
Вбудовані можливості цього продукту дають змогу легко будувати звичайну відомчу звітність і спрощують побудову складної глобальної звітності. Підтримка регіональних налагоджень і розширені багатомовні можливості дають змогу вести звіти будь-якою мовою на будь-якій відстані. Тепер усі відділи, підрозділи і регіональні представництва міжнаціональних корпорацій можуть одержувати необхідну інформацію.
Простота використання для всіх - від новачків до досвідчених авторів звітів доповнює ці можливості Cognos ReportNet. За допомогою заснованого на Web програмного забезпечення користувачі можуть надати кожному співробітникові підприємства можливість створювати, поширювати і модифікувати звіти.
Cognos ReportNet надає такі ключові можливості: величезний обхват завдань корпоративної звітності; вдосконалене створення, розповсюдження і модифікацію звітів; гнучкість і масштабованість.
Платформа архітектури SOA підтримується у продукті ReportNet. Перетворення SOA підвищило здатність його клієнтів використовувати технологію у глобальному розподіленому середовищі. Ця гнучка архітектура стирає межі між традиційними ВІ-функціями запитів, повідомлень, аналізу і зображається в деяких із таких ключових областей: ВІ seif-Service, Dimensional reporting, Linking BI and Business Process Management, що підвищує бізнес-активність. Загальна ідея - мати загальну платформу з дружніми інтерфейсами, оптимізовани-ми для кожного користувача.
Cognoe PowerPlay - це популярний в усьому світі програмний продукт на базі технологій OLAP. Cognos PowerPlay дає змогу виконувати багатовимірний аналіз інформації у потрібному аналітичному розрізі, створювати звіти й обмінюватися даними звітів для ухвалення компетентних рішень.
PowerPlay дає можливість перенести інформацію з реляцій-ної бази даних в модель і будувати об'єкти PowerCubes (багатовимірні куби), що дає змогу працювати, здійснювати аналіз, одержувати інформацію в потрібному розрізі практично миттєво. Вони можуть містити більше мільярда рядків даних і близько 2 мільйонів категорій. Багатовимірний аналіз інформації компанії здійснюється за допомогою мишки і перетягуванням інформації в динамічних інтерактивних звітах.
Доступ до звітів PowerPlay і багатовимірних масивів даних можна одержати за допомогою Windows- або Web-клієнта, а також з Excel, використовуючи один і той самий сервер засто-сунків.
PowerPlay надає користувачам заздалегідь прораховані результати, скоротивши обсяг інформації, що відправляється, і оптимізуючи використання мережі. Простота у використанні PowerPlay дає змогу отримати результати від впровадження продукту максимально швидко.
Архітектура рішення PowerPlay дає можливість здійснювати масштабування так, щоб систему використовували тисячі користувачів.
Cognoa Vieualizer - це засіб розробки панелей управління для керівників з виведенням на один екран основних показників діяльності підприємства. Дає змогу зібрати на одному екрані інформацію про ключові показники діяльності компанії з різних джерел даних.
Джерелами даних для Visualizer зазвичай слугують аналітичні моделі (OLAP-куби) PowerPlay, запити Impromptu, файли Excel, текстові файли тощо. Використання технології багатовимірного OLAP як платформа для візуалізації гарантує, що коли керівник використовує інтерактивну навігацію, будь-який його запит обробляється системою гарантовано швидко, в середньому за 5 секунд. Це дозволяє мінімізувати час, необхідний на отримання інформації, і концентруватися на прийнятті управлінських рішень.
Основні показники можуть візуалізуватися або у вигляді різноманітних графіків (включаючи географічні карти, схеми складських, виробничих, торгових приміщень), або в табличному вигляді. Якщо у джерелі даних для Visualizer є ієрархія, користувач може переміщатися за її рівнями усередині панелі управління.
Можливе також налагодження анімації, що дає змогу користувачеві наочно побачити, як змінюються значення ключових показників із часом. Можливі варіанти настройки ієрархій за географічними вимірюваннями, де з рівня країни можна перейти на регіональний рівень, далі - місто, і нарешті ввійти до детального відображення даних філіалу, складу, магазину тощо. Для аналізу цін конкурентів можна використовувати спеціальний фільтр, за допомогою якого, наприклад, можна задати діапазон цін реалізації і побачити на карті, які торговельні точки власної мережі або конкурентів працюють у конкретному ціновому діапазоні.
Cognos NoticeCast - це потужний засіб оповіщення керівників, що сигналізує про зміну показників бізнес-процесів на підприємстві.
NoticeCast дає можливість значно скоротити проміжок між часом здійснення події і часом об'єктивної реакції на нього, що знижує можливі ризики і покращує інформованість про події, які відбулися, і причини їх виникнення.
Cognos NoticeCast має систему розсилання, що дає змогу оперативно одержувати інформацію на мобільний телефон або інші мобільні пристрої. NoticeCast дозволяє завжди і скрізь бути в курсі всіх подій на підприємстві.
Cognos NoticeCast інтегрований зі всією лінійкою ВІ компанії Cognos.
Cognos DecisionStream - це потужний засіб для здобуття, трансформації і завантаження даних з різних джерел. Він об'єднує дані в єдину систему метаданих. Програма легко інтегрується з усіма ВІ-застосунками Cognos.
У DecisionStream реалізовано можливість здобуття, трансформації і завантаження даних на основі внутрішніх механізмів, не створюючи проміжного коду. Зручний і дружній інтерфейс програми дозволяє візуально визначати всі основні параметри: звідки взяти дані, як їх перетворити, де і як зберегти результат. Крім того, DecisionStream має зручний графічний інтерфейс, а також гнучку структуру рішення, здатну змінюватися від функціонування в межах одного відділу до роботи в масштабах всього підприємства.
DecisionStream спеціально розроблено так, щоб одержана інформація групувалася за заданими показниками. Програма дає змогу надбудувати взаємозв'язки багатьом ключовим параметрам, наприклад, час, розміщення, продукція, постачальники, покупці, послуги, рух грошових коштів. Результат формується в єдиному файлі, що гарантує кожному користувачеві незмінне подання даних.
Cognos Impromptu Administrator - це модуль для створення запитів до реляційних баз даних візуальними засобами.
Impromptu дозволяє вибрати необхідні таблиці (таблиці фактів, довідники), задати між ними зв'язки (або візуально, або за допомогою конструктора виразів). Зв'язки можуть бути складнішими, ніж поле однієї таблиці, що дорівнює полю іншої таблиці. Це актуально для роботи з довідниками курсів валют, з таблицями залишків тощо.
Можна вибрати поля зі зв'язаних таблиць, за допомогою конструктора виразів створити обчислювані поля, накласти фільтри двох типів (детальні фільтри і фільтри агрегації), і в результаті буде складний SQL-запит, створений візуальними засобами. У тих випадках, коли структура БД складна, коли потрібно об'єднувати багато таблиць у запиті, коли показники обчислюються за складними формулами, створення SQL-запитів візуальними засобами в Impromptu набагато менш трудомісткі, ніж написання запитів уручну. Також варто зазначити, що при зміні потреб користувачів можна зайти в Impromptu і також, візуальними засобами, відредагувати запит, що буде значно легше, ніж редагувати запит, написаний уручну.
У тих випадках, коли існують оптимально написані SQL-запити, їх текст можна вставити в Impromptu і відмовитися від візуальних засобів.
Cognos надає повний спектр інтегрованих масштабованих застосувань, що допомагають управляти бізнесом (через планування), відстежувати стан бізнесу (через карти показників) та аналізувати бізнес (за допомогою Business Intelligence). Рішення Cognos класу Corporate Performance Management (CPM) дає змогу підняти ефективність підприємства на якісно новий рівень. Компанія Cognos, заснована у 1969 p., нині обслуговує більше ніж десятки тисяч підприємств у 135 країнах світу.
Нині багато підприємств використовують різні інструменти і застосування для бізнес-аналітики, що дозволяє збирати та аналізувати інформацію з різних джерел. Проте є певні недоліки у цьому інструментарії, а саме: інструментальні засоби розроблено для фахівців-аналітиків, а не для бізнес-користувачів; вони складні у використанні і мають різні функціональні обмеження; важко інтегруються, ускладнюючи цим обмін даними при використанні різних інструментів; мають обмеження за масштабованістю та управлінням, що робить адміністрування дорогим при збільшенні обсягу даних, кількості джерел даних і користувачів.
Oracle Business Intelligence Suite Enterprise Edition створено з метою задоволення вимог щодо корпоративних рішень для бізнес-аналітики. Цей комплексний інтегрований комплект аналітичних інструментів розроблено з метою забезпечення оптимізації ведення бізнесу для широкого кола користувачів. Він дозволяє мати швидкий Web-доступ до актуальної інформації. Oracle Business Intelligence Suite об'єднує кілька продуктів, які можуть використовуватися як разом, так і незалежно один від одного. До них належать:
o Oracle ВІ Server - масштабований, високопродуктивний сервер запитів та аналізу, що ефективно інтегрує дані щодо набору реляційних, неструктурованих даних, OLAP і різних застосунків, а також інших джерел;
o Oracle ВІ Answers - потужний інструмент для виконання довільних запитів та аналізу Web-інтерфейсу. Користувачі працюють з логічним поданням інформації з різних джерел даних;
o Oracle ВІ Interactive Dashboard - інтерактивні інформаційні панелі з широкими функціональними можливостями, що мають Web-архітектуру і відображають персоніфіковану інформацію, яка допомагає користувачам приймати точні та ефективні рішення;
o Oracle ВІ Publisher- масштабований сервер формування звітів, що дозволяє генерувати звіти в різних форматах на основі даних з множини джерел і розсилати їх різними каналами;
o Oracle ВІ Briefing Books - засіб, що дозволяє здійснювати "миттєві знімки" інформаційних панелей і потім проглядати інформацію в режимі оф-лайн;
o Oracle ВІ Disconnected Analytics - рішення, що дає змогу користувачам мати доступ щодо можливостей Answers і Dashboards при роботі на комп'ютерах в режимі оф-лайн;
o Oracle ВІ Office Plug-In - інструмент, що дозволяє працювати з аналітичним сервером за допомогою Microsoft Word, Excel і Powerpoint;
o Oracle Bi Delivers - механізм оповіщення, за допомогою якого можна поширювати різними каналами повідомлення про виникнення тієї чи іншої події.
Oracle Business Intelligence Suite Enterprise Edition - це інтегрований пакет продуктів на основі єдиної аналітичної та обчислювальної інфраструктури, єдиної моделі управління мета-даними, єдиної моделі безпеки та управління привілеями користувачів, а також загальних інструментів адміністрування. Цей пакет забезпечує високу продуктивність і масштабова-ність, пропонуючи засоби формування спеціальних оптимізо-ваних запитів залежно від типу джерела даних, розподілені засоби обчислень служби кешування і кластеризації.
Сімейство продуктів Oracle Business Intelligence є одним із найдинамічніших пакетів бізнес-аналітики, що широко застосовується провідними компаніями практично в усіх галузях індустрії - фінансовими, телекомунікаційними, фармацевтичними компаніями, підприємствами промислового виробництва, виробництва споживчих товарів, роздрібної торгівлі, а також транспортними і логістичними компаніями.
Oracle Business Intelligence Suite Enterprise Edition створено для задоволення вимог стосовно корпоративних рішень з бізнес-аналітики нового класу. Пакет включає єдиний набір продуктів, що надають засоби для виконання довільних запитів та аналізу, OLAP-аналізу, інтерактивні інформаційні панелі, інструменти формування звітів, проактивну аналітику й оповіщення, засоби роботи без підключення до сервера, а також інші засоби. Oracle Business Intelligence Suite Enterprise Edition побудовано на основі таких принципів:
1. Єдиний погляд на всю інформацію підприємства. Практично в усіх організаціях інформація зберігається в різних базах даних і корпоративних застосуваннях. Oracle ВІ Suite EE дозволяє підприємствам створити єдине логічне подання всієї корпоративної інформації, що міститься в різних сховищах даних, багатовимірних джерелах та оперативних системах.
2. Єдина модель подання інформації. Oracle ВІ Suite EE дозволяє організації описати складні інформаційні джерела у вигляді логічної бізнес-моделі. Він надає засоби для опису таблиць, похідних показників та OLAP-кубів у бізнес-термінології, що допомагає користувачеві абстрагуватися від фізичної структури даних.
3. Доступ до інформації для всіх. Oracle ВІ Suite EE забезпечує користувачів можливістю доступу до необхідної інформації без необхідності залучення фахівців-аналітиків. Користувач може мати доступ до аналітичних даних з різних пристроїв через різні канали доступу до інформації.
4. Доступ до інформації у режимі реального часу. При застосуванні таких технологій, як безперервні ETL-процеси, моніторинг ділової активності (Business Activity Monitoring), управління бізнес-подіями і доступ до даних в OLTP-системах безпосередньо, Oracle ВІ Suite EE дозволяє користувачам об'єднувати історичні дані з даними, що надходять у режимі реального часу з метою отримання повної інформації про поточний стан бізнесу.
5. Керований процес прийняття рішень. Можливості про-активної аналітики Oracle Delivers і можливості керованої аналітики Interactive Dashboards забезпечують користувачам швидку та ефективну навігацію для виявлення й усунення проблем і прийняття дій залежно від типу бізнес-події. Це вирізняє Oracle ВІ Suite EE від інших інструментів аналітики, орієнтованих тільки на створення звітів.
6. Єдина інфраструктура. Oracle ВІ Suite EE має уніфіковані механізми доступу до даних, єдину аналітичну та обчислювальну інфраструктуру, механізми управління метадани-ми, єдину семантичну бізнес-модель, єдину модель системи безпеки і призначених для користувача привілеїв, а також загальні інструменти адміністрування, використання яких допомагає зменшити експлуатаційні витрати та оптимізувати доступ до інформації.
7. Готові аналітичні рішення. Oracle ВІ Suite EE дозволяє здійснити розробку аналітичних застосувань (Analytic Applications) швидко і легко. Oracle пропонує пакет готових аналітичних застосувань, побудованих на основі Oracle Business Intelligence Suite, який забезпечує швидкі впровадження.
8. Можливості підключення в "гарячому" режимі: Oracle ВІ Suite EE має у своєму розпорядженні засоби підключення в "гарячому" режимі до будь-яких джерел даних, основних застосунків, а також до вже існуючих аналітичних інструментів, що дозволяє організаціям впроваджувати комплект Oracle Suite без необхідності модифікації існуючої інфраструктури.
Ці принципи закладені в архітектурі пакета Oracle Business Intelligence Suite EE і є важливими відмінними особливостями, що вирізняють цей аналітичний комплект серед інших рішень на ринку IT.
Oracle ВІ Publisher
Oracle ВІ Delivers
Oracle ВІ Delivers і Oracle BPEL Process Manager
Oracle ВІ Office Plug-In
Oracle ВІ Disconnected Analytics
Oracle Analytics Adapters
Високоефективна архітектура Oracle ВІ Server
Високоефективне використання ресурсів даних та їх агрегація
Використання можливостей баз даних