♦ Управлінська інформація ♦ Технологія інформаційної діяльності
♦ Внутрішньо-фірмова інформаційна система ♦ Роль інформаційних технологій в управлінні підприємством ♦ Роль інформаційного забезпечення системи управління виробництвом ♦ інформаційний менеджмент організацій ♦ Корпоративні інформаційні системи ♦ Міжнародна комп'ютерна мережа Інтернет ♦ Інформаційне і програмне забезпечення функціонування системи стратегічного менеджменту "АДІС"
13.1. Управлінська інформація
Будь-який процес управління — це передусім інформаційний процес, який передбачає перетворення повідомлень, що надійшли, і формування таких керівних дій, за яких досягаються поставлені цілі управління. При цьому прийняття управлінського рішення можливе тільки за наявності достовірних, актуальних і зрозумілих повідомлень та подальшого опрацювання тих із них, які необхідні для вирішення саме цього економічного завдання. Для управління потрібні різні повідомлення, які відображають господарські процеси та явища, що відбуваються на підприємстві й поза ним. Опрацювання даних є процесом доведення їх до таких відомостей, які дають змогу ухвалювати раціональні управлінські рішення. На основі потреб управління інформацію можна визначити як повідомлення та знання, які допоможуть вирішити те чи інше завдання. На всіх етапах перетворення Даних вони відіграють роль інформаційного ресурсу, а інформація як продукт отримується на останній стадії опрацювання даних.
Але не всі повідомлення, дібрані з даних, можна вважати інформацією. Інформацією є ті дані, які поглиблюють знання про
певну подію та викликають безпосередній інтерес під час вирішення того чи іншого функціонального завдання управління.
Відомий американський менеджер Якокка Лі стверджував, що для прийняття рішення необхідно володіти 95 % інформації з відповідної галузі. Через відсутність решти 5 % (ентропія – міра невизначеності ситуації) під час прийняття рішення виникає ризик. Хоч деякі автори вважають, що повна поінформованість обмежує творчу фантазію.
Менеджери провідних фірм змушені витрачати до 30 % робочого часу на пошук інформації. На сьогодні вони мають у своєму розпорядженні спеціальної інформації на 60 % більше, ніж десять років тому. Але час, відведений для прийняття рішень, скоротився в 3 рази.
Для успішної діяльності будь-якій фірмі потрібен постійний потік правдивої та своєчасної інформації. На основі цієї інформації ухвалюються всі управлінські рішення. Система управлінської інформації на підприємстві складається із чотирьох підсистем:
• внутрішньої звітності;
• зовнішньої поточної інформації про зовнішнє середовище;
• показників маркетингових досліджень;
• даних аналізу інформації.
Є багато видів інформації, наприклад: технологічна, економічна, наукова, соціальна, медицинська, культурна, семантична (інформація, представлена у вигляді таблиць, формул і документів), але нас передусім цікавить економічна інформація, яка відображає дію економічних законів і містить характеристику господарських явищ і процесів.
Сприйняття та оцінка інформації і реакція на інформацію передбачає необхідність вольового й фізичного зусилля керівників усіх рівнів. Кожний керівник повинен бути налаштований на прийом, переробку, передавання інформації у вигляді управлінських рішень. Це допоможе йому зрозуміти випадкові та непередбачені проблеми, зробити прорив у невідоме, адаптуватися в мінливій обстановці та проявити інноваційний підхід, коли для досягнення результатів необхідно буде відшукати цілком нові рішення та ідеї.
13.2. Технологія інформаційної діяльності
13.3. Внутрішньофірмова інформаційна система
13.4. Роль інформаційних технологій в управлінні підприємством
13.5. Роль інформаційного забезпечення системи управління виробництвом
13.6. Інформаційний менеджмент організації
13.7. Корпоративні інформаційні системи
13.8. Міжнародна комп'ютерна мережа Інтернет
13.9. Інформаційне і програмне забезпечення функціонування системи стратегічного менеджменту "АДІС"
Розділ 14. РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ І ЕФЕКТИВНІСТЬ МЕНЕДЖМЕНТУ