Механізм взаємодії ревізора і співробітника (оперуповноваженого) ОВС схематично показано на рисунку 9.1.
Рис. 9.1. Механізм взаємодії ревізора і співробітника (оперуповноваженого) ОВС
Порядком від 19.10.06 установлено, що у зверненні до правоохоронного органу щодо проведення ревізії (перевірки) потрібно зазначити:
o повну назву підприємства (установи, організації), його місцезнаходження (фактичну адресу та, за наявності, адресу, зазначену в установчих документах), дані про організаційно-правову форму;
o інформацію про отримання об'єктом контролю бюджетних коштів, використання державного чи комунального майна або наявність пільг як коштів, отриманих з бюджету;
o коротку суть фінансових порушень допущених об'єктом контролю (або операції, які мають ознаки того, що вони здійснюються з порушеннями);
o конкретні питання стосовно дотримання законодавства з фінансових питань (у межах компетенції органів ДКРС), на які потрібно дати відповідь;
o період, за який треба перевірити діяльність підприємства, установи чи організації з визначених питань.
Якщо ж звернення правоохоронного органу не відповідає наведеним вище вимогам, його повертають для уточнення.
На звернення правоохоронних органів щодо проведення органами ДКРС ревізій (перевірок) або виділення посадових осіб для участі в проведенні ревізій (перевірок) ухвалюють одне з таких рішень:
1) звернення правоохоронного органу прийнято до виконання, згідно з ним організовується і проводиться позапланова ревізія (перевірка);
2) звернення правоохоронного органу прийнято до виконання, згідно з ним позапланово виділяються посадові особи для участі в проведенні ревізії (перевірки);
3) звернення правоохоронного органу щодо проведення ревізії (перевірки) прийнято до виконання в плановому порядку;
4) у проведенні ревізії (перевірки) чи виділенні посадових осіб для участі в проведенні ревізії (перевірки) відмовлено.
Позапланові ревізії та перевірки за зверненнями правоохоронних органів проводяться у разі:
o надання прокурором, слідчим постанови на проведення ревізії (перевірки) винесеної після порушення кримінальної справи;
o надання письмових відомостей про нецільове використання позик і кредитів, гарантованих бюджетом, термін повернення яких об'єктом контролю порушено, та постанови суду; надання письмових відомостей про зловживання чи значні фінансові порушення підконтрольному органу ДКРС на підприємстві та постанови суду;
o надання письмових відомостей про фінансові порушення підконтрольному органу ДКРС на підприємстві, в установі чи організації за умов проведення їх реорганізації (ліквідації) та наявності постанови суду;
o надання письмових відомостей про порушення чинного законодавства під час приватизації майна, що на час ревізії (перевірки) перебуває у віданні підконтрольного об'єкта, та постанови
Проведення ревізій на вимогу органів внутрішніх справ має такі особливості:
1. Якщо суб'єкт підприємницької діяльності, на якому потрібно провести ревізію (перевірку), зареєстрований і розташований на приватній квартирі, такі контрольні заходи можуть проводитись у приміщенні суб'єкта підприємницької діяльності лише в присутності працівників правоохоронного органу або в приміщенні правоохоронного органу за належно вилученими ініціатором ревізії (перевірки) первинними бухгалтерськими документами і реєстрами.
2. Під час проведення ревізії (перевірки) за вилученими правоохоронним органом оригіналами документів, якщо за вказаною ініціатором ревізії (перевірки) адресою об'єкт контролю відсутній, присутність посадових осіб об'єкта контролю для давання пояснень і підписання акта ревізії (перевірки) забезпечує правоохоронний орган.
3. Контрольні заходи щодо вилучених у підприємства, установи чи організації оригіналами документів і підписання акта (проміжного акта) ревізії (перевірки) проводяться у місці, узгодженому з правоохоронним органом, що вилучив документи.
Органи ДКРС не приймають звернень ОВС для виконання за таких обставин:
o якщо призначено проведення ревізії (перевірки) на підприємствах, що не є підконтрольними органам ДКРС;
o за відсутності постанов про призначення ревізій (перевірок) за порушеними кримінальними справами;
o для визначення доцільності нормативно-правових актів органів державної влади та місцевого самоврядування, якщо такі акти прийнято в межах повноважень останніх;
o щодо перевірки стану розрахунків між суб'єктами підприємницької діяльності, спірні питання яких вирішуються в претензійно-позовному порядку (за винятком випадків, коли такі питання поставлені постановою ініціатора ревізії чи перевірки);
o проведення економічних та інших експертиз;
o на звернення з питань, які не входять до компетенції органів ДКРС.
Для того щоб якісно і своєчасно здійснити контроль і прийняти рішення щодо проведення ревізії (перевірки) керівник органу ДКРС має додатково уточнити деякі дані звернення правоохоронного органу, а саме:
1) у яких матеріально відповідальних осіб потрібно обов'язково провести інвентаризацію та на яких підприємствах, в установах і організаціях - зустрічні перевірки і з яких питань;
2) про підрозділ правоохоронного органу, номер телефону і прізвище його працівника, з яким треба підтримувати зв'язок для вирішення питань, що потребують втручання правоохоронного органу.
4. Взаємодія з правоохоронними органами на стадії реалізації результатів проведення контрольних заходів
ТЕМА 10. Відмінності між аудитом, обліком, ревізією та судово-бухгалтерською експертизою
1. Ревізія та її зв'язок з аудитом, обліком, судовою (правовою) бухгалтерією та судово-бухгалтерською експертизою
2. Відмінності між аудитом, обліком, ревізією та судово-бухгалтерською експертизою
3. Сутність фінансового моніторингу
СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ 1. Організація і методика контрольно-ревізійної роботи. класифікація контролю
1. Види, форми і методи контролю, їх класифікація.
2. Контрольно-ревізійні етапи і стадії контролю.
Планування контрольно-ревізійної роботи.