Антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції.
2. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються:
1) встановлення цін чи інших умов придбання або реалізації товарів;
2) обмеження виробництва, ринків товарів, техніко-техноло-гічного розвитку, інвестицій або встановлення контролю над ними;
3) розподілу ринків чи джерел постачання за територіальним принципом, асортиментом товарів, обсягом їх реалізації чи придбання, за колом продавців, покупців або споживачів чи за іншими ознаками;
4) спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;
5) усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб'єктів господарювання, покупців, продавців;
6) застосування різних умов до рівнозначних угод з іншими суб'єктами господарювання, що ставить останніх у невигідне становище в конкуренції;
7) укладення угод за умови прийняття іншими суб'єктами господарювання додаткових зобов'язань, які за своїм змістом або згідно з торговими та іншими чесними звичаями в підприємницькій діяльності не стосуються предмета цих угод;
8) суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб'єктів господарювання на ринку без об'єктивно виправданих на те причин.
(Витяг з ст. 6 "Антиконкурентні узгоджені дії суб'єктів господарювання" Закону України "Про захист економічної конкуренції".Ухвалений Верховною Радою України 11.01.2001р. N 2210-Ш).
Бар'єри виходу з ринку
Бар'єри виходу з ринку - обставини, що перешкоджають (обмежують) суб'єктам господарювання, що діють на цьому ринку, покинути його з метою знайти на інших товарних ринках покупців (продавців) у зв'язку з труднощами реалізації того, у що був вкладений капітал.
(Витяг з п.1.3 "Загальні положення" "Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку ". Затверджено розпорядженням Антимонопольного комітету України від 5.03. 2002р. N 49-р.За-реєстровано в Міністерстві юстиції України 1.04.2002р. за N 317/6605 ).
Бар'єри вступу на ринок
Бар'єри вступу на ринок - обставини, що перешкоджають новим суб'єктам господарювання почати конкурувати на рівних із суб'єктами господарювання, що вже діють на певному товарному ринку.
(Витяг з п.1.3 "Загальні положення" "Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку ". Затверджено розпорядженням Антимонопольного комітету України від 5.03. 2002р. N 49-р.За-реєстровано в Міністерстві юстиції України 1.04.2002р. за N 317/6605).
Вертикальні узгоджені дії
1.4. Вертикальні узгоджені дії - укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об'єднаннями рішень у будь-якій формі, будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб'єктів господарювання, створення суб'єкта господарювання, об'єднання, метою чи наслідком створення якого є координація конкурентної поведінки між суб'єктами господарювання, що створили зазначений суб'єкт господарювання, об'єднання, або між ними та новоствореним суб'єктом господарювання, або вступ до такого об'єднання, коли суб'єкти господарювання, до складу яких входять учасники узгоджених дій, не конкурують і за існуючих умов не можуть конкурувати між собою на одному ринку товарів, і при цьому перебувають або можуть перебувати у відносинах купівлі-продажу на відповідних товарних ринках (продавець - покупець, постачальник - споживач).
(Витяг з розд. 1 "Визначення термінів" "Типових вимог до узгоджених дій суб'єктів господарювання для загального звільнення від попереднього одержання дозволу органів Антимонопольного комітету України на узгоджені дії суб'єктів господарювання". Затверджено розпорядженням Антимонопольного комітету України від 12.02. 2002р. N 27-р. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 7.03.2002р. за N 239/6527).
Географічні межі ринку
Горизонтальні узгоджені дії
Джерела інформації для визначення монопольного (домінуючого) становища
Дискредитація господарюючого суб'єкта (підприємця)
Дискримінація суб'єктів господарювання
Дискримінація конкурентів суб'єктами господарювання
Досягнення неправомірних переваг у конкуренції
Економічна конкуренція (конкуренція)
Загальнодержавний ринок