Національна Асоціація Автоматичної Торгівлі (NAMA)
Національна Асоціація Автоматичної Торгівлі (NATIONAL AUTOMATIC MERCHANDISING ASSOCIATION) заснована у 1936 році. Штаб-квартира у Чикаго. Членами являються понад 2500 компаній - операторські мережі, виробники устаткування та продукції для вендингу.
Кожна третя компанія, що працює у вендинговій галузі США, є членом NAMA. При цьому частка ринку, яку вони займають, сягає понад 80%.
Щорічний бюджет асоціації, який сягає близько 6 млн. до-лларів, формується за рахунок членських внесків (1/3 бюджету) та продажу товарів та послуг (2/3 бюджету).
Основна діяльність асоціації: лобіювання та відстоювання інтересів галузі в законодавстві на місцевому та федеральному рівнях, популяризація галузі, проведення виставок, освітніх се-мінаров та тренингів, розробка галузевих стандартів програм та рекомендацій, видавнича та рекламна діяльність.
Офіційний сайт - http://www.vending.org/
Європейська Вендингова Асоціація (EVA)
Європейська Вендингова Асоціація (European Vending Association) діє з 1994 року. Штаб-квартира у м. Брюссель (Бельгія). Вона об'єднує:
- 19 національних асоціацій: ANEDA (Іспанія), BDV (Німеччина), NAVSA (Франція), CONFIDA (Італія), НААТ (Росія) та ін.;
- 59 прямих членів - компанії, що
Рдіють в різних сегментах галузі: виробники вендингового устаткування (N&W Global Vending Group (Necta), Bianchi Vending Group, Azkoyen Industrial, FAS, Saeco та ін.), платіжних систем (Coges, Eun,™ V™diBЈ A^iack" National Rejector Inc (NRI), MEI та ін.), інгредієнтів (Burry Callebaut, Satro, Nestle та ін.), витратних матеріалів (Veriplast, RPC), великі операторські мережі (AutoBar, Selecta, Darea) За даними EVA у 2007 році у вендинговій галузі Європи діяло понад 10.000 компаній, які обслуговують у загальній кількості 3,7 млн автоматів (70% з яких - автомати з продажу гарячих напоїв, 30% - автомати з продажу води, гарячих та холодних снеків).
Основна діяльність асоціації: лобіювання та відстоювання інтересів галузі в законодавстві на парламентському рівні Євросоюзу та національних рівнях, , популяризація галузі, проведення виставок, освітніх семінаров та тренингів, розробка галузевих стандартів програм та рекомендацій, видавнича та рекламна діяльність. Офіційний сайт - http://www.vending-europe.eu/
Всесвітня Вендингова Асоціація (WVA)
Всесвітня Вендингова Асоціація (Worldwide Vending Association) заснована у 2006 році двома континентальными асоціаціями EVA та NAMA для просування інтересів галузі по всьому світу.
Асоціація об'єднує у загальній кількості 21 країну та представляє інтереси 20.000 компаній, у власності яких знаходиться понад 10 млн. торгових автоматів.
WVA здійснює діяльність з координації зусиль вендингових підприємств у питаннях дотримання інтерсів галузі, наприклад, при випуску Центральними Банками країн, що входять до асоціації, нових зразків купюр та монет, при розробці стандартів та протоколів і т.ін.
Офіційний сайт - http://www.worldwidevending.org
14.3. Міжнародні джерела з вендингу
Враховуючи рівень розвитку вендингового бізнесу в світі, логічним є припустити, що і джерела з питань вендингу (як друковано-паперові, так і, переважно, електронні) найбільш популярні у промислово розвинених країнах, таких як США, Канада, Великобританія, а також в Росії та Україні. Наведемо приклади найбільш популярних з них.
США
American Coin-Op - електронний ресурс про автоматичні пральні у США. Все, що необхідно знати для початку та успішного функціонування бізнесу з coin-op laundry.
Офіційний сайт - http://www.americancoinop.com/
Automatic Merchandiser - AMonline - електронна версія видання Automatic Merchandiser. Містить велику кількість інформації про вендинг у США. Щоденне оновлення новин. Специфіка - офіс-кава-сервіс, "здоровий" снековий вендинг.
Офіційний сайт - http://www.amonline.com/
KioskMarketplace - журнал про кіоски та кіоскинг, нові технології self-service іиндустрії. Американські та світові новини, огляди, тенденції, коментарі. Презентації нових кіосків. Часте оновлення .
Офіційний сайт - http://www.kioskmarketplace.com/
Vending Times - паперове (щомісячно) та Інтернет-видання для вендинг-бізнесменів: операторів, виробників, посередників, локаторів та ін. На сторінкахвидання можна знайти інформацію, необхідну операторам електронних та механічних торгових автоматів, новини вендинг-бізнесу (переважно американського), статті, анонси, проспекти.
Офіційний сайт - http://www.vendingtimes.com/ME2/Default.
Канада
Canadian Vending - журнал про вендинг у Канаді. Містить багато статей та аналітики.
Офіційний сайт - http://www.canadianvending.com/
Великобританія
Auto Vending - електронна версія журналу про вендинг у Великобританії: огляди виставок, події, прес-релізи, основні новини. У відкритому доступі публікуються статті з обкладинки кожного номеру.
Офіційний сайт - http://www.auto-vending.co.uk/
Росія (м. Москва)
Журнал "Vending Business" - перше на території колишнього Радянського Союзу інформаційно-аналітичне та рекламне видання, яке повністю присвячене проблемам використання автоматів для торгівлі, платних послуг та розваг. Журнал містить аналіз ринку, огляд поточних подій в країні та за кордоном, матеріали з історії розвитку вендингу. Він знайомить з новинками устаткування, технологій та інгредієнтів, товарів та послуг, з фірмами та людьми цього сектору економіки.
Офіційний сайт - www.vendingbusiness.ru
Україна
Українский вендинговий журнал "NovaSprava" - це новини українського вендингу, аналітика вендингу, акції компаній, вен-динг вакансії, вендинг у світі та ін..
Офіційний сайт - http://novasprava.net.ua
http://www.vending-ukraine.com.ua - форум з питань вендингу в Українї, торгові автомати, інгредієнти.
Всесвітня Вендингова Асоціація (WVA)
14.3. Міжнародні джерела з вендингу
14.4. Розвиток вендингу в Україні
14.6. Гумор про вендинг
14.7. Література
Вступ
РОЗДІЛ І. ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ КОМЕРЦІЙНИХ ОПЕРАЦІЙ НА СВІТОВОМУ РИНКУ
1.1. Поняття та види комерційних операцій
1.2. Зовнішньоторгові операції