Зовнішньоекономічні операції і контракти - Козик В.В. - 1.7. Операції з технічного обслуговування і забезпечення запасними частинами машинотехнічної продукції

Консалтинг - консультування виробників, продавців та покупців з питань економічної діяльності підприємств, фірм та організацій. Здійснюється консалтинговими фірмами, які надають послуги з дослідження та прогнозування ринку, оцінки експортно-імпортних операцій, розробки техніко-економічних обслуговувань на об'єкти міжнародного співробітництва та створення СП, проведення комплексу маркетингових досліджень та розробки експортних стратегій на конкретних ринках тощо. Більш докладно операції з надання консалтингових послуг описані у п.1.5 (консультаційно-інформаційні послуги)

1.7. Операції з технічного обслуговування і забезпечення запасними частинами машинотехнічної продукції

Рівень технічного обслуговування і надійність забезпечення запасними частинами машин та обладнання, які експортуються, є важливим фактором їх конкурентоспроможності на світовому ринку.

Процес технічного обслуговування машинотехнічної продукції є виробничим процесом, який здійснюється як у сфері обігу, так і в сфері особистого та виробничого споживання.

Підготовка до технічного обслуговування ведеться заздалегідь до поставки товару на ринок. Вона зазвичай включає такі заходи:

• створення збутової мережі;

••. створення мережі технічного обслуговування;

• підготовка та видання інструкцій з експлуатації та ремонту виробу;

• підготовка та видання посібників для ремонтного персоналу;

• підготовка та видання каталогів запасних частин;

• виготовлення спеціального діагностичного та ремонтного обладнання та пристроїв;

• створення складів запасних частин;

• підготовка спеціалістів для технічного обслуговування тощо. Технічне обслуговування у сфері обігу включає здійснення таких операцій:

• передпродажний сервіс, який охоплює: розпакування товару; усунення пошкоджень, отриманих при транспортуванні; випробовування вузлів і систем; інструктаж споживачів і надання їм допомоги при встановленні чи монтажі;

• передпродажне дороблення, яке передбачає: доукомплектування експортної продукції з урахуванням вимог країни-імпортера та її адаптацію до місцевих умов; заміну вузлів та деталей у відповідності з національними стандартами країни-імпортера; усунення виробничих недоробок та дефектів.

У сфері споживання технічне обслуговування включає два види операцій:

технічне обслуговування у гарантійний період, яке передбачає надання таких послуг: сприяння в монтажі та пуску в експлуатацію; консультування споживачів; усунення виявлених дефектів; здійснення профілактичних оглядів — без додаткової їх оплати покупцем;

• технічне обслуговування в післягарантійний період передбачає надання таких же послуг, які надаються під час гарантійного періоду, та додаткове забезпечення запасними частинами, ремонт виробів та їх модернізацію, причому усі вони надаються за додаткову оплату їх покупцем.

Забезпечення запасними частинами потребує:

1) виробництва необхідної кількості запасних частин силами виробника готової машинотехнічної продукції (машин, обладнання, устаткування, приладів) або на його замовлення;

2) організації мережі складів запасних частин (центрального складу фірми, складів дилерів, складів на станціях та пунктах технічного обслуговування).

Контракт на технічне обслуговування та поставку заласних частин найчастіше укладається одночасно з основним контрактом на імпорт.

Контрольні запитання

1. Що розуміють під поняттям зовнішньоекономічної комерційної операції?

2. Назвіть основні та забезпечувальні міжнародні комерційні операції.

3. Вкажіть особливості здійснення експортно-імпортних операцій.

4. ; Поясніть суть реекспортиих та реімпортиих операцій.

5. Який з видів комерційних операцій серед операцій зустрічної торгівлі є найпростішим і чому?

6. Вкажіть види та особливості здійснення операцій зустрічної торгівлі.

7. На якій основі здійснюються бартери і операції?

8. Що таке комерційна компенсація і у чому її відмінність від бартерних угод?

9. У чому сутність операцій зустрічної торгівлі і їх відмінність від комерційної компенсації?

10. В чому сутність угод типу "офтет" та "світч"

11. В чому полягає основна відмінність операцій в рамках промислового співробітництва, від інших операцій зустрічної торгівлі?

12. Яке значення мають операції на давальницькій сировині?

13. Вкажіть сутність та особливості простих компенсаційних угод та складних ком пенсаційних угод.

14. Вкажіть види та охарактеризуйте угоди з виробничого кооперування.

15. Вкажіть сутність, особливості та проблеми проведення франчайзингових операцій.

16. Вкажіть організаційні форми здійснення зовнішньоторгових операцій.

17. Вкажіть форми та як здійснюються міжнародні торги?

18. Вкажіть цілі здійснення біржових операцій та особливості укладення біржових угод.

19. Вкажіть особливості проведення міжнародних аукціонів.

20. Яке значення мають операції на давальницькій сировині?

21. Вкажіть особливості здійснення орендних операцій.

22. Що є об'єктами купівлі - продажу в операціях з міжнародної торгівлі науково-технічними знаннями та досвідом?

23. У чому полягають відмінності в торгівлі науково-технічними знаннями і торгівлі інженерно-технічними послугами?

24. Що розуміють під поняттям комплексного інжинірингу?

25. Що розуміють під консалтинговими операціями?

26. Вкажіть особливості операцій з технічного обслуговування машинотехнічної продукції.

РОЗДІЛ II. ОРГАНІЗАЦІЯ ЗОВНІШНЬОТОРГОВИХ ОПЕРАЦІЙ
2.1. Підготовка зовнішньоторгових операцій
2.1.1. Маркетингове дослідження зовнішнього ринку
2.1.1.1. Вивчення ринкового, підприємницького середовища на зовнішніх ринках
2.1.1.2. Вивчення вимог світового ринку або зовнішнього ринку до товару
2.1.1.3. Вивчення місткості та характеру зовнішнього ринку, еластичності попиту на ньому
2.1.1.4. Спостереження за рівнем світових цін та тенденціями їх зміни
2.1.1.5. Дослідження фірмової структури ринку та складу зарубіжних партнерів
2.1.1.6. Маркетинговий аналіз ступеня та характеру ринкової конкуренції, методів маркетингової роботи конкурентів
2.1.1.7. Дослідження форм роботи, прийнятих у торговій практиці по даному товару на даному ринку та його сегментах
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru