Договір 1950 року про колективну безпеку передбачає створення Постійних комітетів (їх є десять), які збираються хоча б раз на рік.
У статті IV статуту ЛАД йдеться про створення комітетів, кількість яких залежить від кількості форм співпраці між країнами-членами Ліги, а діяльність комітетів повинна "йти в ногу" з розвитком міжарабських відносин. Прикладом є політичний комітет, що з'явився як наслідок тривалої практики.
Згідно із статтею II "для тіснішої співпраці між країнами-членами Ліги" ЛАД створює спеціальні комітети з таких питань:
— економічних і фінансових, куди належить сфера торгівлі, споживання, фінансів, сільського господарства;
— питання сфери комунікації: залізниці, дороги, авіаперельоти, навігація, пошта, телеграф;
— питання національності, видачі паспортів і віз, шляхів екстрадиції;
— соціальні питання;
— питання навколишнього середовища;
У кожному комітеті мають бути представлені всі країни-учасниці, адже такі комітети створюють основу співпраці між державами шляхом укладання договорів. "Інші арабські країни також можуть стати членами комітетів. Рада Ліги повинна визначити обставини, при яких їхнє приєднання може бути можливим" (ст. IV). Представники комітетів можуть бути присутніми при роботі Ради, але при умові лише одного представника.
Рада Ліги повинна призначати голову кожного комітету на дворічний термін з правом пролонгації.
На комітетських зустрічах рішення приймаються більшістю голосів. Комітетське зібрання не є легітимним, якщо на ньому не присутня меншість представників.
Постійні комітети можуть формувати субкомітети, що займаються вирішенням більш спеціалізованих питань.
2.1.2.2.3. Генеральний секретаріат
У статті XII Установчого договору ЛАД мова йде про створення такого постійного органу, як Генеральний секретаріат Ліги, що є і адміністративним, і виконавчим.
До складу Генерального секретаріату входить Генеральний секретар, помічники Секретаря і певна кількість службовців. Генеральний секретар повинен призначатися Радою Ліги, і за нього мають проголосувати 2/8 країн-членів ЛАД. Голова Секретаріату обирається на п'ятирічний термін. Помічники Генерального секретаря і головні службовці призначаються Генеральним секретарем із схваленням Ради Ліги, котра визначає також організаційну структуру Генерального секретаріату.
Генеральний секретар має ранг Посла.
Про призначення першого Генерального секретаря Ліги йдеться в додатку до Статуту ЛАД, де вказано, що країни, які підписали цей установчий договір, погодились на призначення на дворічний термін першим Генеральним секретарем ЛАД Абдулу Рахмана Аззама.
Статут ЛАД визначає такі функції і завдання Генерального секретаріату:
— адміністративну і технічну відповідальність:
— дотримання та виконання резолюцій, прийнятих Радою і Комітетами Ліги;
— скликання сесій Ради;
— призначення їхніх дат;
— організацію роботи Секретаріату;
— підготовку бюджету ЛАД;
— подання бюджету на схвалення Раді Ліги перед початком нового фіскального року (ст. XIII);
— зберігання Статуту ЛАД;
— зберігання копій договорів і угод, підписаних між країна-ми-членами Ліги чи країнами-членами та третіми державами.
Політичні права й обов'язки:
— право бути присутнім на засіданнях Ради;
— право брати участь в обговоренні питань Ради Ліги;
— право, в усній чи письмовій формі, подавати доповіді чи дані, які стосуються предмета обговорення Ради;
— право звертати увагу Ради чи окремих країн-членів ЛАД на проблеми, які Генеральний секретар вважає важливими для вирішення;
— право представлення ЛАД в інших міжнародних організаціях;
— право виступати від імені ЛАД;
— інформування громадськості про діяльність Ліги.
Генеральний секретаріат має в своєму підпорядкуванні, крім інших, Бюро бойкоту Ізраїлю (осередок у Дамаску, Сирія), Арабське бюро наркотиків та Арабське бюро кримінальної поліції.
ЛАД створено такі інститути та організації:
— Арабська організація з питань освіти, науки і культури (ALECSO), створена в 1964 році; штаб-квартира в Тунісі;
— Арабська організація праці (АLО), створена в 1965 році;
— Арабська організація сільськогосподарського розвитку (АОАD), створена в 1970 році; штаб-квартира в Судані;
— Арабська організація адміністративного розвитку (АОАD), створена в 1961 році; штаб-квартира в Єгипті;
— Організація арабських країн —- експортерів нафти (ОАРЕС), створена в 1968 році; штаб-квартира в Кувейті;
— Рада арабської економічної єдності (АЕUC), створена в 1964 році; штаб-квартира в Єгипті;
— Арабський фонд економічного і соціального розвитку (АFESD), створений у 1968 році; штаб-квартира в Кувейті;
— Арабський банк економічного розвитку Африки (BADEA), створений у 1973 році; штаб-квартира в Судані;
— Арабська агенція з атомної енергетики (ААЕА), створена в 1982 році; штаб-квартира в Тунісі;
— Арабська організація індустріального розвитку і гірничо-видобувної промисловості, створена в 1990 році; штаб-квартира в Марокко;
— Арабський валютний фонд, заснований у 1975 році; штаб-квартира в Об'єднаних Арабських Еміратах.
Також були створені Арабська організація стандартизації метеорології, Арабська академія морського транспорту, Арабський союз телекомунікацій, Арабський інститут нафти. Арабська організація менеджменту.
Цим підконтрольним інститутам і організаціям ЛАД надає фінансову допомогу. В складі Ліги діє Рада з економічних питань, до якої входять міністри економіки чи їх представники. Вони обговорюють та узгоджують економічну і соціальну політику країн-учасниць.
2.1.3.1. Діяльність Ліги в економічній, адміністративній та інших галузях
2.1.3.1.1. Стратегічні та економічні аспекти діяльності ЛАД
2.1.3.1.2. Правові аспекти діяльності ЛАД
2.1.3.1.3. Адміністративні аспекти діяльності ЛАД
2.1.3.2. Участь ЛАД у вирішенні міжнародних конфліктів та її результати
2.2. Організація "Ісламська Конференція" (ОІК)
2.2.1. Історичні аспекти
2.2.2. Мета діяльності та організаційна структура ОІК
2.2.2.1. Цілі та завдання ОІК