Для багатьох людей найбільш складною частиною будь-якої розмови є її початок. Є кілька варіантів фраз, які можна успішно використати для того, щоб розпочати бесіду:
· Зауваження, з яким важко не погодитись, наприклад: "Для проведення переговорів вибрано надзвичайно вдале місце. Не так давно цей готель реконструювали, і тепер він, безумовно, є найкращим у місті. Видно, що дизайнери провели велику роботу, щоб створити новий імідж готелю".
· Питання, яке вимагає широкої відповіді, а не простих "Так" чи "Ні", наприклад:
"Які у Вас на даний момент враження про цю конференцію?-
· Зауваження про себе, що підходить по ситуації, наприклад:
"Я втретє приїжджаю до цього міста на робочі семінари і кожен раз у програмі знаходжу для себе щось нове і цікаве".
· Питання загального характеру, наприклад:
"Як довго Ви працюєте у компанії АМП?"; "Який навчальний заклад Ви закінчили?"; "Звідки Ви родом?"
Слова та фрази, яких слід уникати
Є певні слова та фрази, вживання яких майже автоматично веде до обривання розмови. Після таких висловів іншим учасникам бесіди надзвичайно важко знайти підходящу відповідь, і дуже часто вони просто мовчать.
Як і деякі теми, слова також можуть бути проявом неповаги до почуттів інших або ж призводити до непорозумінь. Використання подібних слів може не лише зменшити вашу професійну надійність в очах інших, але взагалі підірвати довіру до вас як до професіонала. Тому варто їх уникати.
До такого роду небезпечних мовних засобів належать:
· Просторічні слова/жаргон: "шльоцик", "головастик", "облом". Подібні слова дуже прості для ділових ситуацій. Так само непідходящими будуть різного роду прізвиська: "Товстун", "Сірий".
· Претензійний стиль. Не варто намагатися вразити співрозмовника занадто складними фразами. "Я виявив своє глибоке незадоволення діями особи, яка відповідає за підтримку відповідних санітарних умов у нашому офісі, у зв'язку з невчасним винесенням сміття", звучить мало природно , краще просто сказати: "Я нагадав прибиральниці, що у нас дуже швидко заповнюється корзинка для сміття, і тому варто її частіше виносити".
· Вираження незгоди у грубій формі: "Ти що, здурів?"; "Це просто смішно!", "Ти абсолютно не правий".
· Зауваження щодо національності, соціального рівня певної особи. Подібні висловлення просто не прийнятні. Вони можуть свідчити про занадто велику увагу до того, що колись було основою для різного роду нерівних відносин, бути проявом позиції "ми проти них".
Слова та фрази, які не слід забувати
Ви матимете репутацію ввічливого, приємного та цікавого співрозмовника, якщо будете включати у розмову такі слова та фрази:
· Ім'я особи, з якою ви розмовляєте. Дуже легко призвичаїтися звертатися до співрозмовника "Ви" або "ти", взагалі уникаючи імен. Значно ввічливіше використовувати ім'я людини, з якою розмовляєте. Цим ви підкреслите повагу до співрозмовника, покажете, що звертаєтесь саме до нього. Намагайтеся під час розмови хоч би раз назвати ім'я іншої особи.
· Вираження згоди: "Ти правий", "Абсолютно згоден з Вами", "Ти попав у саму точку".
· Звертання за порадою чи допомогою: "Чи знаєте Ви хороший ресторан десь поблизу?", "Ти знаєш, як використовувати нову комп'ютерну програму?" Якщо ви звертаєтесь за порадою чи допомогою до когось, ви тим самим робите цій особі комплімент (її знанням чи умінням), тому більшість людей, будучи потішеними, з готовністю дадуть вам вичерпну інформацію, тим самим підтримуючи з вами приємну для них розмову.
· Зауваження або питання, які стосуються попередніх бесід чи подій. "Чи зацікавили Вас виступи учасників у другій половині дня так само, як повідомлення, прослухані до ланчу?", "Чи забирає у тебе так само багато часу, як і минулого року, підготовка звіту?" Подібні запитання продемонструють вашому співрозмовнику, що ви приділяєте увагу бесідам з ним і пам'ятаєте, що він говорив або робив у той час, коли ви востаннє бачилися з ним.
КОЛИ ПИСАТИ
ОСНОВИ БУДЬ-ЯКОГО ПИСЬМОВОГО ПОВІДОМЛЕННЯ
ПІДГОТОВКА ДО НАПИСАННЯ ДОКУМЕНТА
ПИШЕМО ДОКУМЕНТ
МОВА ТА СТИЛЬ ДІЛОВОГО ДОКУМЕНТА
3.5. ДІЛОВІ ЛИСТИ
ВІДПОВІДЬ НА ЛИСТИ
3.6. КОНТАКТИ ІЗ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
ПРЕС-РЕЛІЗ