Стратегічний менеджмент - Осовська Г.В. - Приклад з практики

Оцінювати маркетингову роботу на підприємстві "Молочник" є доволі складним завданням. Оскільки підприємство застосовує в своїй діяльності лише певні елементи комплексу маркетингу і, крім того, маркетингова робота інституційно неврегульована. На підприємстві немає спеціалізованих служб, які б займалися розробкою товару, оцінкою споживчого попиту, аналізом ринку та конкурентів тощо.

Аналіз маркетингової роботи проводився використовуючи перелік напрямків дослідження, сформульованих вище, але, зрозуміло, лише для наявних на підприємстві елементів маркетингу.

Частка ринку підприємства.

За необхідності порівняння ринкової частки конкурентів, як у нашому випадку, застосовується показник відносної ринкової частки підприємства, який розраховується за формулою:

де РЧП-ринкова частка підприємства; РЧК- відповідна ринкова частка конкурента.

Важливість показника РЧПв полягає в тому, що він об'єктивніше, ніж показник ринкової частки, характеризує конкурентне середовище фірми на ринку. При цьому можливі такі варіанти:

-якщо РЧПв > 1, то підприємство є ціновим лідером та має найсильніші ринкові позиції;

- якщо РЧПв = 1, то ринкове становище підприємства аналогічне становищу головного конкурента;

-якщо РЧПв < 1, то фірма має слабкі ринкові позиції.

Встановимо ринкову частку ВА Т "Молочник" відносно його основного конкурента А ТЗТ "Фаворит", які ведуть діяльність на одному географічному ринку.

Зокрема, в 1999р. ВАТ "Молочник" реалізувало 330,1 тонн жирних сирів за середньою ціною 11500 грн./т та 40 тонн масла вершкового за середньою ціною 11250грн./т. Відповідно АТЗТ "Фаворит" реалізувало 120 тонн жирних сирів за ціною 10570 грн./т й масла вершкового 5720 т за середньою ціною 7600грн/т. Отже:

Отже, ВАТ "Молочник" є монопольним лідером з виробництва плавлених сирів на території Житомирської області та має незначні обсяги виробництва та реалізації супутньої групи товарів. Для АТЗТ "Фаворит" спостерігається зворотна ситуація.

Асортимент

На сьогодні асортимент плавлених сирів В А Т "Молочник", налічує близько 17 позицій. Випускається близько шести видів ковбасного плавленого сиру та 11 видів сирів плавлених (табл. 5.4).

Загалом весь асортимент плавлених сирів можна умовно поділити на такі групи:

o ковбасні копчені сири з високим вмістом жиру (4и /о);

o ковбасні копчені сири з середнім вмістом жиру (30 %);

o ковбасні копчені сири з низьким вмістом жиру (20 %);

o сирки плавлені у фользі високожирні "Дружба";

o сирки плавлені у фользі середньожирні - "Київський", "Український",

"Голландський", "Костромський";

o сирки плавлені у фользі низькожирні - "Особливий", "Столовий". "Міський", "Орбіта", "Шоколадний", "Фруктовий";

o сирки плавлені високожирні у полістирольних стаканчиках- "Янтар". За досліджувані роки підприємство розширювало асортиментні позиції у кожній з представлених умовних груп. Однак таке розширення іноді не було виправданим. Найбільшим попитом користуються низькожирні сири, найменшим - високожирні сири. Розширення асортименту відбувається також за рахунок введення у виробництво нових фірмових видів сирів: "Тетерів", "Житомирська насолода".

Відмінністю плавлених сирів є сезонність попиту: щорічно у І та IV кварталах (взимку) обсяги реалізації різко зростають, тоді як у II та III кварталах (влітку)-падають. Сезонність попиту спостерігається для всіх без винятку видів плавленого сиру.

Підприємство використовує непрямі канали товароруху, тобто продукція реалізується за участю дистриб'юторів ВАТ "Молочник". Формування дистрибуційної системи збуту було зумовлене особливостями ринкової моделі господарювання.

Асортимент
Розробка нових товарів
Реклама, просування і збут продукції
Маркетингова активність підприємства
4. Аналіз виробничої діяльності підприємства
Виробництво
Приклад з практики
5. Аналіз фінансової діяльності підприємства
Фінанси
Приклад з практики
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru