Ринок фінансових послуг - Науменкова С.В. - 14.2.4. Роль асоціацій споживачів і професійних учасників ринку

Асоціації споживачів і професійних учасників фінансового ринку в країнах ЄС відіграють важливу роль у провадженні політики захисту прав споживачів. Вони здійснюють просвітницьку діяльність, забезпечують інформацією зацікавлених осіб, організовують семінари, допомагають споживачам у вирішенні спорів і розгляді колективних скарг у різних судових інстанціях.

З цією метою в окремих країнах ЄС створено національні федерації асоціацій захисту прав споживачів, основне завдання яких полягає в об'єднанні зусиль усіх організацій, що здійснюють захист прав споживачів. Національна федерація відповідає також за впровадження культури, етики та професійного навчання з питань захисту прав споживачів, забезпечує поширення стандартів поведінки на ринку фінансових послуг.

З метою реалізації своїх функцій Національна федерація асоціацій захисту прав споживачів ініціює розробку та прийняття нових законодавчих актів, бере участь у розробці національних програм захисту прав споживачів, організовує навчання з підвищення кваліфікації та семінари, надає юридичну підтримку та бере участь у судових справах, коли задіяна значна чисельність споживачів тощо.

Наприклад, в Угорщині Національна федерація є соціальною організацією, незалежною від політичних партій, вона об'єднує 11 членів, серед яких:

1) Національна асоціація із захисту прав інтересів застрахованих;

2) Професійна федерація комунальних кооперативів;

3) Національна федерація житлових квартирних мешканців;

4) Федерація угорських платників податків;

5) Угорський автомобільний клуб;

6) Асоціація угорських страхувальників та споживачів;

7) Федерація угорських енергоспоживачів;

8) Національна асоціація із захисту прав споживачів Угорщини;

9) Будапештська асоціація фізично неспроможних людей;

10) Національна федерація соціальних асоціацій;

11) Федерація захисту прав споживачів пацієнтів лікарень.

У Литві також є кілька асоціацій та громадських організацій, що захищають права споживачів:

1) Центр захисту прав споживачів — недержавна організація, яка надає захист споживачам, допомагає їм використовувати законодавчі норми на свою користь;

2) Національна федерація споживачів, яка допомагає споживачам у вирішенні спірних питань, бере участь у форумах з питань захисту прав споживачів;

3) Державний департамент з конкуренції та захисту прав споживачів, до функцій якого належить забезпечення та контроль за дотриманням положень Закону про конкуренцію та його відповідності стандартам ЄС. Департамент проводить моніторинг недобросовісної реклами та інших порушень прав споживачів, готує звіти та публікує аналітичні матеріали;

4) Національна спілка громадських організацій.

Важливе значення у процесі захисту прав споживачів має навчання. Обізнані споживачі більше розуміють та турбуються про свої інтереси. Оскільки навчання захисту прав споживачів у школах не поширено, завдання асоціацій захисту прав споживачів полягає у спрямовуванні своєї діяльності саме на покращення обізнаності молоді.

З цією метою асоціації здійснюють заходи з моніторингу знань і поведінки споживачів у сфері захисту своїх прав. Як правило, результатами цих досліджень є нові регуляторні вимоги щодо здійснення торгівлі через Інтернет, які надають більше захисту молодим споживачам.

За допомогою створення спеціалізованих веб-сайтів інформують споживачів про новини в національному та європейському законодавствах щодо захисту прав споживачів та про діяльність регуляторів. На веб-сайтах розміщуються "чорні переліки" компаній — надавачів послуг, прес-релізи про події у сфері захисту прав споживачів, висвітлюються проблеми розвитку фінансового ринку тощо. Іншим напрямом діяльності асоціацій є організація семінарів, конференцій та круглих столів з обговорення питань захисту прав споживачів.


14.3. Вітчизняна практика та перспективи розвитку системи захисту прав споживачів в Україні
Навчальний тренінг
СЛОВНИК НОРМАТИВНИХ ТЕРМІНІВ
ВІДПОВІДІ ДО ТЕСТІВ
Вступ
Розділ1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
1.1. Ринок фінансових послуг як система
1.2. Роль ринку фінансових послуг у розвитку національної економіки
1.3. Суб'єкти ринку фінансових послуг
1.4. Структура ринку фінансових послуг
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru