Стратегічний менеджмент - Осовська Г.В. - 2. Загальна економічна оцінка діяльності підприємства

Першим кроком аналізу підприємства, що дозволяє оцінити його ресурсний потенціал у загальному, є його загальна економічна характеристика. Схема її наводиться нижче.

Загальна економічна характеристика підприємства.

1. Продукт або послуга

o Інноваційні чи ні?

o Обсяги виробництва.

2. Споживачі продукції - відносна стійкість стану споживачів.

3. Поточне управління:

o Структура

o Власність.

4. Місце підприємства в галузі.

5. Оцінка конкурентоспроможності.

Приклад з практики

Об'єктом дослідження є підприємство харчової галузі "Молочник", яке було створену 1995році шляхом перетворення Житомирської маслосирбази у відкрите акціонерне товариство.

Статутний фонд підприємства складає 962,1 тис. гри., який поділено на. 3848,2тис. акцій номінальною вартістю 0,25 грн. Підприємство діє згідно з законодавчими актами України та статуту.

Основними видами діяльності ВАТ "Молочник" є виробництво, закупівля та реалізація різноманітних продуктів харчування. Наразі можна вказати такі види діяльності підприємства:

1) виробництво та реалізація плавленого сиру;

2) виробництво та реалізація макаронних виробів;

3) закупівля, зберігання та реалізація продуктів харчування (масла тваринного, сирів твердих тощо).

Переважаючим видом діяльності підприємства є виробництво та реалізація плавленого сиру. Цей вид діяльності в загальній структурі обсягів господарювання підприємства займає близько 80 %.

Підприємство не є "новачком" у своїй галузі. До реорганізації основних завдань маслосирбаз, які створювались у кожній області України, були акумуляція, зберігання та подальша реалізація твердих сирів, масла в межах області. Підприємство мало значні складські площі та холодильне устаткування. Окрім того, на підприємстві виготовлялись казеїн та плавлені сири, виробництво яких на той час було допоміжним.

З переходом України до ринкових умов господарювання багато що в діяльності підприємства змінилось: виробники масла та твердого сиру вже не потребували такої проміжної ланки в реалізації продукції, як маслосирбаза. Зупинилося виробництво казеїну, і лише виробництво плавленого сиру стало одним єдиним джерелом для "виживання" підприємства у нових умовах господарювання.

Розглянемо структуру управління підприємством (мал. 5.1).

Структура управління підприємством є лінійно-функціональною, тобто управління здійснюється за основними функціональними напрямками: постачання, виробництво, збут, кадри, фінанси тощо. Найвищим органом управління є Загальні збори акціонерів, поточними справами керує правління підприємства на чолі з головою правління.

Попередній аналіз структури управління підприємством вказує на недоліки цієї структури, що спостерігаються. Це - ускладнені службові зв'язки, множинність у підпорядкуванні, дублювання розпоряджень різними керівниками, тенденція до централізації в організації управлінського процесу тощо.

Слід зазначити що структура управління ВАТ "Молочник" з про радянських часів зазнала лише формальних змін. Суттєвою є тільки реорганізація відділу постачання та збуту, на два відповідних відділи, що дозволило зосередити зусилля підприємства на ефективному збуті продукції, адже ні старі методи, ні "старі" кадри ефективно реалізовувати продукцію були не в змозі.

3. Аналіз маркетингової діяльності підприємства

Маркетинг

Із великої кількості маркетингових факторів для оцінки, внутрішніх можливостей підприємства виділяють сім основних.

1. Частка ринку підприємства та його конкурентоспроможність.

2. Різноманітність і якість асортименту продукції (послуг).

3. Вплив на збут продукції (послуг): ' - зміни чисельності населення;

- старіння населення;

- міграція населення;

- зміни складу сімей жителів України, а також інших країн;

- підвищення освітнього рівня.

4. Дослідження та розробка нових, кращих товарів та послуг.

5. Передпродажне та після продажне обслуговування клієнтів.

6. Реклама та просування товару. Ефективний збут.

7. Прибутковість маркетингу.

Структура управління ВАТ

Рис. 5.1. Структура управління ВАТ "Молочник"

Приклад з практики
3. Аналіз маркетингової діяльності підприємства
Маркетинг
Приклад з практики
Асортимент
Розробка нових товарів
Реклама, просування і збут продукції
Маркетингова активність підприємства
4. Аналіз виробничої діяльності підприємства
Виробництво
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru