2. Функція організаційна. Типові завдання діяльності та уміння: 2.1. Організація роботи спрямованої на досягнення призначення організації місцевого самоврядування:
• забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку села, селища, міста;
• організація виконання програм соціального-економічного та культурного розвитку відповідної території;
• залучення підприємств, організацій усіх форм власності до участі в комплексному розвитку села, селища, міста;
• забезпечення ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів відповідної території;
• забезпечення населення паливом, електроенергією, газом та іншими енергоресурсами;
• вирішення питання стосовно адміністративно-територіального устрою.
2.2. Організація зовнішньоекономічної діяльності:
• обгрунтування альтернативних стратегій зовнішньоекономічної діяльності, а також механізмів їх реалізації;
• аналіз експортних можливостей підприємств відповідної території та їх імпортних потреб;
• на основі ринкових досліджень вивчення можливостей потенційних закордонних партнерів, аналіз ефективності зовнішньоекономічних зв'язків з урахуванням світового розподілу праці;
• прийняття рішень щодо каналів реалізації та каналів надходження ресурсів, сприяння укладанню угод із закордонними постачальниками та споживачами, їх реалізації;
• на основі досліджень світового ринку вивчення можливостей закордонних партнерів, оцінка їх конкурентного статусу та можливостей для співпраці;
• здійснення контрольно-аналітичних функцій щодо зовнішньоекономічної діяльності підприємств, що розташовані на території села, селища, міста.
2.3. Організація управління соціальною сферою:
• організація матеріально-технічного та фінансового забезпечення закладів освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, які належать територіальній громаді;
• залучення на договірних засадах коштів підприємств, розташованих на відповідній території, та коштів населення на будівництво та ремонт об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури, на заходи щодо охорони навколишнього природного середовища;
• організація медичного обслуговування та харчування у закладах освіти, культури, фізкультури і спорту, які належать територіальній громаді;
• надання допомоги інвалідам, ветеранам війни та праці, інвалідам з дитинства, сім'ям загиблих військовослужбовців у вирішенні житлово-побутових питань;
• організація для громадян похилого віку та інвалідів роботи будинків-інтернатів, побутового обслуговування;
• вирішення питання про надання ритуальних послуг у зв'язку з похованням самотніх громадян, ветеранів війни і праці, малозабезпечених громадян.
2.4. Організація роботи житлово-комунального господарства:
• надання дозволу на спорудження об'єктів містобудування незалежно від форм власності;
• здійснення обліку житлового фонду та контроль за його використанням;
• організація будівництва та ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, житлових будинків та шляхів місцевого значення;
• забезпечення експлуатації об'єктів житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв'язку, що перебувають у комунальній власності територіальної громади;
• використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності;
• вирішення питань стосовно водопостачання міста, відведення та очищення стічних вод, контролю якості питної води;
• організація виконання робіт по благоустрою населеного пункту;
• здійснення заходів щодо ліквідації наслідків екологічних катастроф, стихійного лиха, епідемій, інших надзвичайних ситуацій.
2.5. Організація фінансової роботи:
• забезпечення виконання місцевого бюджету;
• погодження з підприємствами, що не належать до комунальної власності, тарифів щодо оплати побутових, комунальних та інших послуг;
• здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету.
2.6. Розроблення раціональних форм організації управління:
• аналіз діючих організаційних структур управління селом, селищем, містом;
• збалансування відповідальності та повноважень між ланками системи управління та посадовими особами;
• на основі розподілу повноважень та відповідальності між ланками та рівнями управління проектування організаційної структури управління;
• складання посадових інструкцій та положення про структурні підрозділи організації місцевого самоврядування.
2.7. Організація впровадження управлінських рішень:
• структурування завдання відповідно до чисельності виконавців, визначення черговості робіт, розрахунок терміну їх виконання, складання план-заходів реалізації рішень;
• добір виконавців відповідно до їх кваліфікації та ділових рис та організація їх діяльності по виконанню рішень;
• регламентування та нормування роботи конкретного виконавця.
2.8. Раціональна організація управлінської праці:
• використовуючи принципи та методи організації управлінської праці, має вміти ефективно розподіляти повноваження в структурі апарату управління органу місцевого самоврядування;
• виходячи з групових норм та статусу членів групи, організація виконання функціонально пов'язаних дій членів групи;
• аналіз витрат робочого часу, складання реалістичних гнучких планів особистої роботи;
• на основі планування робочого часу здійснення раціональної організації управлінської праці;
• організація та обладнання робочих місць для персоналу управління;
• робота з фіксованою інформацією, з довідковою літературою, складання текстів доповідей, виступів, статей;
• підготовка проведення нарад та зборів, здійснення усіх видів управлінської діяльності; організація приймання відвідувачів;
• за допомогою технічних засобів зв'язку, безпосереднього спілкування, підтримування ділових контактів, проведення ділових бесід із закордонними партнерами.
2.9. Управління персоналом:
• взаємодія з державними службами зайнятості, здійснення добору, наймання кадрів, проведення співбесід з претендентами, їх тестування;
• здійснення заходів щодо ефективної адаптації працівників;
• застосування різних методів оцінювання персоналу, розробка плану розвитку персоналу організації, формування кадрового резерву;
• проведення обліку кадрів, формування структури колективу та його чисельність;
• аналіз плинності кадрів, розробка та впровадження заходів щодо стабілізації колективу;
• забезпечення високого рівня трудової, виробничої дисципліни, проведення виховної роботи в колективі;
• зміцнення та ефективне використання кваліфікаційного потенціалу органу місцевого самоврядування.
2.10. Формування колективу та керівництво ним:
• надавати психолого-педагогічну характеристику окремій особистості;
• з урахуванням індивідуальних особливостей виконавців, групової та особистої їх поведінки, уміти добирати склад колективу;
• підтримання на оптимальному рівні кількісного співвідношення між працівниками з урахуванням їх психологічної сумісності, забезпечення нормальних стосунків в колективі;
• створення підтримки відносин між членами трудового колективу на правовій основі та демократичних принципах, формування відчуття єдиної команди;
• формування особистого авторитету, підтримування авторитету колег та підлеглих;
• організація роботи щодо підвищення кваліфікаційного рівня працівників, забезпечення їх службового просування;
• аналіз неформальних стосунків у колективі, співпраця з неформальними лідерами, усунення деструктивного лідерства;
• застосування різних засобів керівництва: інформування, індивідуальних бесід, обговорення, визнання, осудження;
• гармонійне поєднання індивідуальних групових та масових форм виховної роботи, застосування методів повчання, створення орієнтуючих умов та особистого прикладу.
2.11. Генерування влади:
• повною мірою використання своїх повноважень та влади, різні засоби впливу на підлеглих, підтримання розумного балансу влади;
• поєднання офіційних повноважень та особистого авторитету, формування власного гнучкого стилю керівництва.
2.12.Формування та розвиток організаційної культури:
• дотримання етики управлінської діяльності, вдосконалення стилю та методів керівництва персоналом;
• створення умов для підвищення рівня культури працівників, сприяння безперервному навчанню працівників, створення умов для їх самовдосконалення;
• забезпечення культури в процесі управління (прогресивної технології, раціональної організації праці, ділового спілкування, діловодства тощо).
2.13.Забезпечення охорони праці:
• дотримання правових норм, регламентуючих нормативи з охорони праці;
• розробка заходів щодо покращення умов праці, запобігання професійним захворюванням і виробничому травматизму;
• проведення інструктування підлеглих з охорони праці, забезпечення навчання персоналу з питань охорони праці.
2.14. Організація діловодства:
• уміння документально оформляти управлінські рішення, вести кореспонденцію використовуючи оргтехніку, обладнання автоматизованого робочого місця;
• уміння оцінювати ефективність використання оргтехніки;
• проведення аналізу поштових надходжень, уміння працювати із заявами та скаргами громадян;
• організація та ведення власного архіву;
• розроблення засобів по вдосконаленню системи документообороту, організація раціонального руху документів в організації;
• документальне оформлення усіх процесів в системі управління в організації місцевого самоврядування.
Функція координаційна
Функція контрольна
Функція освітня
8.6. Основні напрями вдосконалення системи регіонального управління
Контрольні запитання та завдання для самоперевірки
Розділ 9. ПЛАНУВАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ – ОСНОВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
9.1 Планування — центральна функція управління. Сутність поняття планування
Форми планування. Види платежів
9.2. Теоретичні основи планування розвитку регіональних соціально-економічних процесів