3. Функція мотиваційна. Типові завдання діяльності та уміння:
3.1. Розроблення ефективних систем мотивації та оплати праці:
• розроблення та впровадження комплексних мотиваційних заходів, забезпечуючи узгодження інтересів працівників з інтересами організації місцевого самоврядування;
• створення мотиваційних умов для трудової самореалізації співробітників;
• використовуючи індивідуальний підхід, здійснювати добір та застосування різноманітних стимулів праці;
• визначення ефективності використання діючих форм і систем заробітної плати, матеріального стимулювання, підготовка пропозицій щодо їх удосконалення.
3.2. Створення сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі:
• регулювання міжособистих стосунків між членами трудового колективу, використовуючи психологічні методи управління;
• сприяння розвитку творчого потенціалу працівників, заохочення їх до новаторської діяльності;
• використання методів пропаганди й агітації у поширенні економічних, правових, естетичних та інших знань;
• володіння методами збирання соціальної інформації (спостереження, аналіз документації, опитування, тестування, соціометрія та ін.) і методами кількісної та якісної обробки даних (математичні, статистичні та ін.). 3.3. Управління конфліктами:
• аналіз конфліктних ситуацій, запобігання їх переростанню у конфлікт, своєчасна нейтралізація конфліктних ситуацій, використовуючи методи управління конфліктами;
• з урахуванням соціальної справедливості забезпечення регулювання задоволення заявок працівників на соціальне обслуговування, розподіл матеріальних і нематеріальних благ;
• застосування стилю лідерства, який відповідає вимогам ситуації.
Функція координаційна
4. Функція координаційна. Типові завдання діяльності та уміння: 4.1. Узгоджене використання усіх видів ресурсів; регулювання діяльності в забезпеченні соціально-економічного розвитку:
• забезпечення адміністративного впливу на процеси використання на відповідній території усіх видів ресурсів;
• здійснення стабілізуючого впливу на процеси соціально-економічного розвитку, своєчасне усунення відхилень в управлінській діяльності окремих структурних підрозділів органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм підприємств, організацій;
• сприяння розробці та впровадженню територіальних програм соціально-економічного розвитку, програм працевлаштування та соціального захисту населення регіону;
• сприяння розвитку зовнішньоекономічних зв'язків усіх підприємств, розташованих на відповідній території;
• сприяння створенню спільних з іноземними партнерами підприємств виробничої та соціальної інфраструктури;
• сприяння здійсненню інноваційної та інвестиційної діяльності на відповідній території;
• сприяння розвитку всіх видів освіти і медичного обслуговування, діяльності освітніх та лікувальних закладів усіх форм власності;
• створення необхідних умов для виховання дітей, молоді, їх трудового навчання, професійної орієнтації;
• сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів, дитячих, молодіжних організацій;
• створення умов для розвитку культури, народної творчості, національних традицій, художніх промислів і ремесел;
• сприяння діяльності органів суду, прокуратури, юстиції, служби безпеки, внутрішніх справ та адвокатури;
• проведення оперативних нарад.
4.2. Регулювання поведінки персоналу в процесі діяльності організації:
• на основі розроблених та затверджених планових завдань уміння координувати діяльність персоналу органу місцевого самоврядування, а також підлеглих цьому органу підприємств, організацій;
• використовуючи організаційно-соціальні правила, уміння координувати діяльність окремих груп працівників.
Функція освітня
8.6. Основні напрями вдосконалення системи регіонального управління
Контрольні запитання та завдання для самоперевірки
Розділ 9. ПЛАНУВАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ – ОСНОВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
9.1 Планування — центральна функція управління. Сутність поняття планування
Форми планування. Види платежів
9.2. Теоретичні основи планування розвитку регіональних соціально-економічних процесів
9.3. Характеристика програм соціально-економічного розвитку регіону
Контрольні запитання та завдання для самоперевірки