Маркетинговий менеджмент - Біловодська O.A. - 1.3. Необхідні заходи і проблеми впровадження маркетингового менеджменту в ринкових умовах

Упровадження маркетингового менеджменту на підприємствах в умовах формування ринкових відносин - об'єктивна необхідність, яка зумовлює потребу в реалізації трьох груп заходів:

1) організаційних;

2) адміністративно-правових;

3) науково-методичних.

Організаційні заходи передбачають внесення відповідних структурних змін до організації та техніки управління підприємством.

За допомогою адміністративно-правових заходів юридично закріплюється створення функціональних відділів (служб) у складі підрозділів підприємства - розробляються положення про кожний створений відділ, визначаються їх штати, функціональні обов'язки кожного працівника, а також вносяться відповідні зміни до статуту підприємства.

Реалізація науково-методичних заходів пов'язана з розробкою і використанням наукових і методичних рекомендацій щодо маркетингової діяльності.

Проте використання маркетингового менеджменту на підприємствах може наражатися на низку проблем.

1. Подолання психологічного бар'єра керівників і фахівців щодо необхідності використання маркетингу.

Саме тепер необхідно постійно впроваджувати маркетинг, оскільки він розглядається як шлях підвищення ефективності управлінської системи і засіб забезпечення орієнтації підприємства на максимальне задоволення потреб, переорієнтацію від "потреб виробництва" до "потреб ринку".

2. Удосконалення організаційної структури управління.

Маркетинговий менеджмент передбачає не просто структурні зміни в організації й техніці управління, а докорінну реорганізацію всієї наявної системи управління, перегляд внутрішніх взаємовідносин між основними функціональними підрозділами з метою забезпечення тісної взаємодії між ними, створення служб маркетингу (розробку положень про цю службу, визначення її статусу на підприємстві, функціональних обов'язків, прав і відповідальності її працівників). При цьому потрібно враховувати, що служба маркетингу має стати мозковим центром, який координуватиме діяльність усіх підрозділів підприємства на основі результатів маркетингових досліджень і розроблятиме рекомендації щодо визначення стратегії й тактики підприємства.

3. Уміння адаптуватися до змін зовнішнього середовища.

В умовах ринкової економіки змінюється характер діяльності підприємств, підвищується рівень невизначеності, ризику, стає необхідним уміння пристосовуватися до економічної ситуації, тому має змінюватися й "управлінська філософія" підприємства. На перший план висувається управління, що ґрунтується на системному і ситуаційному підходах, що гарантує "виживання" в умовах ринку. Отже, необхідно вміти чітко оцінювати ситуацію та її можливі наслідки, вживати заходів, спрямованих на контроль ситуації, своєчасно коригувати стратегію і тактику підприємства.

4. Застосування стратегічного підходу до управління.

З позицій сучасного менеджменту управляти підприємством - означає бути здатним розробляти стратегію і тактику його діяльності, враховуючи раціональне поєднання потреб зовнішнього середовища і внутрішніх можливостей підприємства. Такий підхід передбачає знання основ виробничих, торговельних та інших процесів, потреб ринку, фінансово-господарських відносин, соціально-економічних засобів і методів управління підприємством. В Україні була і є девіантна система управління (з відхиленнями), а необхідно створити превентивну (попереджувальну), що передбачає посилення ролі прогнозування. Більшість експертів у галузі менеджменту вважають, що головне для менеджерів - уміти бачити перспективу.

5. Здатність формування необхідної системи маркетингової інформації.

Потреба в отриманні інформації, що характеризує найбільш вірогідні реакції ринку, передбачає створення системи маркетингової інформації, яка б враховувала обсяги і вид необхідної інформації, джерела її надходження, методи отримання тощо. Ефективність роботи багато в чому залежить від здатності не тільки створювати комп'ютеризовані інформаційні системи, а й впроваджувати нові інформаційні технології.

6. Необхідність кадрового забезпечення кваліфікованими фахівцями.

Ринкова економіка потребує нових висококваліфікованих керівників і фахівців з новим мисленням, котрі володіють сучасними методами здійснення виробничої та комерційної діяльності, здатні творчо підходити до вирішення ринкових проблем, своєчасно адаптуватися до змін маркетингового середовища і забезпечувати прибуткове функціонування підприємств.

Отже, становлення ринкових відносин в Україні зумовлює необхідність нового підходу до управління виробництвом і збутом товарів, підходу, що втілює нову філософію управління, здійснення останнього на якісно новому рівні. Саме такий підхід забезпечує використання зарубіжного досвіду менеджменту і маркетингу, його адаптацію до конкретних умов кожного регіону та України в цілому.

Розділ 2. Процес маркетингового менеджменту
2.1. Завдання процесу маркетингового менеджменту
2.2. Основні процедури процесу управління маркетингом підприємства
Розділ 3. Організація маркетингового менеджменту
3.1. Концептуальна база як основа організації маркетингового менеджменту підприємства
3.2. Ділова етика в організації маркетингового менеджменту
3.3. Репутація та імідж підприємства
3.4. Діловий етикет
Розділ 4. Створення маркетингових організаційних структур на підприємстві
4.1. Сутність, цілі, функції та завдання організаційних структур маркетингу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru