Педагогіка - Пальчевський С.С. - За засобами виразності .

За місцем проведення.

Як уже згадувалося, форми виховної роботи поділяються на класні, позакласні та позашкільні. Серед уже розглянутих нами до класних можна віднести годину класного керівника, політінформацію, бесіду, позакласне читання і т. д. До позакласних - туристичні походи, форми змагального характеру. Позашкільні значним чином стосуються участі учнів у роботі таких позашкільних виховних центрів, як:

- палаци та будинки дитячої творчості (робота наукових, технічних, спортивних, мистецьких гуртків; заняття хору, оркестру, ансамблю пісні й танцю, дитячого театру, клубу любителів природи тощо);

- центри і станції юних техніків (робота гуртків: радіотехнічних, авіамодельних, фотолюбителів, телемеханіки тощо);

- центри і станції юних натуралістів (гуртки юних огородників, садоводів, тваринників, механізаторів сільського господарства і т. д.);

- центри та станції юних туристів (гуртки географічного краєзнавства та юних геологів);

- дитячо-юнацькі спортивні школи (робота секцій з окремих видів спорту, формування груп за статтю, віком і рівнем спортивної підготовки);

- дитячо-юнацькі кіноцентри (заняття у мультистудіях, студіях ігрового та документального кіно, гуртках кіноосвіти, групах дитячого телебачення, студіях комп'ютерної графіки та анімації, театрі юного кіноактора);

- дитячі залізниці (сприяють розширенню технічного кругозору, формуванню практичних умінь і навичок майбутніх працівників залізниці).

За складністю організації.

Виховні форми поділяють на прості та комплексні До простих відносять ті, в яких зміст розкривається, в основному, за допомогою одного засобу, методу (лекція, виступ, бесіда, розповідь тощо).

До комплексних масових - ті, що характеризуються складністю структури, використанням різноманітних методів та засобів (КВК, тематичний вечір відпочинку, Свято творчості),

За цільовою спрямованістю.

Класифікує масові форми виховної роботи Т.П.Морозова. Детально її класифікацію ми розглянули, ведучи мову про форми масового виховання.

За засобами виразності .

Форми виховання поділяють на вербальні, наочні та художньо-видовищні, залежно від особливостей та характеру сприйняття вихованцем основної інформації виховного змісту.

Запитання та завдання для самоперевірки

1. Що називають формою виховної роботи?

2. У чому полягає системний характер форм виховної роботи?

3. За якими критеріями і як розрізняють форми виховної роботи?

4. Як класифікуються індивідуальні форми виховної роботи залежно від етапу автентичного розвитку вихованця?

5. Як використати принцип демократизму під час планування форм виховної роботи у класі?

6. Розкрийте методику підготовки у класі тематичного диспуту.

7. Розкажіть про підготовку, проведення та оформлення звітної документації туристичного походу.

8. Як класифікують масові форми виховання за цільовою спрямованістю?

9. Розкажіть про підготовку до проведення зустрічі групи класів із цікавою людиною.

10. Які ви знаєте масові шкільні свята? Як вони проводилися у вашій школі?

11. Дайте загальну характеристику організаційних форм виховання за критеріями місця проведення, складності організації, цільової спрямованості та засобів виразності.

Завдання для самостійної роботи

Підготуйте реферат на тему: "Організаційні форми виховання у педагогічній практиці А.С.Макаренка". Для цього самостійно опрацюйте такі джерела:

1. Макаренко A.C. Твори: В 7 т. - Т.5. - К., 1954. - С. 76-79; 202-203; 214.

2. Красовицкий М.Ю. Непереходящее в педагогическом наследии А.С.Макаренко (взгляд из США) // Педагогика. - 2001. - № 1.

Рекомендована література

1. Волкова Н.П. Педагогіка. - К., 2003. - С. 165-179.

2. Вишневський О.І. Інститути і чинники виховання // Теоретичні основи педагогіки / За ред. О.І. Вишневського. - Дрогобич, 2001. - С. 223-251.

3. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. - К., 2003. - С. 435-454.

4. Положення про позашкільний навчально-виховний заклад II Законодавство України про середню освіту Бюлетень законодавства і юридичної практики України. - 1999. - С. 239-246.

5. Фіцула М.М. Педагогіка. - К., 2000. - С. 341-354.

4.6. Соціально-педагогічна діяльність у сучасних загальноосвітніх навчальних закладах
Місце та роль соціально-педагогічної діяльності у роботі сучасного загальноосвітнього закладу.
Модель соціально-педагогічної діяльності у сучасному загальноосвітньому навчальному закладі.
Стратегія розробки концепції шкільної соціально-педагогічної діяльності:
Стратегія зовнішньої соціально-педагогічної діяльності загальноосвітнього навчального закладу.
Стратегія управління соціально-педагогічною діяльністю загальноосвітнього навчального закладу.
Річна циклограма діяльності соціального педагога може мати приблизно таке спрямування:
Методика співпраці соціального педагога з опорним пунктом громадськості та міліції.
Стратегічні основи співробітництва соціального педагога з інспекцією відділу міліції у справах неповнолітніх.
Соціально-педагогічні основи профілактики суїцидальної поведінки серед дітей та учнівської молоді.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru