Аудит: організація і методика - Огійчук М.Ф. - 7.3.2. Завдання, об'єкти, джерела, послідовність перевірки рахунків у банках

Безготівкові розрахунки між резидентами і нерезидентами здійснюються шляхом використання депозитних та поточних рахунків.

У певних випадках можуть також відкриватися спеціальні поточні рахунки. До них відносять:

o поточні рахунки типу "Н". Вони відкриваються у національній валюті нерезидентами, які не займаються підприємницькою діяльністю на території України;

* рахунки, які використовуються за спеціально встановленими правилами;

o поточні рахунки типу "П". Вони відкриваються у національній валюті постійними нерезидентами, які займаються підприємницькою діяльністю на території України;

* карткові рахунки. Вони відкриваються для розрахунку платіжними картками;

o поточні рахунки виробничих фондів;

* кореспондуючі рахунки. Вони відкриваються банками для банків.

У такому випадку, щоб здійснити перевірку правильності розрахунків за рахунками банку аудитор розробляє програму перевірки і передбачає такі завдання:

- встановлення правильності відкриття депозитних та поточних рахунків;

- визначення правильності використання тих чи інших банківських рахунків;

- виявлення законності списання сум з банківських рахунків;

- виявлення правильності оформлення операцій за банківськими рахунками;

- встановлення збереженості грошових коштів на банківських рахунках;

- виявлення цільового використання грошових коштів;

- встановлення правильності заповнення банківських документів;

- встановлення правильності застосування окремих форм розрахунків з клієнтами;

- виявлення своєчасності перерахування заборгованості клієнтам;

- виявлення своєчасності отримання готівкових грошових коштів на заробітну плату;

- виявлення повноти внесення грошових коштів із каси на поточні рахунки;

- виявлення повноти внесення грошових коштів на поточні рахунки дебіторами (кредиторами);

- виявлення повноти надходження короткострокових і довгострокових фінансових і капітальних інвестицій;

- виявлення правильності розрахунків за векселями;

- виявлення правильності розрахунків за власним капіталом та забезпеченням зобов'язань;

- виявлення правильності розрахунків за доходами;

- виявлення правильності розрахунків за іншими операціями. Під час проведення аудиту дуже важливо встановити об'єкти дослідження, їх можна класифікувати на такі групи:

* регістри синтетичного обліку: Журнали-ордери, Головна книга;

* регістри аналітичного обліку: розроблені відомості до Журналів-ордерів, виписки банку;

* первинні документи до виписок банку: платіжні доручення, меморіальні ордери, платіжні вимоги-доручення, платіжні вимоги, акредитиви;

* рахунки, рахунки-фактури до розрахункових операцій;

* накладні до розрахункових операцій;

* корінці чеків;

* прибуткові ордери, які свідчать про суми, які отримані з банку і оприбутковані в касу;

* Касова книга;

* Журнал реєстрації прибуткових і видаткових касових документів. Послідовність проведення аудиту здебільшого залежить від поставлених завдань. Однак можна розробити разом з тим схему перевірки:

- вивчення правильності складання виписок банку;

- вивчення відповідності надходження сум грошових коштів на рахунки банку;

- вивчення відповідності отриманих з рахунків банку коштів і оприбуткованих по касі;

- вивчення цільового використання грошових коштів;

- встановлення правильності заповнення регістрів синтетичного обліку;

- вивчення правильності складання бухгалтерських записів з відображення руху грошових коштів;

- вивчення корінців чеків для підтвердження повноти отримання грошових коштів у касу;

- вивчення підтвердження записів у виписці банку відповідними документами;

- Журнал реєстрації платіжних доручень до банку;

- звітність: Баланс підприємства - ф. № 1, "Звіт про фінансові результати" - ф. № 3, "Звіт про рух грошових коштів" - ф. № 4.

Основними джерелами перевірки порядку використання грошових коштів на рахунках банку є об'єкти дослідження. При цьому обсяг інформації, притягнутий до вивчення, може бути розширений. Тут часто використовують інформацію пов'язаних сторін. Ця необхідність визначається тим, що частиною системи розрахунків є поточні рахунки, які регулюють величину заборгованості.

7.3.3. Способи аудиту збереження і використання грошових коштів
7.3.4. Методика аудиту дебіторської заборгованості
7.3.5. Методика документування аудиту грошових коштів
7.3.6. Методика документування аудиту дебіторської заборгованості
7.4. Методика аудиту основних та інших необоротних активів
7.4.1. Завдання, об'єкти, джерела, послідовність аудиту необоротних активів
7.4.2. Законність дотримання класифікації необоротних активів
7.4.3. Виявлення порядку відображення руху основних засобів та правильності господарських операцій
7.4.4. Методика аудиту порядку оцінки необоротних активів
7.4.5. Методика аудиту порядку додержання ведення обліку нематеріальних активів
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru