Ринок і ресурси споживчих товарів - Офіленко Н.О. - Стан ринку бітумно-полімерної черепиці

Бітумно-полімерна черепиця - це порівняно новий для українського ринку покрівельний матеріал для скатних дахів. Цей покрівельний матеріал вже зайняв невелику частку ринку, але помічається тенденція до збільшення попиту на цей товар, а отже і зростання продаж на території України.

На сьогодні обсяг сегменту покрівельного ринку України, який займає бітумно-полімерна черепиця на покрівельному ринку України істотно менший, ніж основного конкурента - металочерепиці, однак спостерігається його щорічне стабільне зростання.

Оскільки сировина для виробництва бітумно-полімерної черепиці імпортується, тому вітчизняна продукція не сильно відрізняється по цінам від імпортної. Український споживач має можливість оцінити якість вітчизняної бітумно-полімерної черепиці: "СПОЛІгонт" (Славутський рубероїдний завод), "Акваізол" (завод "Акваізол") і закордонних аналогів -TEGOLA (Італія), Кеrabit, Ісоral, Каteral (Фінляндія), SHINGLAS (Росія), ІКО (Канада-Бельгія) і ін.

Споживчий попит на ринку бітумно-полімерної черепиці, який відрізнявся в 2006 році приростом порівняно з попереднім роком на 40 %, а в 2007 р. - 50 %. 2008 р. характеризувався значним зменшенням темпів приросту збільшившись порівняно з 2007 р. лише на 20 %. У порівнянні з 2008 р. в 2009 р. споживання гнучкої черепиці знизилось приблизно на 20 %. Одна з основних причин падіння обсягів продажу бітумно-полімерної черепиці стала світова фінансова криза, яка уповільнила темпи будівництва. Темпи зростання по роках продаж гнучкої черепиці відображені у таблиці табл. 2.4.13.

Таблиця 2.4.13

СТАН РИНКУ БІТУМНО-ПОЛІМЕРНОЇ ЧЕРЕПИЦІ НА УКРАЇНІ В 2006-2009 РОКАХ

Роки

Ємність ринку гнучкої черепиці, млн кв. м.

Темпи зростання порівняно з минулим роком, %.

2006

1,76

Зростання 50 %

2007

2,93

Зростання 40 %

2008

3,66

Зростання 20 %

2009

3

Спад 20 %

Як видно з таблиці 1.1 ринок бітумно-полімерної черепиці з останні роки постійно зростав. Виключенням став 2009 р., який характеризувався зменшенням ринку гнучкої черепиці на Україні.

У 2006 році споживання бітумно-полімерної черепиці становило 1,76 млн кв. м. У 2007 попит зріс до 2,93 млн кв. м. Ємність українського ринку бітумно-полімерної черепиці в 2008 р. склала близько 3,66 млн кв. м., а в 2009 р. об'єм ринку склав близько 3 млн кв. м. (рис. 2.4.15).

Попит на бітумно-полімерну черепицю на українському ринку в 2006-2009 рр.

Рис. 2.4.15. Попит на бітумно-полімерну черепицю на українському ринку в 2006-2009 рр.

Ціна бітумно-полімерної черепиці залежить від її щільності, кольору, форми нарізки, модифікатора бітуму і інших характеристик, які впливають на надійність і довговічність матеріалу.

Левову долю українського ринку займає продукція закордонного виробника - 84,4 %. На вітчизняний покрівельний матеріал припадає 15,6 %. Найпопулярніша бітумно-полімерна черепиця: Kateral (Фінляндія) - 24 %. Shinglas (Росія) - 22 %, Tegola (Італія) - 13 %, Karebit (Фінляндія) - 10 %, Іко (Бельгія) - 9 %, Ісоral (Польща) - 6 %. Весь інший сегмент ділять між собою "Акваізол", "Сполі" та інші. Разом з тим крупними вітчизняними виробниками являються ВАТ "Славутський рубероїдний завод" (ТМ "СПОЛІгонт"), ООО "Едельвейс" (ТМ "Акваізол") і інші (рис. 2.4.16).

На даний момент можна прослідкувати сезонність продаж цього покрівельного матеріалу. Пік попиту на бітумно-полімерну черепицю приходиться на осінні місяці, а спад продаж спостерігається в зимовий період. Попит може залежати і від погодних умов.

Сегмент вітчизняного ринку основних виробників бітумно-полімерної черепиці

Рис 2.4.16. Сегмент вітчизняного ринку основних виробників бітумно-полімерної черепиці

Збереження споживчого попиту на гнучку черепицю на фоні його значного зниження в других сегментах покрівельних матеріалів обумовлено активізацією котеджного і приватного будівництва. Саме приватні забудовники являються основними споживачами бітумно-полімерної черепиці. Цей матеріал знаходить використання не тільки у будівництві приватних будинків, але і в будівництві офісних та жилих багатоповерхових будівель з дахами складної конфігурації.

Намагаючись відповідати реальним запитам ринку, виробники значно розширили пропозицію продуктів у сегментах економ і середнього цінового сегменту. Могутньої експансії низькоякісних дешевих продуктів на українських ринках не спостерігається, хоча такого роду продукти і присутні в продажі. Ситуація прихильності деяких споживачів до подібних матеріалів може змінитися через два роки, коли їх сумнівна якість проявиться в процесі експлуатації.

Географія поставок бітумно-полімерної черепиці в Україну достатньо широка. її возять з 20 держав, при цьому найбільші об'єми поставок були із Росії і Фінляндії. Лідером по кількісним показникам продаж стала компанія "ТехноНІКОЛЬ" (продукція російського заводу "Шинглас"). Значне нарощування об'ємів продаж дозволило компанії в 2008 році захопити значний відсоток споживчого ринку бітумно-полімерної черепиці.

Отже, обсяг українського споживчого ринку бітумно-полімерної черепиці загалом зростає. Гнучка черепиця - це сучасний покрівельний матеріал, який займає значну частку ринку покрівельних матеріалів. В майбутньому обсяг ринку покрівельних матеріалів збільшуватиметься, а тому збільшуватиметься об'єм продаж бітумно-полімерної черепиці.

2.5. ПОТЕНЦІАЛ І ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ РИНКУ ТОВАРІВ ДЛЯ БЛАГОУСТРОЮ ЖИТЛА І ТОВАРІВ КУЛЬТУРНО-ПОБУТОВОГО ПРИЗНАЧЕННЯ
2.5.1. Електропобутові прилади
2.5.2. Культурно-побутові товари
ПЕРЕДМОВА
Розділ 1. СТАНДАРТИЗАЦІЯ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ
1.1. Стандартизація як важлива складова системи технічного регулювання
1.2. Історичне коріння міжнародної стандартизації
1.3. Історія становлення вітчизняної стандартизації
1.4. Основна термінологія стандартизації
1.5. Методичні засади стандартизації
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru