Ринок і ресурси споживчих товарів - Офіленко Н.О. - 2.5.2. Культурно-побутові товари

За останні кілька років ситуація на ринку фототехніки нашої країни суттєво змінилася. У силу історичних причин Україна була відірвана від світового ринку фототехніки та фотопослуг. Шлях, який більшість країн пройшли за десятиліття, наша держава пройшла менше, ніж за десять років. Можливість вибору фотокамер зараз величезна, можна оптимально підібрати фотокамеру відповідно до можливостей і потреб.

Ринок цифрових фотоапаратів України на сьогоднішній день практично нічим не відрізняється від аналогічного ринку будь-якої держави світу. Глобалізація та інтернаціоналізація ринків призвели до того, що в будь-якій державі світу можна придбати фотоапарат як відомих виробників цієї техніки - Olympus, Canon, Pentax, Minolta, Rekam, Fuji, Kodak - так і не дуже, або практично невідомих - UFO, Skina, Mustek та ін. Різниця полягає тільки в тому, що в різних державах різні марки користуються різною популярністю.

Починаючи з 2004-го продаж цифровиків щороку подвоюється: у 2005-му українці купили 320-350 тис. таких фотоапаратів, у 2004-му - 150 тис (рис. 2.5.5). За даними IDC Ukraine, вітчизняний ринок цифрових камер - четвертий за обсягами продажу в Центральній та Східній Європі (після Росії, Польщі та Чехії).

Найпопулярніші - камери вартістю $200-400

Рис. 2.5.5. Найпопулярніші - камери вартістю $200-400*

Двократне зростання продажу цифрових камер в 2006 році аналітики пояснюють зниженням цін на техніку, збільшенням роздільної здатності матриці апаратів і щорічним здешевленням друку знімків.

За два роки середня ціна цифрового фотоапарата знизилася з $300 до $257. Причина - вихід усіх основних виробників "цифри" у сегмент любительської фототехніки і, як наслідок, витиснення аналогових камер. У 2006 році всі продавці фототехніки, проаналізувавши динаміку українського ринку, помітно розширили лінійки пристроїв, що постачаються в Україну, і збільшили поставки. Любительські цифрові фотоапарати почали випускати виробники, які раніше обмежувалися вузькими сегментами (наприклад, тільки професійною технікою), і навіть компанії, що раніше не виробляли фотоапаратів. За січень - червень вартість "цифри" порівняно з

2005 роком знизилася на 10-15 %. До кінця року ціни впадуть ще на 10 %, прогнозують представники вендорів.

Примітно, що паралельно зі зниженням цін поліпшуються технічні характеристики. У 2004 році за $360 можна було купити хіба що 3-4-мегапіксельні камери. Фотоапарати з матрицею у п'ять мегапікселів тоді коштували $500-800. За два роки ціни на 5-мега-піксельні камери знизилися у 2-2,5 разу, констатують у дис-триб'юторській компанії "Юг-Контракт". Сьогодні їх можна купити лише за $250-300. Ціни на цифровий друк уже зрівнянні з вартістю знімків, зроблених плівковим фотоапаратом. Багато цифрових камер до того ж мають функцію прямого друку за допомогою домашнього фотопринтера, що влітку 2006 року коштував трохи більш ніж $100. Серед українців найбільшою популярністю користуються фотоапарати середнього цінового сегмента вартістю $200-400. Щоправда, за даними AVentures Group, за два роки їх частка у продажу знизилася з 80 % у 2004-му до 58,7 % у 2006-му. Сегмент дешевих камер, навпаки, зріс з 2 до 15-17 %. Причина - шалений попит на моделі вартістю $150-200, за допомогою яких можна отримати якісні відбитки найпоширеніших любительських форматів 9x13 і 10x15 (рис. 2.5.6).

Аналітики компанії IDC підтверджують, що українські споживачі віддають перевагу моделям цифрових фотоапаратів середнього

і нижнього діапазонів. За їх оцінками, на частку пристроїв вартістю до $200 припадає 17 % ринку, на частку фотокамер за ціною $200- 400 - 59 %, пристрої вартістю понад $400 займають 24 % ринку (рис. 2.5.7). "

Обсяги продажу цифрових фотокамер за роздільною здатністю матриці в 2006 році

Рис. 2.5.7. Обсяги продажу цифрових фотокамер за роздільною здатністю матриці в 2006 році.

У 2006 році попит на цифрові камери різної вартості має сезонний характер. Зниження у квітні - червні середньої ціни до $257 аналітики та оператори пояснюють тим, що напередодні відпусток споживачі масово купували недорогі фотокамери. Загалом за підсумками півріччя середня ціна цифрових фотокамер становила $265 (у січні - березні 2006 року - $278). А ось на друге півріччя вендори і роздріб намітили зростання попиту на дорожчу техніку. Про що, зокрема, свідчить збільшення на 80 % у січні - червні поставок цифрових фотокамер з роздільною здатністю матриці у п'ять і більше мегапікселів. У першому півріччі минулого року цей показник становив лише 45 %.

Топ-5 продажу моделей цифрових фотоапаратів на українському ринку в 2006 році:

o Olympus SP-510 (від $297 до $361);

o Canon EOS 400D (від $748 до $1590);

o Canon PowerShot G7 (від $529 до $699);

o Canon PowerShot S3 IS (від $420 до $535);

o Nikon D80 (Від $997 до $1552).

За перше півріччя 2007 року цифрових фотоапаратів продано на 87 % більше, ніж за аналогічний період 2006-го. Українці придбали понад 350 тис. таких камер на суму $79,4 млн, підрахували в холдингу AVentures Group. Головна причина зростання продажу - помітне здешевлення цифрової техніки. Середня вартість (без роздрібної націнки) "цифри" у першому півріччі становила $227 - на 14,4 % менше, ніж у січні - червні минулого року. Найбільшим попитом користуються фотокамери до $150 і за $200-300 - на них припадає по 29 % продажу. Ще рік тому майже 40 % камер, реалізованих на українському ринку, належали до цінового діапазону $200-300: за ці гроші можна було придбати модель з більш-менш хорошою якістю знімка на паперових носіях. Після зниження цін сегмент цифрових мильниць поповнився екс-фотоапаратами середньої цінової категорії, відповідно попит на такі камери підвищився.

Орієнтація покупців цифрових фотоапаратів здебільшого на ціну призвела до того, що у грошах ринок за підсумками півріччя зріс лише на 60,2 % проти 87 % у фізичному виразі. Зазвичай українці купують камери початкового рівня (51 % продажу) з роздільною здатністю матриці 6-7 мегапікселів (відповідно 25 і 39 % продажу) та 2-4-кратним оптичним зумом (разом 78 %). Лише 19 % усіх придбаних камер мають можливості для творчої зйомки, частка продажу професійних і напівпрофесійних фотоапаратів не перевищила 1 %.

Українці остаточно зробили вибір на користь цифрової техніки: у першому кварталі 2007-го частка плівкових фотоапаратів не перевищувала 35 %, за підсумками першого півріччя - 32 %.

У 2007-му в Україні продано близько 750 тис. цифрових фотоапаратів приблизно на $161 млн. Частка цифрових камер у загальній структурі продажу фотоапаратів усіх типів за підсумками 2007 року біля 70 %. Причому $161 млн - не межа для ринку. Деякі виробники розглядають можливість чергового зниження цін на топові моделі середнього класу до новорічних свят.

Кількість моделей і різновидів фотоапаратів вражає, динаміка зміни асортименту колосальна - будь-яка фірма-виробник практично кожні три роки оновлює свій виробничий асортимент. Сьогодні ринок України розділений на два сегменти - величезний ринок цифрових фотокамер і вимираючий ринок плівкових фотоапаратів. На початок 2008 року пропозиції по плівковим камерам складали: у компанії Nikon - 2 моделі з 48 можливих; у компанії Olympus - 21 модель із 53 можливих; у компаній Canon, Kodak, Casio, Fujifilm, Sony та Pentax - жодної.

Обсяги продажу фототехніки взагалі і цифрових фотоапаратів, зокрема, в Україні визначити надзвичайно складно. Торгівля даним видом товарів здійснюється практично скрізь - у спеціалізованих магазинах, в окремих відділах, у комп'ютерних салонах, у фотолабораторіях, навіть на базарах. Даний товар дуже важко піддається обчисленню, оскільки є багато контрабандного товару, дрібних торговців. Розрахувати загальні обсяги можна лише приблизно, про це говорять і оператори ринку. Звичайно, мова йде про товари нижчої і середньої цінової категорії - 500-1500 грн. Дана група фотоапаратів є найбільш масовою, і обсяги їх продаж в Україні в кількісному вираженні обчислюються десятками тисяч.

Динаміка продажу цифрових фотоапаратів в Україні за останні 3 роки представлена у табл. 2.5.4.

Таблиця 2.5.4

ДИНАМІКА ПРОДАЖУ ЦИФРОВИХ ФОТОАПАРАТІВ В УКРАЇНІ

Тип фотоапарату

Обсяги продаж

2005

2006

2007

млрд грн

МЛН ШТ.

млрд грн

млн ШТ.

млрд грн

МЛН ШТ.

Цифровий

0,72

0,7

0,99

1,1

1,44

1,8

Перспективи ринку фотоапаратів чітко проглядаються - повне зникнення плівкових апаратів і жорстка конкуренція з комбінованими пристроями - відеокамерами з можливістю фотографування, плеєрами і мобільними телефонами.

ПЕРЕДМОВА
Розділ 1. СТАНДАРТИЗАЦІЯ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ
1.1. Стандартизація як важлива складова системи технічного регулювання
1.2. Історичне коріння міжнародної стандартизації
1.3. Історія становлення вітчизняної стандартизації
1.4. Основна термінологія стандартизації
1.5. Методичні засади стандартизації
Система переважних чисел і параметричні ряди
1.6. Основні сфери застосування міжнародних стандартів
1.7. Національна система стандартизації України
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru