Основи експертизи продовольчих товарів - Малигіна В. Д. - ВСТУП

Розвиток світових торговельних відносин, створення міжнародних інформаційних систем, широке впровадження обчислювальної техніки в багатьох галузях господарської діяльності, суттєва невідповідність швидкості введення інформації в ПЕОМ, швидкості їхньої роботи стали підґрунтям створення нових методів автоматичної ідентифікації різних об'єктів.

В автоматичній ідентифікації об'єктів використовуються різні технології, але найчастіше в міжнародній практиці застосовується технологія кодування.

Намагаючись інтегрувати економіку в міжнародну економічну спільноту, Україна відкрила свої ринки для імпортних товарів, внаслідок чого значно зросла кількість виробників товарів й істотно збільшилась швидкість оновлення їхнього асортименту. Тому питання контролю походження товару, захист споживачів від неякісних, фальсифікованих, а іноді явно небезпечних товарів, є надто актуальними.

У зв'язку з розвитком міжнародної торгівлі, переходом до нових принципів регулювання зовнішньоекономічної діяльності в країні виникла необхідність введення Гармонізованої системи опису і кодування товарів, яка використовується більшістю держав і міжнародними економічними організаціями. її введення дозволяє уніфікувати митну справу, на сучасному рівні розвивати імпорт і експорт товарів.

Товар є об'єктом товарно-грошових відносин і, будучи зв'язуючою ланкою між споживачем і виробником, формує навкруг себе різні економічні системи, що є похідними від нього, створюючи надбудову. Достатньо вилучити товар із процесу купівлі-продажу — і вся складна економічна надбудова (економіка торгівлі, менеджмент, маркетинг, фінанси й кредит, бухгалтерський облік та інша інфраструктура) стане непотрібною. Таким чином, являючись базисом товарно-грошових відносин, товар і його властивості потребують самого детального вивчення та дослідження.

Сьогодні, виходячи на вільний ринок в Україні, товар здобув нову властивість, про яку в умовах державного монополізму було не прийнято говорити. Мова йде про конкурентоспроможність товару, тобто здатність товару конкурувати серед собі подібних. Конкуруючі між собою фірми намагаються якомога повніше задовольнити потреби споживачів і забрати у них більше грошей. Всесвітньо відомі фірми намагаються отримати максимум грошей споживачів за свій якісний товар, але на ринку є й фірми, що шляхом обдурювання споживачів бажають отримати з покупців гроші за неякісний, а іноді і фальсифікований товар.

Використання антибіотиків при вирощування худоби і птиці, синтетичних антиоксидантів для подовження термінів жировмісних продуктів пов'язано з ризиком для здоров'я людини, оскільки вплив цих добавок на людський організм ще недостатньо вивчений. Захоплення нетрадиційними добавками при виробництві продуктів харчування негативно позначається на смакових властивостях цих продуктів. Безконтрольне використання пестицидів, мінеральних добрив у сільському господарстві викликає накопичення токсичних речовин у сировині і харчових продуктах.

Тому проблема багатогранного вивчення властивостей товарів на сучасному етапі формування вільного ринку в Україні, встановлення їх натуральності, виявлення фальсифікованих товарів є занадто актуальною. Незважаючи нате, що в Україні прийнято закон "Про захист прав споживачів", а в кожній області створені товариства споживачів, фактично індивідуальний споживач залишається сам на сам у протистоянні з виробниками й підприємцями різного рівня. Певну допомогу йому в цьому протистоянні може надати кваліфікований товарознавець, що має спеціальні знання з питань визначення якості продукції.

Тепер покупець має можливість вибирати товар із великого різноманіття товарів з однаковими (або близькими) функціональними властивостями, що ставить споживача перед іншою проблемою — як із цього різноманіття вибрати товар з оптимальними властивостями. В цих умовах товарного достатку споживачу необхідно дати якомога більше інформації, щоб він міг правильно ідентифікувати товар і вибрати саме той, який в найбільшій мірі задовольнить його потреби. У зв'язку з цим виникає необхідність "озброїти" як товарознавців, так і споживачів загалом необхідними знаннями щодо своєчасного розпізнавання різних підробок товарів. Особливу увагу необхідно звертати на виявлення фальсифікації продуктів харчування тому, що це призводить не тільки до різноманітних захворювань, але може загрожувати життю людини.

Розділ 1. КЛАСИФІКАЦІЯ СПОЖИВЧИХ ТОВАРІВ
1.1. Сутність, мета та принципи класифікації товарів
1.2. Методи та системи класифікації товарів
Розділ 2. КОДУВАННЯ ТОВАРІВ
2.1. Мета і значення кодування товарів
2.2. Технологія штрихового кодування та штрихові коли
2.3. Штрихові коди та ідентифікація продукції
2.4. Сфери використання штрихових кодів
2.5. Нормативно-правова база штрихового кодування
Розділ 3. ІДЕНТИФІКАЦІЯ ТОВАРІВ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru