Проводяться з метою залучення учнів до процесів саморегуляції. Технологію автотренінгу згідно з широковідомими у спорті та у психотерапевтичній практиці методиками найчастіше засвоюють у мікрогрупах та групових формах роботи. Індивідуальні заняття проводять за умови необхідності індивідуального інструктажу з метою використання засобів автотренінгу для корекції самопочуття у випадках хронічної хвороби, а також тоді, коли учень добровільно прагне позбутися певної шкідливої звички.
Презентація індивідуальної творчої роботи.
Включає не лише сам факт презентації, а й підготовку до нього. Це може стосуватися допомоги художньо обдарованому учневі у підготовці виставки його малюнків чи картин, публікації добірки віршів юного поета-початківця, демонстрації певної складної моделі, підготовки оригінального номера для концерту художньої самодіяльності на шкільному вечорі відпочинку. В усіх випадках виховник надає вихованцю не лише суто технологічну допомогу, а Й пояснює значущість його роботи, допомагає визначити на основі неї лінії найближчої перспективної життєорганізації, здійснює сугестивно-десугестивний вплив з метою формування рефлексу цілі.
Підготовка до олімпіад них змагань і різноманітних конкурсів.
Багато в чому нагадує попередню форму. Однак заняття з такої підготовки можуть мати регуляційний характер, нерідко тісно пов'язані з програмовим навчальним матеріалом, що вимушує поєднувати їх із урочними формами учнівської діяльності й такою формою, як підготовка домашніх завдань.
Позакласне читання.
Сприяє формуванню в учнів здорових читацьких інтересів. У формі індивідуального спілкування виховник, орієнтуючись на сферу захоплень вихованця, отримує можливість порекомендувати йому для читання ті книги, які можуть бути в цей період його життя особливо корисними. За цих умов педагогу бажано звернути увагу на вироблення у підростаючої людини читацької культури, спільно із шкільним бібліотекарем потурбуватися про те, щоб позакласне читання мало регулярний характер. Допомагаючи підопічному скласти індивідуальний план читача, слід врахувати вимоги до читання у конкретному класі. За матеріалами прочитаної книги варто проводити індивідуальні бесіди, під час яких корисно обмінятися думками про прочитану книгу
Колекціонування.
Розширює кругозір і пізнавальні інтереси учня, формує дослідницькі навички, виховує цілеспрямованість і наполегливість. Загалом виявляє вплив на навчальну діяльність та поведінку. Найчастіше колекціонуванням захоплюються підлітки, оскільки воно потребує певної цілеспрямованості та терпеливості у пошуках. Предметом їхніх захоплень найчастіше виступають монети (нумізматика), марки (філателія), етикетки, художні листівки, плакати, колекції корисних копалин, іграшкові моделі автомобілів тощо.
Завдяки цій формі виховання виховник отримує можливість проникнути у внутрішній світ вихованця, скоригувати сферу його інтересів, розгорнути зону пропозиції доцільних імпресингів. На основі них у поєднанні з іншими засобами діагностувати внутрішньоінтенційну спрямованість учня.
Юні колекціонери нерідко потребують допомоги наставника у збиранні та збереженні зібраних матеріалів. Але особливо зацікавлені вони у демонстрації своїх колекцій. Про їхні виставки бажано повідомляти учнів класу чи й усієї школи заздалегідь. Необхідно допомогти автору скласти план проведення такої виставки. Продумати вступні й підсумкові слова. А головне - зробити все можливе для створення ситуації успіху.
Колекціонування.
Різноманітні заняття сфери інтересів.
Мікрогрупові та групові форми виховання.
Година класного керівника.
Політичні інформації.
Групова бесіда.
Диспути.
Туристичний похід.
Масові форми виховання.