Корпоративна культура: діловий етикет - Тимошенко Н.Л. - ВІДПОВІДЬ НА ПРЕДСТАВЛЕННЯ

Як правило, у половині випадків представлятимете не ви, а вас. У подібних ситуаціях (бути представленим) так само важливо знати правила поведінки:

· Встаньте (якщо сидите). Коли людину представляють, вона повинна піднятися з місця, незалежно від своєї статі. У тому

випадку, коли ситуація не дозволяє зробити це (стілець стоїть дуже близько до столу; мало місця і т. ін.), скажіть, що ви хотіли

б піднятися, але не маєте такої можливості, або ж підніміться настільки, наскільки це можливо за даних умов.

Якщо ви не встанете під час представлення вас іншій особі, ви таким чином визнаєте свій нерівний (нижчий) статус щодо людини, якій вас представляють.

· Наблизьтесь до людини, якій вас представляють, подивіться їй в очі, посміхніться або ж наберіть приємного виразу обличчя*

Не відволікайтеся на те, що відбувається у даний момент десь в іншому куті кімнати/приміщення. Сконцентруйте свою увагу

на особі, з якою вас знайомлять.

· Потисніть руку. Рукостискання підтверджує встановлений зв'язок і є знаком поваги та готовності довіряти"

· Привітайтеся з людиною і повторіть її ім'я. Ви можете сказати щось таке:

"Радий познайомитися, пане Нечипоруку".

"Дуже приємно, пане Нечипоруку".

"Доброго дня, пане Нечипоруку".

· Після завершення розмови попрощайтеся. Навіть якщо ви говорили недовго, варто завершити зустріч ввічливим

зауваженням, додавши до "До побачення" щось подібне:

"Я отримав задоволення від нашої зустрічі".

"Побачимося на найближчий нараді".

ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ ПРИ ПРЕДСТАВЛЕННІ

На жаль, не всі представлення проходять так, як рекомендують норми етикету. Якщо виникають труднощі при рекомендуванні, найкраще з'ясувати, що іде не так, виправити ситуацію, а після того забути, що сталося.

· Якщо ви раптом забули ім'я людини, яку збираєтесь познайомити з кимось, зразу визнайте це. Не замовкайте на півслові,

залишаючи всіх присутніх у ніяковому мовчанні. Нічого особливо страшного не сталося. Рано чи пізно кожен із нас забуває

чиєсь ім'я. Не намагайтеся "вгадати" забуте, буде ще гірше, якщо ви назвете людину не її іменем.

Ви можете сказати щось таке:

"Вибачте, але я забув ваше ім'я".

"Усе вилетіло з голови. Я не пам'ятаю вашого імені".

"Як таке могло статися Я точно знаю ваше ім'я".

Ви можете спробувати виправити ситуацію, сказавши:

"Чи ви зустрічалися з моїм колегою, Андрієм Васюком?"

Тоді особа, чиє ім'я ви забули, може представити себе вашому колезі, або ж ваш колега може сказати: "А ваше ім'я...?"

· Якщо ви забули або не змогли зрозуміти імені людини, яку вам представили, не треба сподіватися, що його пізніше повторить

той, хто вас познайомив і у такий спосіб допоможе вам (може статися, що "посередник" буде змушений одразу ж піти,

той, хто вас познайомив і у такий спосіб допоможе вам (може статися, що "посередник" буде змушений одразу ж піти,

лишивши вас з новим знайомцем, імені якого ви так і не знаєте). Варто, не соромлячись, попросити людину повторити своє

ім'я. Це буде краще, ніж називати її неправильно.

· Якщо вас забули відрекомендувати, не вагаючись, зробіть це самі, чітко та досить швидко назвавши себе:

"Моє ім'я (мене звуть) ... (Я) думаю, що ми раніше не зустрічалися".

Для подібної ситуації варто також мати спеціальну фразу, яка допомогла б вам представити себе. Така фраза знадобиться вам і у тому випадку, коли з вами не буде людини, яка змогла б познайомити вас з присутніми.

Заздалегідь продумайте та відпрацюйте фрази, які допоможуть вам краще представитися. Представлення має бути чітким, позитивним, цікавим, добре поданим, а також надавати головну інформацію про вас і допомагати розпочати розмову. Наприклад:

"Доброго дня. Моє ім'я Світлана Заичук. Я консультант фірми АБВ".

"Доброго дня, пане Гавриш. Я Павло Даниленко, представник нашої компанії в Чернівцях".

• Якщо хтось вимовляє ваше ім'я неправильно або ж має неправильну інформацію про вас, ввічливо виправте людину, не ставлячи її при цьому у незручне становище. Наприклад, ви можете сказати:

"Насправді моє ім'я вимовляється: Вер-хо-го-ро-ден-ко".

або

"Моя офіційна посада — заступник керівника фінансового відділу".

Це особливо важливо у ситуації, коли ви маєте намір зустрітися з новим знайомцем знову або ж коли інформація про вас може впливати на подальші стосунки.

ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ ПРИ ПРЕДСТАВЛЕННІ
РУКОСТИСКАННЯ
3.2. ЕТИКЕТ БІЗНЕС-КАРТОК
ЗАГАЛЬНИЙ ВИГДЯД БІЗНЕС-КАРТКИ
ЧАС ОБМІНУ БІЗНЕС-КАРТКАМИ
ЕТИКЕТ ОБМІНУ БІЗНЕС-КАРТКАМИ
3.3. НЕФОРМАЛЬНА БЕСІДА: ВМІННЯ СЛУХАТИ ТА ГОВОРИТИ
ВМІННЯ НАЛАШТУВАТИСЯ НА БЕСІДУ
ВМІННЯ СЛУХАТИ
ВМІННЯ ГОВОРИТИ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru