Кожному із засобів розповсюдження міжнародної реклами властиві як свої переваги, так і недоліки. Вибрати найбільш прийнятні з них і перш за все ті, які забезпечують максимальний обхват цільової аудиторії і необхідний вплив на цільову аудиторію за умови прийнятних асигнуваннях на один рекламний контакт, - одне з основних завдань працівників служби міжнародного маркетингу. Аналізуючи, які засоби розповсюдження інформації найдоцільніше використовувати, слід враховувати:
- специфіку товару, що рекламується. Наприклад, модний жіночий одяг найдоцільніше рекламувати в журналах, а послуги туристичних фірм - за допомогою радіо;
- прихильність цільової аудиторії відповідним засобам розповсюдження інформації. Цільова аудиторія, що складається з любителів спорту, швидше за все дивитиметься спортивні програми по телебаченню;
- специфіку звернення. Наприклад, якщо мова йде про повідомленні, яке повинне бути в короткі терміни доведене до цільової аудиторії, то тоді найдоцільніше використовувати радіо або газети;
- вартість. Найдорожчий засіб розповсюдження інформації - телебачення, тоді як достатньо дешево можна здійснювати рекламну діяльність, використовуючи газети і радіо.
З урахуванням вказаних вище чинників рекламодавець обирає найбільш прийнятний для нього засіб розповсюдження міжнародної реклами.
6.4.27. Як зробити оцінку ефективності міжнародної реклами?
Оцінка ефективності міжнародної реклами є завершальним етапом її здійснення. Дати таку оцінку набагато складніше, ніж визначити ефективність рекламної діяльності на внутрішньому ринку. Це пояснюється віддаленістю окремих зовнішніх ринків і ускладненням процесу збору інформації про сприйняття рекламних повідомлень і їх вплив на обсяг продажів товару.
Для визначення ефективності міжнародної реклами найчастіше використовуються різні опитування і методи тестування і перш за все:
o тести на впізнання і запам'ятовування рекламних повідомлень;
o опитування, щодо думок і відносин до рекламних повідомлень;
o тести на словесні асоціації;
o тести, опитування про імідж фірми;
o анкетні опитування про якість і ефективність рекламних повідомлень.
Звичайно, більш обґрунтованою оцінкою ефективності міжнародної реклами є встановлення її впливу на збільшення обсягів продажів товару на кожному конкретному зовнішньому ринку. Але зробити це, як і в разі оцінки ефективності використання інших інструментів політики просування товару на зовнішніх ринках, практично неможливо.
Символіка кольорів у різних країнах світу
Країна | Колір | |||||
Чорний | Білий | Червоний | Зелений | Голубий | Жовтий | |
Австрія | траур | цнотливість | злість, кохання, пристрасть, вогонь | надія | відданість | ревнощі |
Бразилія | траур, смерть, таємничість | свобода, чистота | теплота, пристрасть, ненависть, вогонь, злість, насильство | надія, свобода, незрілість, хвороба | спокій, холодність, байдужість | радість, сонячність, щастя, заздрість, хвороби |
Данія | траур, переживання | цнотливість, чистота | кохання, небезпека, вогонь | надія, недуга | якість | небезпека, фальшивість, заздрість |
Фінляндія | переживання, ревнощі | цнотливість, чистота | злість, кохання, пристрасть, вогонь | надія | голод, безгрошів'я, цнотливість | не має особливого значення |
Франція | переживання, ревнощі, песимізм | чистота, юність | злість, спека, насолода, несміливість | молодість, страх | злість, страх | хвороба |
Італія | депресія | цнотливість, страх, безуспішність, любовна пригода | злість, небезпека, вогонь | юність, нестача грошей, депресивна злість | страх | злість |
Пакистан | траур, безпорадність | траур, елегантність, розважливість | злість, згода на одруження (для жінки) | щастя, вічне життя | безгрошів'я | |
Португалія | траур, переживання, голод | свобода, невинність чистота | вічна кров, пристрасть, вогонь | надія, заздрість | ревнощі, труднощі | цнотливість, слабкість, злість |
Швеція | депресія, переживання | добро | злість, вогонь, лють | заздрість, неосвіченість | холод, легковірність | розпач, мука |
Швейцарія | песимізм | чистота, невинність | злість, вогонь | нездоров'я, незрілість | злість, лють, любовні пригоди | заздрість |