Для кольору має значення час дня. Ми переживаємо упродовж дня перехід кольорів від жовтого через оранжевий, пурпурово-червоний до темного.
У природі існує натуральний ряд розвитку кольорів. Якщо перед променем світла знаходиться що-небудь каламутне, то він здається жовтуватим; якщо ж каламутне розміщене перед темним, то темне здається світло-голубим, який переходить у темно-синій. Тому небо здається нам голубим, незалежно від того, що в ньому немає нічого голубого. Перед чорним, без світла космічним простором розміщена атмосфера Землі, світло-проникливість якої створює голубий фон.
Якщо ми входимо спочатку в жовту кімнату, а потім у червову, то вас охоплює натхнення; при поверненні з червоної кімнати в жовту, нам здається, що ми стаємо легшими.
Порядок зміни кольорів у просторі дуже важливий для нашого настрою.
Сприйняття картин залежить від композиції, форми, освітлення й кольорів. Проте слід мати на увазі, що твори мистецтва впливають на глядача також своєю енергетикою, яка залежить від багатьох факторів.
Любителям мистецтва відомо, що біля однієї картини стояти приємно і легко, наче віє збуджуюче, свіже повітря, а інша створює відчуття напруження і дискомфорту. На одній і тій же картині можуть бути ділянки як з позитивною, так і з негативною енергетикою. Проте сумарна енергетична багатошаровість різних елементів сюжету картини може створювати у глядача відчуття неземного випромінювання. Зокрема, екстрасенс С. Смірнов біолокаційним методом досліджував біополе картини (вже винайдено прилади, але їх ще мало) А. Іванова "Явление Христа народу" в Російському музеї (Санкт-Петербург) і виявив, що енергетика Івана Хрестителя у декілька разів перевищувала енергетику всіх дійових осіб, крім Ісуса Христа, радіус біополя якого понад вісім метрів. Біополе Івана Хрестителя - близько п'яти метрів, незважаючи на те, що його фігура в три рази менша, ніж фігура Христа. Вважається (С. Смірнов), що біополе не пов'язане з розмірами людини, а лише з її особистістю, точніше, що думав про свого героя художник в момент творчості. Фахівці вважають, що картини А. Іванова мають високу біоенергетичність і володіють сильним позитивним психотерапевтичним впливом на здоров'я людей. Причина такого впливу в тому, що картини А. Іванова були також написані фарбами, виготовленими з трав, зібраних у період максимального резонування сил Космосу з рослинами. Тим же пояснюється лікувальний ефект багатьох святих ікон.
Як приклад магічного впливу живопису на людей можна навести вплив картин В. Черноволенка. Глядачів у картинах художника вражає своєрідне божественне світло. Створюється враження, що вся картина наповнена якимось внутрішнім світлом, яке незрозумілим чином передає глядачу митець. Цікаво, що на багатьох картинах видно падаюче проміння незвичайного походження. Але, без сумніву, це не світло, а тонка енергія. Весь простір картини наповнений рівним і м'яким світінням високого духовного світу.
Багато дослідників музики і живопису вказують на проникнення духу в матерію. На їх думку, музика і живопис беруть свою енергію з навколишнього середовища. І тільки силою високого духу художника ця енергія може бути перетворена в священну "музику сфер, образів, пейзажу".
Великі живописці, перебуваючи в стані творчого екстазу, працювали на сильному сплескові біоенергетики, яка через кисть руки переходила на фарбу і полотно з накладанням думок і емоцій майстра. Це і є та магія мистецтва (вплив сумарної енергетики випромінювання всіх кольорів та накладеної біоенергетики на підсвідомість), яка сприяє духовному і часто фізичному оздоровленню людини.
Так може виникнути новий напрям в мистецтві - мистецтво лікувального живопису. Кажуть [В. М. Курик, 1997], що київські митці вже малюють картини під відповідну енергетику людини. Ще в 1989 і 1991 роках у Львівському музеї історії релігії експонувалась виставка високоенергетичних картин китайського художника Лі-Юна, що свідчить про практичне втілення мистецтва лікувального живопису.
3.10. Колір у домашньому інтер'єрі
Приміщення із штучним освітленням
Кольоровий солярій
Матеріали для інтер'єру
Кольорова лікувальна мандала
3.11. Колір - стимулятор навчання
3.12. Шкідливий вплив кольору
3.13. Комплексне використання музики, запаху і кольору для зняття психофізіологічного навантаження і стимуляції творчості молоді
Поетапність проведення психофізіологічного розвантаження