Ділова кар'єра - Дахно І.І. - 2.5. Освіта дітей

Ця рубрика не претендує на всеосяжність. Вона висвітлює лише окремі цікаві аспекти, що потрапили у поле зору автора цих рядків, коли він проглядав шпальти газет чи знайомився з іншими джерелами інформації.

В окрузі Декаб штату Джорджія (США) власті 2008 року запровадили покарання батьків, діти яких понад 10 днів не були у школі на заняттях без поважних причин. Покарання - великий штраф або ув'язнення на термін до 30 днів. Власті вдалися до таких рішучих заходів з огляду на те, що у 84% людей, що потрапили 2007 року до окружної в'язниці, не було середньої освіти. Власті вважали, що відсутність освіти штовхає на правопорушення.

Кожний четвертий 15-річний школяр у країнах Європейського Союзу має проблеми з читанням і не розуміє, навіть, нескладні тексти. До такого висновку дійшли експерти "Європейської робочої програми освіти і розвитку". В 2006 році у країнах Євросоюзу проблеми з розумінням текстів пересічно мали 24,1% підлітків. Найнижчі результати мали школярі Болгарії та Румунії.

Фахівці радять привчати дитину до грошей буквально з перших же років її життя. Фінансові уроки спростять життя її батьків та забезпечать дитині успіх у майбутньому.

Передусім з дитиною слід провести довірливу бесіду та пояснити їй природу грошей. Розповісти, що гроші ростуть не у гаманці чи на пластиковій картці, а заробляються.

З дитиною 4-5 річного віку бесіду слід вести з ілюстраціями. Наприклад, показати різні монети і купюри та пояснити, що з них більше, а що - менше.

Вже у цьому віці дитину можна залучати до сімейних нарад. Дитина має знати, що сімейний бюджет - не гумовий.

Дитина має розуміти обсяг і порядок витрачання кишенькових грошей. Слід скласти перелік поточних витрат дитини на шкільні обіди, солодощі, розваги. Потім пояснити, що, наприклад, дві третини кишенькових грошей слід використовувати на поточні витрати, а одну третину - заощаджувати на придбання якоїсь омріяної речі. Слід застерегти дитину від небезпек, пов'язаних з крадіжкою грошей чи іншою їх втратою.

Педагоги не радять застосовувати поточну учбову мотивацію, тобто давати дитині гроші за кожну одержану нею "п'ятірку". Таке банальне матеріальне заохочення є шкідливим. Воно не сприяє усвідомленню того, що дитина вчиться, щоб здобути знання для себе.

Вважається припустимим і бажаним матеріальне стимулювання за успішними результатами навчального року.

Наприкінці радянських часів автор цих рядків начитався інформації, про те, що у зв'язку з поширенням калькуляторів (у нас тоді вони були ще дорогими) американські школярі так облінува-лися, що не вчать і не знають таблиці множення.

Під час свого перебування у США восени 1995 року автор поділився цією інформацією зі своїми колегами - професорами юридичного факультету Балтиморського університету. Почувши таку інформацію, на їх благородних обличчях з'явився не менш благородний гнів. Стверджували, що лише окремі дебіли можуть не знати табличку множення. Повідомили, що в Америці табличка множення охоплює число 12. Американський школяр знає, що 12х12=144. Вітчизняні ж школярі знають табличку множення на "10", тобто 10х10=100.

Автор згадує свої шкільні роки у сільській школі. Щоправда, школа вважалася сильною. Вчителька математики, - вже нині покійна Марія Федорівна Каща, - навчила як блискавично вираховувати квадрат двозначних чисел, що закінчуються на "5", тобто квадрат чисел:

15, 25, 35, 45, 55, 65,75, 85, 95.

Дві останні цифри при піднесенні до квадрату завжди будуть 25. Якщо підноситься до квадрата число 55, то перші дві цифри вираховуються так:

o Глянути на першу цифру - у даному випадку "5";

o Взяти до уваги, що наступною після цифри "5" є цифра "6";

o "5" помножити на "6" - одержуємо 30;

o Після цифри 30 дописуємо 25;

Таким чином 55 у квадраті дорівнює 3025. Квадрат зазначених вище чисел відповідно становить 225; 625; 1225; 2025; 3025;4225;

5625; 7225;1025.

Практично всі молоді люди, які нещодавно закінчили школи, про вказаний вище простий прийом не чули. Надалі він вже не загубиться на історичних стежках, адже його зафіксовано на сторінках цієї книги.

2.6. Цікава вікторина
Розділ 3. Етикет
3.1. Правила поведінки
3.1.1. Десять основних правил
3.1.2. Анкета
Правила ділового етикету
3.1.3. Звичаї і традиції зарубіжних країн
США
Франція
Велика Британія
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru