Ділова кар'єра - Дахно І.І. - 7.2.15. Надомництво

Як відомо, вовка годують ноги. Людина ж працює чи іншим способом діє, щоб створити собі добробут. Оскільки ж В. Ленін визнавав, що соціалізм на голому ентузіазмі побудувати не можна, то й кар'єрне просування має за мету збагачення. Далі зупинимося на деяких способах і засобах збагачення.

Кажуть, що стати казковим багатієм не так вже й складно. Рекомендують добре подумати над тим, чи справді ви цього хочете. Ще за радянських часів був популярним тост: "Хай на вас нападуть такі гроші, щоб ви не знали як від них відбитися". Якщо ідея стати багатієм вам привабливою, то перш як приступити до її реалізації, слід максимально чесно оцінити себе. Тобто спробувати дати відповідь на питання: "Чи маєте ті якості, які є у мільярдерів?". Далі - стисло про якості мільярдерів.

Той, хто сам заробив мільярди (як, наприклад, Білл Гейтс), може вважатися революціонером у сфері бізнесу. Така людина має пророцьке бачення. Вона може передбачити майбутні події і побачити те, що не помічає більшість людей.

Біллу Гейтсу і йому подібним вдалося не просто досягти переваги на певній ділянці, а здійснити в ній революційні перетворення. Для цього замало просто розуму, смілості та удачі. Потрібно мати ще й "нюх" на майбутній розвиток подій.

Мільярдерам притаманні такі риси:

- упевненість у собі й своїй правоті;

- незламна воля до досягнення мети;

- непорушна віра в те, що вони знайшли найкращий спосіб розв'язати якусь проблему;

- схильність до ризику;

- відсутність страху перед грошима та їх можливостями. Ґрунтовну книгу про психологію багатства написав психолог

Сідней Леккер. Він досліджував бізнесменів і високооплачуваних

професіоналів. Запровадив термін "money personality" - грошова особа (особа, яка притягує гроші). Грошова особа має останню з названих вище ознак. Вирізняється така особа від інших людей своєю впевненістю у тому, що вона є гідним володарем всіх тих можливостей та благ, які приносять гроші.

Досвід свідчить про те, що найбагатші люди - це ті, хто багатство собі створив сам, а не одержав його у спадщину. Недарма американські мільярдери посилають своїх дітей працювати у ранньому віці. Гроші мусять цінуватися і зароблятися. Тих, хто народжується у багатій сім'ї і кому багатство дістається у спадщину відомий експерт Дональд Трамп назвав "представниками клубу вдалих сперматозоїдів".

Фахівці рекомендують тим, хто хотів би стати мільярдером, відповісти на низку запитань:

- чи здатні ви ухвалювати жорсткі і непопулярні рішення заради зростання бізнесу?

- наскільки ви цінуєте свою незалежність?

- яким обсягом незалежності готові поступитися?

- чи готові ви до публічності?

- чи готові ви до того, що ваші працелюбність, успіх та багатство будуть ненавидіти і заздрити вам?

Може статися так, що на шляху до багатства доведеться нехтувати поглядами своїх друзів і близьких. По мірі зростання бізнесу можуть з'явитися інвестори та акціонери, з думками яких доведеться рахуватися. Компанію слід буде представляти публічно, а це означатиме втручання суспільства у справи компанії та у приватне життя її керівника.

Гроші не лише дають права, а й покладають зобов'язання. Згадаймо, що у нині чинній Конституції України є сакраментальна фраза, яка вже давно відома законодавству економічно розвинених країн - "Власність зобов'язує".

Якщо всі ті запитання, що сформульовані вище, не відбили у вас охоту бути мільярдером, то наостанок залишається каверзне запитання: "А для чого вам потрібен мільярд?". Не виключено, що існують інші способи досягти те, що на вашу думку досягається лише за допомогою мільярда.

Всі хочуть бути багатіями, але оскільки світ - тісний, а час - летить швидко, то не всім вдасться стати по-справжньому багатими людьми. Все ж таки можна спробувати стати багатієм. Помічено, що є люди, які бажаючи стати багатіями, приступають до справи і розпочинають рухатися до мети. Інші ж люди продовжують мріяти про те як добре бути багатіями і для досягнення мети не роблять нічого.

Існує чимало способів досягнення успіху. Одні з них реалізувати важче, інші - простіше, для третіх - потрібна повна самовіддача, в той час як четверті залежать лише від удачі і нічого більше.

Далі мова стисло піде про деякі способи розбагатіти.

1. Свій бізнес. Тут потрібно вчасно розпізнати можливості для успіху. Після того як ідея бізнесу знайдена, потрібно виконати дослідження ринку і встановити чи є резон розпочинати саме той бізнес. Якщо ж бізнес вдалося започаткувати і він розпочав приносити доходи, то доцільно найняти управляючого, а самому - шукати нові ідеї, розкручувати нові справи і не зупинятися на досягнутому. Пам'ятайте, що конкуренти не сплять. Гарна і провірена ідея згодом розпочинає використовуватися і іншими бізнесменами. Слід завчасно готувати запасний план. Можливо, ідея стане міжнародною.

2. Інтернет. Мережа надає можливості для заробітку. Існує безліч веб-сайтів, які створили аматори, які згодом принесли їх творцям величезні прибутки. Відомий нині сайт "Amazon.com" було створено тоді невідомим нікому Джефом Безосом в 1994 році. Спочатку сайт називався Cadabra.com . Першопочатково спеціалізувався на онлайновому продажу книг. Нині асортимент сайту надзвичайно широкий. Окрім книг включає DVD-фільми, музичні диски, відеоігри, комп'ютерне програмне забезпечення, електроніку, меблі, продукти харчування, дитячі іграшки та багато інших товарів.

В Інтернеті все розпочинається з невеликих кроків. Потрібно створити сайт, наповнити його змістом, рекламувати, співробітничати з іншими ресурсами та й рухатися до успіху, який принесе багатство. Якщо таке сталося з Джефом Безосом та іншими, то чому воно не може статися з вами.

3. Лотерея. Цей спосіб декого миттєво робив багатим. Чекати на такий момент можна довго та так і не дочекатися. Частка щасливчиків є вкрай мізерною. Оскільки сотні тисяч, а то й мільйонів людей продовжують наполегливо випробовувати удачу, то спробуйте пограти в лотерею і ви. Шанси надзвичайно малі, але ж вони врешті-решт є.

4. Інші варіанти фінансового успіху. Їх чимало.

Перелік, зокрема охоплює:

- спорт;

- музику;

- кіно;

- спадщину.

Оскільки "у кожного своя доля і свій світ широкий", то і у кожного може бути свій шлях до багатства. Головне - не сидіти пасивно, а докладати зусиль до того, щоб стати багатим.

Тим, хто по-справжньому хоче бути багатим, фахівці рекомендують ставити перед собою максимальні цілі і наполегливо їх досягати. Для того щоб вирватися з бідності, замало просто "десь працювати". Працювати потрібно там, звідки дорога веде до багатства. Для того, щоб стати багатим, потрібно дотримуватися наступних правил.

1. Кожна проблема повинна розв'язуватися якнайшвидше. У такому випадку затрачаються найменші зусилля на її вирішення. Будьте рішучими. Менше роздумуйте, більше - робіть.

2. Якщо хочете мати гроші, запропонуйте якусь цінність. Люди самі принесуть вам гроші. Їх кількість буде залежати від того, як ви опишете переваги від цієї цінності.

3. Думайте про те, як можна щомісяця заробити щонайменше 50 тисяч доларів. Менше - не можна.

4. Оскільки гроші приходять до вас через інших людей, то необхідно спілкуватися. Некомунікабельні люди рідко стають багатіями.

5. Бідність виникає тоді, коли ухиляються від відповідальності.

6. Якщо у вас мало грошей, то слід робити бізнес. Якщо грошей немає, то бізнес слід робити негайно. Потрібно шукати проблеми та пропонувати способи їх вирішення. Найвдаліші рішення оформляйте у вигляді бізнес-проектів та пропонуйте їх інвесторам.

7. Шлях до великого багатства пролягає лише через пасивний дохід, - тобто такий який приходить до вас незалежно від ваших зусиль. Потрібно створити джерело (чи джерела) пасивного доходу.

8. Пам'ятайте, що існують лише два правила вигідного інвестування:

- правило № 1 - берегти гроші;

- правило № 2 - дохід має перевищувати витрати.

Якщо захочеться ризикувати, то слід пам'ятати про правило № 1.

9. Вивчайте біографії та думки найбагатших людей.

10. Слід завжди мріяти. Завжди ж і вірити, що мрії збудуться. Коли людина не мріє, то вона - покійник.

11. Допомагайте людям. Але не всім, а лише тим, кому самі хочете допомогти. Не обов'язково, щоб ними були родичі і знайомі.

12. Говоріть іншим компліменти. Привід для них можна завжди знайти. Це підвищує і вашу самооцінку.

13. Ведіть щоденний журнал ваших перемог. Пам'ятайте, що поразки і образи пам'ятаються набагато довше.

14. Ніколи не здавайтеся. З ворогом потрібно битися до кінця, без жалю до себе і ворога!

Звичка до інновацій не лише сприяє просуванню службовою драбиною, але й забезпечує багатство. Інновації люблять не всіх працівників, а лише тих, хто їх розуміє. Такі співробітники, впроваджуючи інновації, досягають гарних результатів, а останні - приносять гроші, гроші, гроші. Ці гроші течуть в компанію, у якій працює співробітник - інноватор. Частиною одержаного грошового потоку компанія ділиться із співробітником. Нестандартне мислення може стати джерелом грошових потоків.

Далі зазначимо низку порад щодо інновацій, про які писали газети.

1. Інноватором може бути будь-хто. Інколи геніальні ідеї спадають на мізки людям, що є далекими від відповідних сфер діяльності. Коли у компанії не придушуватиметься свобода слова, а навпаки, - заохочуватиметься, - то інновації підхоплять ті, хто знає що це таке.

2. Розмова про інновацію. Привнесення у компанію інновацій розпочинається з розмови. Предметом інновацій може бути й те, що з першого погляду може здатися божевільним. Обговорювати потрібно всі ідеї.

3. Внутрішньо корпоративна демократія. Якщо співробітники компанії жорстко пов'язані ієрархією (субординацією), то не варто очікувати доленосних інновацій. Інновація може перетворитися у план дій лише під час відкритої і невимушеної розмови всіх тих, хто нею зацікавився. Внітрішньо корпоративних дисидентів придушувати не слід, вони можуть виконувати роль конструктивної опозиції. Слід пам'ятати слова прем'єр-міністра Великої Британії часів Другої світової війни У. Черчілля: "Демократія - кепська річ, але нічого кращого людство не придумало".

4. Правильна організація співробітників. Англійський адмірал Гораціо Нельсон (1768-1805) перед початком Трафальгарської битви прапорами дав сигнал: "Кожна людина мусить робити свою роботу". Англійці перемогли французів. У сфері інновацій кожен мусить робити свою роботу. Співробітників слід організовувати таким чином, щоб кожному дісталася саме та роль, на яку вони найбільше підходять.

Відомо, що у сфері інновацій співробітники можуть виконувати ролі:

- творця (креативщика) інновацій, який її генерує;

- узгоджувальника, - того хто вміє, як кажуть, різні думки привести до єдиного знаменника;

- аналітика, - того, хто вміє бачити в ідеї її "плюси" та "мінуси";

- планувальника, - того, хто знає як ідею втілити у життя, тобто реалізувати її.

5. Усунення стереотипів. Вони заважають рухатися вперед і ніби ланцюгом стримують компанію. Слід виявити, що саме у компанії є стереотипами і докласти зусиль, щоб їх позбутися.

6. Інвентаризація ідей і ресурсів. Інновацією є не лише щось радикально нове, але і грамотне використання наявних ресурсів. Відомим є й положення про те, що нове - це добре забуте старе. Перш ніж вкладати гроші у нові ідеї, слід провірити чи є можливість реалізувати ідеї тими ресурсами і засобами, які вже є.

Насамкінець цього розділу мова піде про надомництво. Оскільки таке явище є, то не згадати про нього - негоже.

7.2.15. Надомництво

Надомна робота набирає популярності в Україні. Вона дозволяє уникати пробок на дорогах, заздрісних поглядів колег, суворого погляду начальника.

Хоч дійсно бос і не знаходиться у вашому будинку (квартирі) і не заглядає до вашої роботи із-за вашої спини, все рівно працівники ніколи не працюють без босів. Блогери догоджають аудиторії, фрілансери - клієнтам, програмісти - кінцевим користувачам. У надомників бос висить над головою як Дамоклів меч.

Здається, що надомники позбавлені потреби прогинатися перед начальством, щоб просунутися по службі і, слава Богу, не спостерігають як це роблять інші. Немає корпоративного духу і субординації. У реальній дійсності надомник позбавляється можливості розвивати у собі ті якості, які виникають в атмосфері суперництва. Надомник - це один у полі воїн. У надомника немає гарної команди з жартами, підтримкою, взаємодопомогою.

Надомник має бути організованим, зосередженим і мобільним. Повинен мати бізнес-план, щоб жодні проблеми не застали зненацька.

Портал bishelp.ru сформулював 10 правил. Їх дотримання допоможе працювати вдома та не затрачати на це занадто багато часу.

1. Відокремте ваш робочий простір від того довкілля, що може розслабляти. Може розслабляти диван (особливо коли на ньому лежить молода дружина, особливо чужа). Встановіть чіткий графік роботи. Так психологічно буде простіше входити у робочий ритм і не опікуватися домашніми турботами.

Надомну роботу можна, зрозуміло, виконувати за так званим "гнучким графіком". Фахівці все ж таки радять балансувати робочий час та час, який відводиться на відпочинок, сімейним контактам та іншим заходам.

2. Дотримуйтеся домашнього дрес-коду. Не одягайте піжами та халати. Слід одягтися, вмитися, поснідати, а вже потім приступити до роботи. То лише здається, що в піжамі, халаті та човганцях зручно працювати. Насправді ж продуктивність праці залежить від того, як людина одягнута.

3. Зачиніть двері до кімнати, у якій працюєте. Навіть не повністю зачинені двері ніби запрошують близьких зайти і почесати язик.

4. Наведіть порядок на робочому столі. Порядок на столі допомагає підтримувати порядок і у голові та підвищувати ефективність роботи.

5. Відключіть телефон, ICQ та увідомлення про нові поштові повідомлення. Якщо робота не пов'язана з Інтернетом, то краще виключити і його.

6. Через кожну годину слід робити 15-хвилинну перерву. Це значно підвищує якість роботи.

7. Вмійте вчасно зупинитися. Якщо запланована частина роботи вже виконана, не варто сидіти на робочому місці. Це негативно позначиться на роботі, якби ви вирішили її продовжити. Далися б ознаки - стомленість.

8. Якщо більша частина робочого часу проходить за монітором, то того дня слід випити щонайменше 2 л води. Довге сидіння за комп'ютером призводить до зневоднювання організму.

9. Працювати і одночасно слухати музику можна лише у тому випадку, якщо вона ненав'язлива і слугує лише фоном, який піднімає настрій.

10. Обсяг роботи слід розподілити правильно впродовж робочого тижня. Це допоможе уникнути авралів, обмежить кількість робочих годин, залишаючи більше вільного часу.

Надомна робота має приносити не лише гроші, а й задоволення.

Якось молодий письменник запитав у директора видавництва чи є надія, що книга цього письменника буде опублікована. Отримав відповідь: "Всі люди смертні. І я теж - не вічний."

Розділ 8. Взаємини у колективі
8.1. Становлення взаємин
8.1.1. Правила і поради
8.1.2. Офісні табу
8.2. Молоді новачки у колективі
8.3. Входження у колектив нових працівників
8.3.1. Поради і вимоги
8.3.2. Тест "Як вписатися в новий колектив"
8.4. Ставлення колективу до працівника
8.4.1. Причини зневаги
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru