Національна доктрина розвитку освіти України є державним документом, який визначає стратегію й основні напрями її розвитку у XXI столітті.
Головна мета української системи освіти — створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формувати покоління, здатні навчатися упродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства.
Пріоритетами державної політики в розвитку освіти є:
§ особистісна орієнтація освіти;
§ створення рівних можливостей для дітей і молоді у здобутті якісної освіти;
§ удосконалення системи неперервної освіти та освіти впродовж життя;
§ розвиток україномовного освітнього і культурного простору;
§ забезпечення освітніх запитів національних меншин;
§ формування національних та загальнолюдських цінностей;
§ формування через освіту здорового способу життя;
§ забезпечення економічних і педагогічних умов для професійної самореалізації педагогічних працівників, підвищення їх соціального статусу;
§ упровадження інформаційних педагогічних технологій, розвиток бібліотечної справи, забезпечення доступності інформації, навчальної і довідкової літератури;
§ створення індустрії навчальних засобів;
§ створення ринку освітніх послуг;
§ інтеграція української освіти в європейський та світовий освітній простір;
§ гармонійне поєднання навчального процесу та наукової діяльності вищого навчального закладу;
§ використання наукових результатів як бази і змісту навчання.
Освіта спрямована на втілення в життя української національної ідеї. Вона підпорядкована консолідації українського народу в українську політичну націю, яка прагне жити в співдружності з усіма народами і державами світу.
Освіта виховує громадянина і патріота України, прищеплює любов до української мови та культури, повагу до народних традицій. Вона підпорядкована формуванню системи національних інтересів як головних пріоритетів світоглядної культури особистості і разом із тим сприяє оволодінню багатствами світової культури, вихованню поваги до народів світу. Українська освіта має гуманістичний характер. Вона не допускає поширення шовіністичних, расистських та інших антигуманних ідей і поглядів.
Реалізація Доктрини забезпечить перехід до нової гуманістично-інноваційної філософії освіти, що виходить із її пріоритетності для розвитку України. Це забезпечить відчутне зростання інтелектуального, культурного, духовно-морального потенціалу суспільства та особистості, нації і народу, у результаті чого відбудуться потужні позитивні зміни в системі матеріального і духовного виробництва, структурі політичних відносин, побуті і культурі.
Зростуть самостійність і самодостатність особистості, її творча активність, що істотно зміцнить демократичні засади громадянського суспільства, прискорить розвиток і духовно-моральну збалансованість ринкових відносин.
Зміцняться самосвідомість особистості, національний характер, національна гідність людини. Зросте авторитет української національної культури. Активізуються процеси національної самоідентифікації особистості. Істотно знизяться меншовартісні риси характеру, підвищиться громадянський авторитет індивідуальності, зміцниться статус українця в міжнародному соціокультурному середовищі.
Українська освіта стане конкурентоспроможною в європейському і світовому освітньому просторі, людина — захищеною, мобільною на ринку праці і в контексті особистісного духовно-світоглядного вибору.
Зростаючий освітній потенціал суспільства забезпечить упровадження нових і новітніх інформаційних технологій, що дасть змогу протягом наступних 10—15 років скоротити відставання в темпах розвитку, а з часом — істотно наблизитися до рівня і способу організації життєдіяльності розвинутих країн світу.
Випереджуючий розвиток освіти, упроваджений на основі цієї Доктрини, забезпечить вихід України з нинішнього стану, усебічну модернізацію суспільства і держави, нації та народу, досягнення рівня життя, гідного людини.
Мета, завдання і засади діяльності школи
Тема 2. Предмет педагогіки, її становлення як науки. Методи педагогічних досліджень
1. Предмет педагогіки: визначення, стадії розвитку, історія формування як самостійної науки
2. Визначення основних понять педагогіки
3. Методологія педагогіки
4. Структура педагогічної науки, її галузі
5. Зв'язок педагогіки з іншими науками
6. Методи науково-педагогічних досліджень
7. Завдання педагогіки на сучасному етапі