Педагогіка - Максимюк С.П. - 5. Дитячі і молодіжні організації та завдання школи щодо роботи з ними

Демократичні процеси в Україні забезпечують умови для нових підходів до роботи з дітьми і підлітками, які за допомогою дорослих створюють свої спілки, об'єднання і організації. Довгий час дитячому рухові не надавалося значення, він був "загнаний" у рамки школи. Контактів із зарубіжними спеціалістами в цій галузі не було, як не було і співпраці та можливостей для аналізу дитячого руху. На початку 90-х років відбулася низка подій, які сприяли подоланню кризи в дитячому русі. Зараз виділяється кілька груп дитячого руху:

1. СПО, або ФДО (Федерація дитячих організацій) — це спілка піонерських організацій — добровільна, самодіяльна, самоврядувальна, громадська, багатонаціональна організація, вільна від впливу якоїсь партії, зорієнтована на ідеали гуманного, демократичного суспільства. Ця організація надає допомогу щодо створення умов для різних об'єднань та реалізації кожною дитиною своїх інтересів, організовує практичну діяльність дітей. Вона є посередником між державою і дітьми, дітьми і різними організаціями, ініціює державну дитячу політику та різні новації.

2. Друга група організацій у дитячому русі створена за зразком зарубіжних організацій, які часто копіюють їхні форми і методи роботи. Наприклад, "Пласт" — це дитяча та юнацька організація Західної України, побудована на принципах бойскаутизму, її відродження почалося в 1989 році за допомогою зарубіжної організації "Пласт". Завдання "Пласту": здійснювати всебічне патріотичне виховання української молоді; розвивати моральні, духовні й фізичні якості української молоді; вишколювати молодь на свідомих, відповідальних, повновартісних громадян за допомогою виховних методів і на ідейних основах "Пласту", опертих на пластову присягу, пластовий закон і Три Головних Обов'язки пластуна: плекати традиції предків, передавати пластунам знання і розуміння історії і культури свого народу. Пластова присяга:

"Присягаюсь своєю честю, що робитиму все, що в моїх силах, щоб:

Бути вірним Богові й Україні,

Допомагати іншим,

Жити за пластовим законом,

Слухатись пластового проводу".

Правила пластового закону:

1. Пластун славний. 2. Пластун сумлінний. 3. Пластун точний. 4. Пластун ощадливий. 5. Пластун справедливий. 6. Пластун увічливий. 7. Пластун братерський і доброзичливий. 8. Пластун урівноважений. 9. Пластун корисний. 10. Пластун слухняний. 11. Пластун пильний. 12. Пластун дбає про своє здоров'я. 13. Пластун любить красу і дбає про неї.

Члени Пласту: новаки і новачки (7-11р.); юнаки і юначки (11-17р.); старші пластуни й пластунки (17-30р.); приятелі пласту (батьки і друзі). Ця організація визначає право дітей на релігійні переконання.

3. "Сокіл" — дитяча та молодіжна національно-патріотична організація, яка виступає за духовно-культурне відродження українського народу. Первинним осередком цієї організації є соколине гніздо, яке складається з 5 членів (не менше) і створюється за місцем навчання або проживання. Гнізда об'єднуються в чоти (рої), до їхнього складу входить 3-5 гнізд. Керує гніздом гніздовий, роєм — ройовий (чотовий). Чоти, окремі гнізда в межах села (міста) об'єднуються в станиці. Станичний формує свою канцелярію, має писаря. Сокільська організація триступенева: "Соколята" — 6-11 років, "Молоді соколи" — 12-14 років, "Соколи" — 15-18 років.

Члени товариства виховуються на ідеях свободи, рівності, доброти, національної і особистої гідності, шанування родинних зв'язків, працелюбності, взаємодопомоги, самодисципліни, виховання національної свідомості на основі християнських чеснот (честі, доброти, шанування батька й матері, милосердя), на глибокому вивченні історії України та історії Українського війська, прищепленні членам товариства любові до рідної мови, віри, звичаїв, національних ідеалів предків та їхніх переконань, залучення членів товариства до корисних громадських справ, до клубних, спортивних, туристських гуртків та об'єднань, спілкування з українською молоддю за межами України.

Форми роботи товариства: вікторини, уроки пам'яті, зустрічі, догляд за могилами, козацькі забави, змагання, походи, мандрівки, табірні конкурси, фестивалі, олімпіади, клуби за інтересами, допомога людям похилого віку та інвалідам, заснування майстерень, кіосків для реалізації власної продукції, шкільних кооперативів, шкіл бізнесу, кредитних спілок. Члени цього товариства виступають за розвиток національних церков.

4. Скаутські організації мають національні органи в 136 країнах світу. Сучасний скаутський рух спирається на загальнолюдські цінності і не відкидає впливу християнства. Скаутинг — винятково позашкільна організація, до якої входять: 1) хлопчики 7-10 років — кабскаути (щенята), дівчатка — браунскаути (пташенята); 2) хлопчики 11-14 років — бойскаути (розвідники), дівчатка — герл-скауги; 3) юнаки та дівчата 15-21 року — "гідні", "пошукачі", "дослідники". Скаутські групи очолюють командири загонів або рада командирів на чолі з лідером — старшим командиром. Дорослі ведуть скаутське життя, вони є спортсменами і зразком для підопічних. Скаути живуть за законом:

1. Скаут — надійна людина. 2. Скаут вірний. 3. Скаут допомагає. 4. Скаут — друг.-5. Скаут є ввічливий з усіма. 6. Скаут добрий. 7. Скаут слухняний. 8. Скаут бадьорий, веселий, життєрадісний. 9. Скаут ощадливий. 10. Скаут сміливий. 11. Скаут чистий. 12. Скаут поштивий. Він з благоговінням ставиться до Бога, вірний своєму релігійному обов'язку, поважає релігійні обряди і переконання інших.

В Україні скаутський рух ще в 20-х роках звався "Пласт". Після розгрому "Пласту" урядом Польщі ця організація базувалася в українській діаспорі — у Канаді, США, Австралії. Лише в 1989 —1990 роках ""Пласт" повернувся до Львівської, Тернопільської та Івано-Франківської областей, де він поступово посідає провідні позиції у роботі з дітьми. У 90-х роках він поширився ще в кількох областях України. Відродження скаутського руху стало реальним підтвердженням демократичності в дитячо-юнацькому русі.

6. Форми і методи соціалізуючого впливу школи та позашкільних дитячих закладів
Тема 5. Методи виховання
1. Поняття про методи, методичні прийоми, засоби виховання та їх класифікації
3. Методи організації діяльності учнів і формування досвіду позитивної поведінки
4. Методи стимулювання позитивної поведінки і вихованості учнів
5. Методи контролю вихованості учнів та аналізу виховного процесу
Тема 6. Характеристика основних напрямів виховання
1. Зміст виховної роботи
2. Розумове виховання.
3. Моральне виховання
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru