Нормативні документи (І-ІІ)
1. Конституція / Основний закон / України. — К.,1997.
2. Національна доктрина розвитку освіти. - К., 2001.
3. Закон України "Про освіту". — К.,1996.
4. Закон України "Про загальну середню освіту" // Освіта України. - 1999 -12 серпня.
5. Концепція безперервної системи національного виховання. — К.,1994.
6. Концепція позакласної виховної роботи в загальноосвітній школі. —К.,1991.
7. Концепція 12-річної середньої загальноосвітньої школи. — К.,2000.
8. Концепція школи нової генерації — української національної школи-родини. - К.,1994.
9. Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності // Шлях освіти. — 2000. — №3.
10. Орієнтовна регіональна програма національного виховання учнівської молоді. — Рівне, 1994..
11. Положення про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад.—К.,2001.
Навчальні посібники з педагогіки (12-24)
12. Вікова та педагогічна психологія / За ред. А.Б. Петровського. — К.,1973.
13. Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія. — К.,1995.
14. Зязюн І.М. Основи педагогічної майстерності. — К., 1989.
15. Історія педагогіки / За ред. М.С. Гриценка. — К.,1973.
16. Ильина Т.А. Педагогика: Курс лекций. — М.,1984.
17. Константинов НА., Медынский Е.Н., Шабаева М.Ф. История педагогики.—М., 1967.
18. Максим'юк СП. Курс лекцій з педагогіки.— Рівне, 2002.
19. Педагогика / За ред. Ю.Н. Бабанского. — М.,1988
20. Педагогіка / За ред. М.Д. Ярмаченка. — К.,1986.
21. Педагогічна енциклопедія: В 4-х томах. — М.,1965.
22. Соколова М.А. и др. Сравнительная педагогика. — М.,1998.
23. Фіцула М.М. Педагогіка. — Тернопіль, 1997, 2000.
24. Харламов И.Ф. Педагогика. — М.,1999.
Література до частини І. Загальні основи педагогіки (25-37)
25. Антологія педагогічної думки Української РСР. — М.,1988.
26. Буркова Л. Дванадцятирічна освіта: реалії і перспективи // Рідна школа.-2000. — №12
27. Данилов М.А. Дидактика Ушинского. — М.- Л., 1948.
28. Державні стандарти загальної середньої освіти в Україні. — К.,1997.
29. Згуровський М.М. Проблеми і перспективи // Рідна школа. — 1997. — № 3-4.
30. Костюк Г.С. Вікова психологія. — К., 1976.
31. Никандров Н.Д. На пути к гуманной педагогике // Сов. педагогика. -1989. — №6.
32. Рубінштейн СЛ. Загальні основи психології. — М.,1940.
33. Статистичні дані (дошкільна, загальна, середня та позашкільна освіта М.Рівного). - Рівне, 2001.
34. Стельмахович М.Г. Народна педагогіка. — К.,1985.
35. Стельмахович М.Г. Теорія і практика українського національного виховання. — Івано-Франківськ, 1996.
36. Хайруллин Г.Т. О понятийном аппарате педагогики // Сов. педагогика; - 1991. — №5.
37. Шилова М.П. Изучение воспитанности школьников. — М.,1982.
Дидактика (38-59)
38. Алексюк А.М. Загальні методи навчання в школі. — К., 1988.
39. Бабаяский Ю.К. Осуществить реформу на научной основе // Сов. педагогика - 1988. —№8.
40. Безпалько В.П. Програмоване навчання. — М.,1970.
41. Гальперин П.Я. Психология мышления. — М., 1966.
42. Дидактика середньої школи / За ред. М.А. Данилова, М.М. Скаткіна. — М.,1975. (Рос! мова.)
43. Державні стандарти загальної середньої освіти в Україні. — К.,1997.
44. Зязюн І.А. Гуманістична стратегія з теорії і практики навчального процесу // Рідна школа . - 2000. — №8.
45. КоротяєвВ.І. Методи навчально-пізнавальної діяльності учнів. — К.,1991.
46. Лернер И.Я. Проблемное обучение. — М.,1974.
47. Локшина О. Оцінювання успішності учнів у зарубіжній школі // Рідна школа. - 2000. — №12.
48. Малафіїк І.В. Урок у сучасній школі. - Рівне, 1997.
49. Матіоша І.К. Гуманізація навчання і виховання в сучасній школі. — К.,1995.
50. Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе. — М.,1977.
51. Онищук В.А. Типи, структура і методика уроку в школі. — К.,1976.
52. Підласий І.П. Як підготувати ефективний урок. - К.,1989
53. Раченко И.П. НОТ в школе. - М.,1982.
54. Савченко О.Я. Основні напрями реформування змісту освіти // Шлях освіти. - 1993. — №1.
55. Шапорииський С.А. Навчання і наукове пізнання. —- М.,1981.
56. Шевченко С.Д. Школьный урок: как научить каждого. - М.,1991.
57. Чернокозов 1.1. Професійна етика вчителя. — К..1988
58. Янцур М.С. Активные методы трудовой подготовки. - Ровно, 1991.
59. Янцур М.С. Основи професіографії. — Київ, 1995.
Теорія і методика виховання (60-89)
60. Бабанский Ю.К., Победоносцев Г.П. Комплексный подход к воспитанию школьников. — М.,1980.
61. ВащенкоТ. Виховний ідеал. - Полтава, 1992.
62. Галузинський В.М. Індивідуальний підхід у вихованні школяра. -К., 1982.
63. Дем'янкж Т.Д. Зміст та методика народознавчої роботи в сучасній школі — К.,1996.
64. Коротов В.М. Общая методика учебно-воспитательного коллектива. -М.,1983.
65. Корчак Я. Как любить ребенка: Сб. ст. — М.,1990.
66. Красовицкий М.Ю. Общественное мнение ученического коллектива. — М.,1984.
67. Кузь В.Г., Руденко Ю.Л., Сергійчук В.О. Основи національного вшеоваи-ня . - Умань, 1993.
63. Маркова А.К. Формирование мотивации учении в школьном возрасте. -М.,1983.
69. Мартишок I.В. Національне виховання: теорія і методологія. - К.,1995.
70. Матіоша Т.К. Гуманізація виховання і навчання в загальноосвітній школі. - К.,1995.
71. Максим'юк С.П. Виховання особистості в колективі. - Рівне, 2001.
72. Максимюк С.П. По за класи а виховна робота студентів під час педагогічної практики. — Рівне, 1989.
73. Новикова Л.И. Педагогика детского коллектива, - М.,1978.
74. Оржеховська О.С. Класний керівник в сучасній школі. - К.,1997.
75. Орієнтовний зміст виховання в національній школі. — К.,1996.
76. Приходько Н.И. Педагогические основы ученического самоуправления. - М.,1990.
77. Рувинский Л.И. Воспитание и самовоспитание школьников. — М.Л969.
78. Стельмахович М.Г. Народна педагогіка. — К.,1985.
79. Сухомлинський В.О. Проблема виховання всебічно розвиненої особистості // Вибр. тв.: В 5 т. - К., 1976. - Т. 1.
80. Сухомлинський В.О. Як виховати справжню людину // Вибр. тв.: В 5 т. — К. 1976. - Т. 2.
81. Традиції української етнопедагогіки та її використання в навчально-виховній роботі школи. — К.,1992.
82. Українська національна система виховання. — К. — 1991.
83. Українська душа / За ред. В.Хромова. — К.,1992.
84. Фіцула М.М. Правове виховання учнів. — К.,1997.
85. Фіцула М.М. Педагогічні проблеми Перевиховання учнів. — К., 1981.
86. Цетлин B.C. Неуспеваемость школьников и ее предупреждение. — М.,1977.
87. Шилова М.П. Изучение воспитанности школьников. — М.,1982.
88 Янів В.Л. Українська вдача і наш виховний ідеал. — Мюнхен-Терно-піль,1992.
89. Яремчук В.Л. Національні проблеми загальноосвітньої школи України. Історія і сучасність. — К.,1993.
Історія педагогіки (90-155)
90. Альбом "Ушинський в портретах, документах, ілюстраціях". — Л.-М., 1950.
91. Альбом "К.Д.Ушииський". - К.,1974.
92. Андреева Е.К. От экологического воспитания к пониманию ноосферы // Сов.педагогика. — 1988. — №9.
93. Антологія педагогічної думки Української РСР. — М..1988.
94. Блонський П.П. Ян Амос Коменський. — М.,1915.
95. Булах Ю. Тайны фирмы "Мацусита"//Профтехобразование. — 1988. — №11.
96. Вейкіпен В.А. Л.Н. Толстой — народный учитель. — М.,1959.
97. Веркалець М.М. Педагогічні ідеї Б.Д. Гріїгченка. — К., 1990.
98. Веселова B.B. Традиции и новые ценности в системе образования США // Педагогика. — 1996. - №2.
99. Волков Г.Н. Мастер уникального эксперимента // Сов. педагогика — 1989. — №6.
100. Воскресенская И.М., Митина B.C. Обновление содержания образования в школах капиталистических стран// Сов. педагогика — 1989. — №6.
101. Вульфсон Б.Л. Частные школы в странах Запада // Педагогика. — 1996. — №4.
102. Галузинський В.М.Євтух М.Б. Педагогіка: теорія і . історія: Навч.посібник. - К.,1995.
103. Гончаров Н.К. Педагогічні ідеї і практика Л.М. Толстого // Історико-педагогічні нариси. - М.,1963.
104. Грищенко М.М. КЛ Ушинський. - К.,1974.
105. Джуринский А.Н. Куда качнется маятник // Нар.образ. - 1990. — №4.
106. Дістервег А. Вибрані педагогічні твори. - М., 1956
107. Дістервег А. Керівництво для німецьких учителів. — М..1913.
108. Дидактична система К.Д. Ушинського : Вчені записки РДПІ. - Рівне, 1998.
109. Ігнатенко П.Р. Національна система виховання // Рад. шк. — 1991 - №7.
110. Історія педагогіки / За ред. М.С. Гриценка. — К.,1973.
111. Карпенчук С.Г. Путь к Макаренко//Сов. педагогика - 1988. —№4.
112. Квятковский B.C. Уроки Макаренко // Нар. образов. - 1988. — №10.
113. Коменський Я.А. Велика дидактика. - М.,1982. (Рос. мов.)
114. Коменський Я.А. Вибрані педагогічні твори. — K..1940.
115. Константинов Н.А. и др. История педагогики. — М.,1982.
116. Коротов В.М. Развитие идей А.С. Макаренко в теории воспитания // Сов. педагогика - 1988. - №3.
117. Корсак К. У світ широкий за стандартами // Освіта. - 1995. — 27 груд.
118. Кравець В.П. Зарубіжна школа і педагогіка XX століття. - Тернопіль, 1996.
119. Красновский НА., КоменськийЯА — М., 1953.
120. Літвінов С А. Коменський і педагогічна наука. — К..1958.
121. Любар О.О. та інші. Історія української педагогіки. — К.,1999.
122. Макаренко А.С. Деякі висновки з мого педагогічного досвіду. — К.,1978.
123. Макаренко АС. Педагопіческие сочинения: В 8 т. - М., 1983-1986.
124. А.С. Макаренко — выдающийся советский педагог: Тезисы научно-практической конференции. — Ровно, 1988.
125. Максимюк СП., Остапчук М.В. Актуальні проблеми зарубіжної педагогіки. — Рівне, 1999.
126. Малшгиіі В.И. Сегодня я очень сложно и трепетно живу // Сов.педагогика. - 1988. — №2.
127. Малькова ЗА. 13 лет спустя // Педагогика. — 1995. — №6.
128. Малькова ЗА Важная отрасль педагогического знания // Сов.педагогика. - 1988. — №1.
129. Мешко О.І. Історія зарубіжної школи і педагогіки. — Тернопіль, 1996.
130. Мицько І. Острозька слов'яно-греко-латинська академія. — К.,1990.
131. Никандров Н.Д. На пути к гуманной педагогике // Сов.педагогика. — 1989. — №6.
132. Никандров Н.Д. Школьное дело в США: Перспектива 2000 г. // Сов.педагогика. — 1991. — №11.
133. Опалько В.Г. Враження директора школи // Радшкола. — 1990. — №2,3.
134. Педагог-демократ К.Д.Ушииський: Матеріали науково-практичної конференції- — Львів, 1959.
135. Педагогічна енциклопедія; В 4 т. — М.,1965.
136. Пилиповский В.Я. Рационалистическая моделі, школы и обучения на Западе // Педагогика. - 1993. — №2.
137. Пискунов А.И. Дидактические взгляды А. Дистервега // Сов. Педагогика. - 1956. — №1.
138. Погрібний А. Освіта в Україні .Час демократизації, час реформ . -К.,1997.
139. Разумовский В.Г. Государственные стандарты образования // Педагогика. - 1993. — №3.
140. Савченко О.А. Дидактика початкової школи. — К.,1997.
141. Стельмахович М.Г. Теорія і практика українського національного виховання . — Івано-Франківськ, 1996.
142. Струминський В.Я. Педагогічна система К.Д.Ушинського. — М.,1960,
143. Сухомлинський В.О. — видатний український педагог: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції до 75-річчя з дня народження В.О. Сухомлинського. — Рівне, 1993.
144. Сухомлинський В.О. Вибр.твори. В 5 т. — К.,1980.
145. Сухомлинський В.О. Про розумове виховання. — К.,1983.
146. Сухомлинская О.В. Идеи и свершения В.А.Сухомлинского // Сов. педагогика - 1988. - №9.
147. Ушинський КЛ Твори: В 6 т. - К., 1954-1955.
148. Федорченко Д.Т. Т.Г. Шевченко і народна педагогіка // Рідна шк.—1993. — №3.
149. Фрумов С.А. Педагогическая деятельность А. Дистервега // Сов. Педагогика. — 1951. — №7.
150. Ціопа ІА Добротворець. — К., 1973.
151. Чередниченко Д. Софія Русова і сучасна школа // Українська мова і література в школі. — 1992. — №1.
152. Шарова И. Учебные заведения Великой Британии // Освіта України. — 1997. — №15.
153. Шашло Т. Воспитывать мужественное поколение // Нар. образов. — 1988. — №10.
154. Ярмаченхо М.Д Педагогічна діяльність і творча спадщина А.С. Макаренка: Книга для учителя. — К.,1989.
155. Ярмачеяко М.Д. Розвиток освіти і педагогічної думки в Україні. — К., 1991.
Школознавство (156-177)
156. Бегей В.М. Управління загальноосвітньою школою на демократичних засадах. — Львів, 1995.
157. Дем'янюк Т.Д. Демократизація шкільного життя на основі самоврядування учнів. — Рівне, 1994.
158. Дмитренко Г А Стратегический менеджмент в системе образования. -К., 1999.
159. Жерносек І.П. Організація методичної роботи в школі. — К., 1995.
160. Жерносек І.П. Плани роботи школи // Рідна шк. - 1993. — №9.
161. Кан-Калик В.А., Нікандоров Н.Д. Педагогічна творчість. - М., 1990
162. Красовицький М.Ф. Проблеми підвищення ефективності управління роботою в школі. — К..1978.
163. Майбутньому вчителю про основи педагогічної майстерності. - Тернопіль, 1993.
164. Максим'юк С.П. Методичній роботі творчий характер. - Рівне, 1989.
165. Максим'юк С.П. Сучасний передовий педагогічний досвід. — Рівне. 1999.
166. Мацюк В.Я. Цікавішої професії не знаю: Нариси про вчителів. — К.. 1988.
167. Педагогічні інновації в сучасній школі / За ред. I.Г. Єрмакова. — К.. 1994.
168. Пікельна B.C. Теоретичні основи управління. — М., 1990.
169. Поташник М.М. Педагогічна творчість: Посібник для вчителя. - К.. 1988.
170. Рабченюк Т.С. Шляхи зростання творчості вчителя. - Рівне, 1994.
171. Рабченюк Т.С. Демократизація внутрішкільного управління. - К.,1997.
172. Сухомлинський В.О. Розмова з молодим директором школи // Вибр. тв.: В 5 т. - К.,1991.—Т.4.
173. Сухомлинський В.О. Сто порад Молодому вчителю. — К..1975.
174. Тижневе планування роботи школи // Все для вчителя. — 1998. — No5.6.
175. Управління сучасною школою / За ред. М.М. Поташника. — М..1992.
176. Учитель: Статті, документи, педагогічний пошук / За ред. Д.Л. Брудного. - М.,1991.
177. Чернишов О.І. Педагогічний талант інженера-педагога // Рідна шк. — 1993. — №1.
Частина І. Загальні засади педагогіки
Тема 1. Педагогіка: становлення, сучасний стан
1. Виникнення педагогіки як науки
2. Об'єкт, предмет і функції педагогіки
3. Зв'язок педагогіки з іншими науками та її структура
4. Філософські основи педагогіки
5. Суть нової методології педагогіки
6. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ
7. Педагогічні цінності