Право / Науково-практичний коментар Кодексу України про адміністративні правопорушення - Пєтков С.В.
Неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлений державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян,- тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян- суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі вії трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
(Доповнено статтею 1634 згідно із Законом України від 12.01.2005 р. № 2322-ІV)
1. Об'єктом даного адміністративного проступку є суспільні відносини у сфері оподаткування та податкового контролю (див. Податковий кодекс України).
2. Об'єктивна сторона правопорушення виражається у неутриманні або перерахуванні до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахуванні податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли такс перерахування дозволено законодавством), неповідомленні або несвоєчасному повідомленні державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян (формальний склад).
3. Суб'єкт адміністративного проступку - спеціальний (посадові особи підприємств, установ, організацій, громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності).
Стаття 163/6. Приховування інформації про діяльність емітента
Ненадання посадовою особою емітента інвестору в цінні папери (в тому числі акціонеру) на Його письмовий запит інформації про діяльність емітента в межах, передбачених законом, або надання йому недостовірної інформації - тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вимагання посадовою особою емітента від акціонера, в тому числі який є працівником цього ж підприємства, інформації про те, як він голосував на загальних зборах, або інформації про відчуження такою особою своїх акцій - тягне за собою накладення штрафу від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порушення посадовою особою емітента порядку скликання або проведення загальних зборів акціонерного товариства, порядку обрання членів органів управління товариства, порядку або строку виплати дивідендів за наявності відповідного рішення загальних зборів - тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частинами першою третьою цієї статті, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягнуть за собою накладення штрафу від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
(Доповнено статтею 163 згідно із Законом України від 25.12.2008 р. № 801-УГ)
1. Об'єктом даного адміністративного проступку є суспільні відносини у сфері обігу цінних паперів (див. Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок").
2. Об'єктивна сторона правопорушення виражається у таких формах:
1) ненадання інвестору в цінні папери (в тому числі акціонеру) на його письмовий запит інформації про діяльність емітента в межах, передбачених законом, або надання йому недостовірної інформації;
2) вимагання від акціонера, в тому числі який є працівником цього ж підприємства, інформації про те, як він голосував на загальних зборах, або інформації про відчуження такою особою своїх акцій;
3) порушення порядку скликання або проведення загальних зборів акціонерного товариства, порядку обрання членів органів управління товариства, порядку або строку виплати дивідендів за наявності відповідного рішення загальних зборів.
Всі склади - формальні.
3. Суб'єкт адміністративного проступку - спеціальний (посадові особи емітентів).
4. Суб'єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини як у формі умислу, так й у формі необережності (склад правопорушення, передбачений ч. 2 цієї статті, - тільки у формі умислу).
Стаття 163/8. Діяльність на фондовому ринку без ліцензії
Стаття 163/9. Маніпулювання на фондовому ринку
Стаття 163/10. Незаконне використання інсайдерської інформації
Стаття 163/11. Порушення порядку прийняття рішення про передачу ведення реєстру власників іменних цінних паперів або порядку передачі ведення реєстру власників іменних цінних паперів
Стаття 163/12. Порушення порядку розкриття інформації на фондовому ринку
Стаття 163/13. Порушення умов видачі векселів
Стаття 164. Порушення порядку провадження господарської діяльності
Стаття 164/1. Порушення порядку подання декларації про доходи та ведення обліку доходів і витрат
Стаття 164/2. Порушення законодавства з фінансових питань